Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz M: facelift pro stuttgartské SUV

Diskuze (36)
Současná generace Mercedesu třídy M se vyrábí od dubna 2005, dodnes vzniklo 300 tisíc kusů. Nyní přichází facelift klíčového modelu třídy SUV.

Na první pohled jsou patrné změny v přední části. Maska chladiče je po faceliftu větší a obsahuje tři vodorovné stříbrně lakované perforované lišty. V případě verze ML 63 AMG je maska opatřena nízkými chromovanými lištami a vůz je dodáván s jiným nárazníkem s nepochopitelně pravidelným obdélníkovým otvorem pod maskou.

Světlomety mají výraznější tvar, především se liší zalomením spodní hrany. Mlhovky jsou v novém nárazníku umístěné blíž k okraji, design nasávacích otvorů a imitace ochranného dílu podvozku karoserii opticky rozšiřují.

Změněn byl i tvar zadního nárazníku, ve kterém se nachází buď dvě oválné nebo dvě obdélníkové koncovky výfuku. Upravené zadní sdružené svítilny mají couvací a směrová světla kryta kouřovým sklem, je možné také objednat čiré svítilny se světelnými diodami. Standardně montované střešní ližiny jsou více integrovány do tvarů karoserie. Nová zpětná zrcátka mají větší plochu.

V interiéru se nachází nový čtyřramenný volant s chromovanými spodními rameny a standardními pádly pro manuální řazení. Palubní deska a dveřní panely jsou čalouněné ručně vyráběnou kůži Artico, na výběr jsou tři druhy dřevěného obložení. Nová sedadla mají sportovnější tvar a za příplatek bederní opěrku elektricky nastavitelnou ve čtyřech směrech.

Multimediální zařízení zastupují tři druhy palubní jednotky Comand včetně možnosti TV tuneru a DVD přehrávače s obrazovkami pro zadní cestující. Za příplatek je systém hlasového ovládání Linguatronic nebo 610W audiosoustava Harman Kardon. Externí hudební zařízení je možné připojit přes konektor aux-in. Samozřejmostí je bezdrátové hands-free pomocí technologie Bluetooth.

O bezpečnost se stará standardně dodávaný systém Pre-Safe poprvé představený v třídě S a hlavové opěrky Neck-Pro.

Pro inovovanou třídu M je určeno pět benzinových a dieselových motorů s výkonem v rozpětí 140 až 285 kW, vrcholem nabídky je pak ML 63 AMG s výkonem 375 kW. Všechny jsou spojeny s automatickou převodovkou 7G-Tronic a pohonem všech kol 4Matic. Po faceliftu má třída M až o 0,4 l/100 km nižší kombinovanou spotřebu.

Diskuze (36)
15. 3. 2008 11:17
Re: EMKO
Tohle posuď sám.
15. 3. 2008 11:16
Re: EMKO
Mrknu na to :yes:
15. 3. 2008 11:16
Re: EMKO
:yes:
Avatar - Falco
15. 3. 2008 07:05
Re: Elegentně mohutný
A o čem jsem asi mluvil...

Evropa = sportovní = sportovní auto!
USA = sportovní = vozit v kufru lyže!

aby pořád někdo neřešil slovo "sport "
Avatar - Falco
15. 3. 2008 00:01
Re: Elegentně mohutný
V USA, kde kategorie SUV vznikla, si zřejmě pod pojmem "sportovní" představují něco jiného…

Jiný kraj, jiný mrav :]