Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz G
24
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz G se dočkal turbodieselu. Je nejvýkonnější v historii modelu

Nové géčko bylo doposud dostupné výhradně s benzinovým vidlicovým osmiválcem. Nově se dočká i vznětového řadového šestiválce.

Mercedes-Benz G dorazil letos na trh v nové generaci. Jeho nabídka zatím čítá dvě varianty, obě se čtyřlitrovým benzinovým osmiválcem twin-turbo pod kapotou. Základní G 500 má 310 kW a sportovně laděné AMG G 63 430 kW. Na začátku roku se však konečně dočkají i milovníci nafty.

Automobilka nabídku nového G-Klasse rozšíří o turbodiesel. Konkrétně půjde řadový šestiválec OM656, který známe třeba z třídy S. Kombinován bude samozřejmě s devítistupňovým automatem, který Mercedes používá napříč většími třídami.

Šestiválec technicky vychází z dvoulitrového čtyřválce OM654, má však nejen dva válce navíc, ale také větší katalyzátor a navíc proměnné časování ventilů. Je tu i dvoustupňové přeplňování, zatímco pro snížení emisí jsou tu hned tři technologie. Klasický malý vysokotlaký ventil EGR (nabírá spaliny ve výfuku před turbem a pouští je do sání za turbo) doplňuje velký nízkotlaký EGR (nabírá spaliny za filtrem pevných částic a pouští je do sání před turbo) a selektivní katalytická redukce SCR se vstřikováním močoviny (AdBlue).

Nový model s obchodním označením G 350 d bude po vzoru stejně označeného eSka naladěn na 210 kW a rovných 600 N.m, což z něj dělá nejvýkonnější turbodiesel, který kdy byl do sériového Geländewagenu nasazen. V minulé generaci model označený G 350 d využíval třílitrový vidlicový šestiválec se 180 kW a 600 N.m.

Posílení znamená, že nové G 350 d zrychlí z 0-100 km/h za 7,4 sekundy, zatímco předchůdce tuto disciplínu zvládal za 9,1 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva činí 9,1 l/100 km.