Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5 l V8 biturbo

Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5 l V8 biturbo

 
 

AMG, dvorní ladič značky Mercedes-Benz v majetku koncernu Daimler, vystavuje v Ženevě červený vůz s označením S 63 AMG.

Na modelovém označení není nic zvláštního, používá ho již nějaký ten pátek. Zaujme možná barevné provedení, které včetně log sponzorů odpovídá závodnímu 300 SEL 6.8 AMG z roku 1971. Tento vůz s posádkou Hans Heyer/Werner Schickentanz dojel ve vytrvalostním klání 24 hodin Spa-Francorchamps před 39 lety na druhém místě celkově a vyhrál svou třídu. Největší novinka v Ženevě představeného showcaru se skrývá pod kapotou.

Menší objem, dvojice turbodmychadel

Je jí nový vidlicový osmiválec AMG 5,5 l kódového označení M 157 s úhlem rozevření válců 90o. Díky vrtání 98 mm a zdvihu 90,5 mm disponuje objemem 5461 cm3, z něhož při kompresním poměru 10,0:1 poskytuje největší výkon 400 kW (544 k) p5i 5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm v rozmezí 2000-4500 min-1.

Potřebný doping mu dodává dvojice turbodmychadel. S balíčkem AMG Performance se tyto údaje zvýší na 420 kW (571 k) při stejných otáčkách a 900 Nm mezi 2500 a 3750 min-1, a to díky plnicímu tlaku 1,3 baru místo základního 1 baru.

Křivka točivého momentu základní varianty je poměrně plochá. 670 Nm je totiž k dispozici již od 1500 min-1. S AMG Performance má ale řidič při otáčkách o 500 min-1 vyšších pod pedálem plynu monstrózních 875 Nm!

Moderní technika

Agregát o hmotností 204 kg (suchá hmotnost bez náplní) je vybaven čtyřventilovou technikou, přímým vstřikováním paliva pomocí piezo-elektrických vstřikovačů, seřiditelnými vačkovými hřídeli, mezichladičem stlačeného vzduchu a oleje a má klikovou skříň z hliníku, samotný pětkrát uložený hřídel je z šedé litiny. Palivový systém čítá dvě čerpadla – nízkotlaké a vysokotlaké. Olejová náplň pojme 10,5 l maziva.

Řídicí jednotka Bosch MED 17.7.3 ovládá nejen vstřikování, tlak obou turbodmychadel, nastavení vaček a distribuci oleje, ale spolupracuje s další palubní elektronikou. Mikroprocesor zvládne až 260 milionů operací za sekundu. Motor splňuje emisní normu Euro 5 i díky dvojitému katalyzátoru ve výfukovém systému, který ústí v zádi vozu čtveřicí hranatých chromovaných koncovek.

Nové agregáty se vyrábějí s velkým podílem ruční práce přímo v továrně AMG v Affalterbachu.

Spotřeba paliva klesla o čtvrtinu

Točivý moment přenáší na zadní kola sedmistupňová převodovka AMG Speedshift MCT 7 se spojkou v olejové lázni. Nízké hmotnosti 80 kg bylo dosaženo použitím hořčíkových slitin.

Pokud řidič zvolí režim řazení C (Controlled Efficiency), aktivuje se funkce Start/Stop. Přijíždí-li automobil na světelnou křižovatku, jeho motor se vypne. Zpět je uveden do provozu uvolněním brzdového pedálu, nebo stisknutím plynového. V tomto módu se vůz rozjíždí vždy na druhý převodový stupeň. Automatické vypínání motoru šetří palivo, ovšem funguje pouze tehdy, je-li baterie dostatečně nabita a teplota motoru optimální. Kromě režimu C jsou k dispozici také sportovní S a manuální M, řadit je možné pádly pod volantem.

Kombinovaná spotřeba paliva 10,5 l/100 km dle NEDC je o více než čtvrtinu (přesně 3,9 l) menší než u stávajícího modelu. Palivo nešetří jen Start/Stop, ale také dobíjení palubního akumulátoru při deceleraci. Kinetická energie je během brzdění přeměňována na elektrickou a tu pak přijímají baterie, které ji používají k napájení všemožných přístrojů uvnitř vozu. U AMG rekuperaci brzdné energie nazývají Intelligent Generator Management System (IGMS).

Mimochodem, předchůdce byl vybaven motorem M 156 objemu 6208 cm3, který měl sice stejnou konfiguraci V8, byl ovšem plněn atmosféricky. Výkonové parametry novinky se oproti němu zvýšily o 14, respektive 19 kW a točivý moment vzrostl o 170/270 Nm.

Žádná brzda provozu

Nový S 63 AMG rozhodně nebude na německých dálnicích za šneka. Z 0 na 100 km/h totiž zrychluje za 4,5 s a dokáže se rozjet na elektronicky limitovaných 250 km/h. S kitem AMG Performance jsou tyto hodnoty ještě lepší: akcelerace o desetinku (4,4 s) a maximální rychlost stoupne o 50 km/h. I při dovršení magické třístovky ovšem zasáhne omezovač.

Ženevský showcar má vmontovánu bezpečnostní klec, snížený podvozek a jezdí na širokých pneumatikách 275/35 R 20 vpředu a 325/30 R 20 vzadu. I tyto úpravy byly zvoleny proto, aby vůz připomínal svůj vzor, v úvodu článku zmíněný 300 SEL 6.8 AMG.

Sériové S 63 AMG je mít nebudou, u prodejců se ovšem objeví již v září tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost

Evropské nařízení na podporu kybernetické bezpečnosti,…

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a viníci utekli

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a…

Violet-Grace Youens (†4) z anglického St Helens šla se svou babičkou ze školy, když obě přejel vůz Ford Focus.…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…