Mercedes-Benz M: facelift pro stuttgartské SUV
Na první pohled jsou patrné změny v přední části. Maska chladiče je po faceliftu větší a obsahuje tři vodorovné stříbrně lakované perforované lišty. V případě verze ML 63 AMG je maska opatřena nízkými chromovanými lištami a vůz je dodáván s jiným nárazníkem s nepochopitelně pravidelným obdélníkovým otvorem pod maskou.
Světlomety mají výraznější tvar, především se liší zalomením spodní hrany. Mlhovky jsou v novém nárazníku umístěné blíž k okraji, design nasávacích otvorů a imitace ochranného dílu podvozku karoserii opticky rozšiřují.
Změněn byl i tvar zadního nárazníku, ve kterém se nachází buď dvě oválné nebo dvě obdélníkové koncovky výfuku. Upravené zadní sdružené svítilny mají couvací a směrová světla kryta kouřovým sklem, je možné také objednat čiré svítilny se světelnými diodami. Standardně montované střešní ližiny jsou více integrovány do tvarů karoserie. Nová zpětná zrcátka mají větší plochu.
V interiéru se nachází nový čtyřramenný volant s chromovanými spodními rameny a standardními pádly pro manuální řazení. Palubní deska a dveřní panely jsou čalouněné ručně vyráběnou kůži Artico, na výběr jsou tři druhy dřevěného obložení. Nová sedadla mají sportovnější tvar a za příplatek bederní opěrku elektricky nastavitelnou ve čtyřech směrech.
Multimediální zařízení zastupují tři druhy palubní jednotky Comand včetně možnosti TV tuneru a DVD přehrávače s obrazovkami pro zadní cestující. Za příplatek je systém hlasového ovládání Linguatronic nebo 610W audiosoustava Harman Kardon. Externí hudební zařízení je možné připojit přes konektor aux-in. Samozřejmostí je bezdrátové hands-free pomocí technologie Bluetooth.
O bezpečnost se stará standardně dodávaný systém Pre-Safe poprvé představený v třídě S a hlavové opěrky Neck-Pro.
Pro inovovanou třídu M je určeno pět benzinových a dieselových motorů s výkonem v rozpětí 140 až 285 kW, vrcholem nabídky je pak ML 63 AMG s výkonem 375 kW. Všechny jsou spojeny s automatickou převodovkou 7G-Tronic a pohonem všech kol 4Matic. Po faceliftu má třída M až o 0,4 l/100 km nižší kombinovanou spotřebu.