Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz nabízel čisté diesely Bluetec jen v USA, přišel loni nový model E 300 BLUETEC také do Evropy a nyní je k dispozici i českým zákazníkům.

Mercedes-Benz nabízí od října 2006 na americkém trhu nový turbodiesel E 320 BLUETEC, který se chlubí visačkou "čístý". Automobil, který již dnes plní emisní normu Euro 5, se pod jménem E 300 BLUETEC dostane také na český trh. Jeho vidlicový šestiválec vychází z motoru 3,0 CDI, který je mj., v modelu E 320 CDI (165 kW) nebo E 280 CDI (140 kW). V novém „čistém“ modelu dosahuje motorizace nejvyššího výkonu 155 kW a točivý moment vrcholí 540 Nm. E 300 BLUETEC akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,2 s, nejvíce jede 244 km/h a kombinovaná spotřeba činí jen 7,3 l nafty na 100 km jízdy.

Změny, které výrobce provedl se týkají snížení kompresního poměru ze 17,5:1 na 16,5:1, zavedení nových piezoelektrických vstřikovačů, nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií rozvaděcích lopatek, nového systému recirkulace výfukových plynů s vyšším podílem recirkulující směsi a použití keramických žhavicích svíček pro snadné studené starty i s menším kompresním poměrem.

Zdokonalený proces spalování doplňují opatření pro čištění výfukových plynů. Oxidační katalyzátor snižuje oxid uhelnatý a nespálené uhlovodíky, bezúdržbový filtr pevných částic zachytává nespálené saze. Důležitým třetím stupněm je zachycovač oxidů dusíku se systémem generujícím na palubě vozidla čpavek, který zajišťuje pro turbodiesel neobvykle nízké hodnoty NOx.

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu
MotorE 300 BluetecE 320 CDIE 280 CDI
Zdvihový objem [cm3]298729872987
Válce/ventily6/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]155/3400165/3800140/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]540/1600-2400540/1600-2400400/1400-3200
Max. rychlost [km/h](244)(250)241 (238)
Zrychlení 0-100 km/h [s](7,2)(6,8)8,6 (7,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,37,37,2
Cena [Kč]1.410.000,-1.370.000,-1.200.000,- (1.262.153,-)

Nejlevnější z trojice šestiválců má standardně jen šestistupňovou ručně řazenou převodovku (pro další dvě verze tato možnost neexistuje), ale za příplatek 62 tisíc Kč i pro E 280 CDI můžete mít sedmistupňový automat. Pro dorovnání výbavy dvěstěosmdesátky je třeba připočítat i 19.627,-Kč za filtr pevných částic.

Nové emisní limityCO [g/km]NOx [g/km]HC+NOx [g/km]Pevné částice [g/km]
EURO 4 - všechna nová auta od 1.1.20060,500,250,300025
EURO 5 - všechna nová auta od 1.1.20110,500,180,230,005
EURO 6 - všechna nová auta od 1.9.20150,500,080,170,005

Ondřej Láník
Diskuze (5)