Mercedes třídy G už můžete objednat s dieselovým motorem. Na kolik přijde?
Nová generace terénní třídy G nám už v redakci dělala společnost, avšak zatím jen s benzinovým motorem. Naftu totiž lze objednávat až nyní, takové auto nese označení G 350 d a ukrývá se pod ním řadový šestiválec s výkonem 210 kW při 3400 až 4600 otáčkách a 600 newtonmetry točivého momentu. Akcelerace na stovku trvá 7,4 sekundy a pokračovat lze na maximální rychlost 199 km/h.
Jde o nový motor s označením OM 656, jenž se vyznačuje kupříkladu písty se stupňovitým vybráním dna, což přináší ještě efektivnější proces spalování. Součástí je i dvoustupňové přeplňování výfukovými turbodmychadly či variabilní časování ventilů. Pohonná jednotka myslí na stále se zpřísňující emisní normy, přijíždí s katalyzátorem SCR a filtrem pevných částic, což z tohoto terénního stroje dělá nejhospodárnější géčko všech dob.
Motor spolupracuje s devítistupňovou samočinnou převodovkou s kapalinovým měničem momentu, která byla přizpůsobena požadavkům terénní jízdy. Softwarové úpravy zkrátily reakční dobu i samotnou dobu řazení, takže má být převodovka ještě hbitější. S tímto ústrojím je spojena také rozdělovací převodovka, jež rozděluje hnací sílu v poměru 40 % na přední nápravu a 60 % na zadní nápravu.
Již ve standardu je dodán systém Dynamic Select s pěti různými jízdními režimy a k dispozici je i plejáda asistenčních systémů včetně aktivního brzdového asistenta s nouzovým brzděním. Sedačky jsou čalouněné kůží a nechybí ani dřevěný dekor. Jak u Mercedesu bývá zvykem, svůj vůz si můžete nakonfigurovat přesně podle vlastních představ a požadavků jednotlivými položkami či balíčky, Mercedes nenabízí žádné výbavové stupně.
Naftová varianta je zároveň cenově nejdostupnější verzí nového géčka. Na její pořízení si musíte připravit 2.618.440 Kč, což je o 336.380 Kč méně než v případě benzinového osmiválce. Jen připomeňme, že našlapaná třída G laděná divizí AMG s motorem V8/430 kW už stojí podstatně mastnějších 4.052.290 Kč.