Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C Coupé: První dojmy

Diskuze (2)
Vstupenkou do světa dvoudveřových Mercedesů se stává nové C Coupé, nepřímý nástupce třídy CLC.

V polovině modelového cyklu představil Mercedes-Benz třetí karosářskou verzi aktuální generace třídy C. Nové C Coupé (kód C204) se stává nástupcem třídy CLC, která po tři roky usilovala o zájem zákazníků kombinací techniky a tvaru karoserie předchozí generace C Sportcoupé s kompletně přepracovaného designu.

CLC, resp. C Sportcoupé byly kompaktně střiženými vozy s useknutou zádí – mezi německými prémiovými automobilkami nesly prapor, kterého se vzdalo BMW po ukončení modelu 3 Compact. Nové C Coupé je naopak navrženo podle nejtradičnějších přístupů, je dvoudveřovou alternativou k sedanu s vizuálně nevýraznými změnami proti výchozímu modelu.

Příď přejímá kosmetické retuše faceliftu třídy C. Nový tvar světel se zalomením horní hrany není nikterak rušivý, naopak tento krok rozvíjí dosavadní design zajímavým směrem. Původní tvar by bez podobných změn bylo stěží možné dál rozvíjet. Dvoulamelová maska chladiče, vyhrazená právě pro kupé, vypadá ještě lépe než aktuální třílamelová z třídy C Avantgarde.

O 4 cm snížená střecha působí elegantním dojmem a dodává tvarům profilu na plynulosti. Problematická je snad jen příliš masivní a vizuálně dlouhá záď. To, co se pod světly reflektorů zdá jako nedostatek, ale může v reálném světě nakonec působit jinak.

Interiér podědilo kupé třídy C po sedanu. Změnil se hlavně volant, který má výrazně anatomický tvar věnce a velmi vkusně designovaný střed. Mercedes ale bohužel neodolal nápadu zařadit se k trendu zploštělých volantů.

Tvar sedadel a vnitřní prostor vpředu i vzadu se prakticky shodují s kupé třídy E. To ale není nijak překvapivé – obě auta jsou technicky spřízněná, platforma éčkového kupé je včetně rozvoru přejata z třídy C. Jiná je ale pochopitelně palubní deska, kupé C má navíc levnější rámovou konstrukci dveří a pevný zadní pár bočních oken.

Proč tedy existují dva obdobné modely? E Coupé má přece jenom luxusnější a propracovanější design a nabídne silnější motory. C Coupé bude zase levnější, ovšem za cenu různých drobných ústupků.

Diskuze (2)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: K textu
Ano, šestiválcový diesel a osmiválec z E 500 zůstanou pro C Coupé "zapovězeny". Volant je opravdu pěkný a příjemně se drží, ale škoda toho zploštění. Jinak nejspíš bude za příplatek :-)
Avatar - CHerokee
6. 3. 2011 11:48
K textu
"Mercedes ale bohužel neodolal nápadu zařadit se k trendu zploštělých volantů." > tak tento hodnotící soud není moc objektivní. Vždyť ten volant je opravdu povedený. Za podobný si zákaznící MB léta připláceli cca 12 000. K sportovnímu autu se opravdu hodí.

"E Coupé má přece jenom luxusnější a propracovanější design a nabídne silnější motory" > tak nevím, kde berete tyto informace, ale motory k oběma modelům se ve značné míře budou shodovat. Chybět teoreticky bude šestiválec diesel, ale ani na stránkách MB o tom nic není.

Mám auta rád a myslím, že je fajn, že Mecedes dělá i celou řadu sportovně laděných aut. Nejvíce se mi líbí nové SLK, ale i tohle je moc povedený kousek. :yes: