Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz G se dočkal turbodieselu. Je nejvýkonnější v historii modelu

David Bureš David Bureš 20. 12. 2018
24
10
Zobrazit náhledy (24)
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G
Nové géčko bylo doposud dostupné výhradně s benzinovým vidlicovým osmiválcem. Nově se dočká i vznětového řadového šestiválce.

Mercedes-Benz G dorazil letos na trh v nové generaci. Jeho nabídka zatím čítá dvě varianty, obě se čtyřlitrovým benzinovým osmiválcem twin-turbo pod kapotou. Základní G 500 má 310 kW a sportovně laděné AMG G 63 430 kW. Na začátku roku se však konečně dočkají i milovníci nafty.

Automobilka nabídku nového G-Klasse rozšíří o turbodiesel. Konkrétně půjde řadový šestiválec OM656, který známe třeba z třídy S. Kombinován bude samozřejmě s devítistupňovým automatem, který Mercedes používá napříč většími třídami.

Šestiválec technicky vychází z dvoulitrového čtyřválce OM654, má však nejen dva válce navíc, ale také větší katalyzátor a navíc proměnné časování ventilů. Je tu i dvoustupňové přeplňování, zatímco pro snížení emisí jsou tu hned tři technologie. Klasický malý vysokotlaký ventil EGR (nabírá spaliny ve výfuku před turbem a pouští je do sání za turbo) doplňuje velký nízkotlaký EGR (nabírá spaliny za filtrem pevných částic a pouští je do sání před turbo) a selektivní katalytická redukce SCR se vstřikováním močoviny (AdBlue).

Nový model s obchodním označením G 350 d bude po vzoru stejně označeného eSka naladěn na 210 kW a rovných 600 N.m, což z něj dělá nejvýkonnější turbodiesel, který kdy byl do sériového Geländewagenu nasazen. V minulé generaci model označený G 350 d využíval třílitrový vidlicový šestiválec se 180 kW a 600 N.m.

Posílení znamená, že nové G 350 d zrychlí z 0-100 km/h za 7,4 sekundy, zatímco předchůdce tuto disciplínu zvládal za 9,1 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva činí 9,1 l/100 km.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Zbytečná diskuse
Mig_35
| 21. 12. 2018
Tak hlavně tam u vás:)
Potreba diesla
Mig_35
| 21. 12. 2018
blábolíš...
Avatar - traveldrive
Zbytečná diskuse
traveldrive
| 21. 12. 2018
Podľa teba sú všetci doterajší kupci Mercedesu G idioti. Silná káva.
Avatar - Ada je zase tady
Zbytečná diskuse
Ada je zase tady
| 20. 12. 2018
Jediný motor, který patří pod kapotu nejenom tohoto vozu, je samozřejmě diesel! Zážehový motor si do takového vozu může koupit jen idiot.
Avatar - Dzakobo
Potreba diesla
Dzakobo
| 20. 12. 2018
R6 benzín by se moc neprodával. Buď akceptuji vyšší spotřebu, tak chci i pořádný zvuk! Pořizovací cena u těchto kupců nehraje vážnou roli.

Druhá skupina jsou evropští "kolenovrti", kteří automaticky sáhnou po naftě.

Sám to mám tak, že zvuk V8 je super, ale na druhé straně je spotřeba (a dojezd), potud 50/50. Co by asi rozhodlo pro koupi dieselu by byl onen půlmíč v pořizovačce...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku