Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes třídy G už můžete objednat s dieselovým motorem. Na kolik přijde?

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
Po zážehových verzích AMG G 63 a G 500 přijíždí ikonické géčko také v naftě. Připravit si na něj musíte lehce přes 2,6 milionu korun.

Nová generace terénní třídy G nám už v redakci dělala společnost, avšak zatím jen s benzinovým motorem. Naftu totiž lze objednávat až nyní, takové auto nese označení G 350 d a ukrývá se pod ním řadový šestiválec s výkonem 210 kW při 3400 až 4600 otáčkách a 600 newtonmetry točivého momentu. Akcelerace na stovku trvá 7,4 sekundy a pokračovat lze na maximální rychlost 199 km/h.

Jde o nový motor s označením OM 656, jenž se vyznačuje kupříkladu písty se stupňovitým vybráním dna, což přináší ještě efektivnější proces spalování. Součástí je i dvoustupňové přeplňování výfukovými turbodmychadly či variabilní časování ventilů. Pohonná jednotka myslí na stále se zpřísňující emisní normy, přijíždí s katalyzátorem SCR a filtrem pevných částic, což z tohoto terénního stroje dělá nejhospodárnější géčko všech dob.

Video se připravuje ...

Motor spolupracuje s devítistupňovou samočinnou převodovkou s kapalinovým měničem momentu, která byla přizpůsobena požadavkům terénní jízdy. Softwarové úpravy zkrátily reakční dobu i samotnou dobu řazení, takže má být převodovka ještě hbitější. S tímto ústrojím je spojena také rozdělovací převodovka, jež rozděluje hnací sílu v poměru 40 % na přední nápravu a 60 % na zadní nápravu.

Již ve standardu je dodán systém Dynamic Select s pěti různými jízdními režimy a k dispozici je i plejáda asistenčních systémů včetně aktivního brzdového asistenta s nouzovým brzděním. Sedačky jsou čalouněné kůží a nechybí ani dřevěný dekor. Jak u Mercedesu bývá zvykem, svůj vůz si můžete nakonfigurovat přesně podle vlastních představ a požadavků jednotlivými položkami či balíčky, Mercedes nenabízí žádné výbavové stupně.

Naftová varianta je zároveň cenově nejdostupnější verzí nového géčka. Na její pořízení si musíte připravit 2.618.440 Kč, což je o 336.380 Kč méně než v případě benzinového osmiválce. Jen připomeňme, že našlapaná třída G laděná divizí AMG s motorem V8/430 kW už stojí podstatně mastnějších 4.052.290 Kč.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Doporučujeme

25. 3. 2019 16:38
Re: Už nikdy
Ten osemvalec bol naozaj dosť poruchový, hlavne ak sa starostlivo neservisoval. Sú aj také čo nabehali pol milióna ale je ich málo, hlavne z toho dôvodu, že je drahý servis, veľmi drahý... Aj tak ma prekvapuje ten tvoj postoj kvôli jednému motoru zanevrieť na celú značku...Aj w210 hrdzaveli ako keby to ani nebol mercedes... doba bola zlá, šetrilo sa aj tam, kde sa nemalo... Uvidíme ako na tom budú jazdenky typu BMW s trojlitrom a 4 turbami....
25. 1. 2019 14:16
Re: Už nikdy
Zlá skúsenosť?
Avatar - Fickroc
25. 1. 2019 12:40
Už nikdy
S pocitem blaha vzpomínám, když si odvezli tuhleten sgarb 400cdi. Od té doby, žádnej vergl s hvězdou nepřekročí můj práh.