Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5 l V8 biturbo

Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5 l V8 biturbo

 
 

AMG, dvorní ladič značky Mercedes-Benz v majetku koncernu Daimler, vystavuje v Ženevě červený vůz s označením S 63 AMG.

Na modelovém označení není nic zvláštního, používá ho již nějaký ten pátek. Zaujme možná barevné provedení, které včetně log sponzorů odpovídá závodnímu 300 SEL 6.8 AMG z roku 1971. Tento vůz s posádkou Hans Heyer/Werner Schickentanz dojel ve vytrvalostním klání 24 hodin Spa-Francorchamps před 39 lety na druhém místě celkově a vyhrál svou třídu. Největší novinka v Ženevě představeného showcaru se skrývá pod kapotou.

Menší objem, dvojice turbodmychadel

Je jí nový vidlicový osmiválec AMG 5,5 l kódového označení M 157 s úhlem rozevření válců 90o. Díky vrtání 98 mm a zdvihu 90,5 mm disponuje objemem 5461 cm3, z něhož při kompresním poměru 10,0:1 poskytuje největší výkon 400 kW (544 k) p5i 5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm v rozmezí 2000-4500 min-1.

Potřebný doping mu dodává dvojice turbodmychadel. S balíčkem AMG Performance se tyto údaje zvýší na 420 kW (571 k) při stejných otáčkách a 900 Nm mezi 2500 a 3750 min-1, a to díky plnicímu tlaku 1,3 baru místo základního 1 baru.

Křivka točivého momentu základní varianty je poměrně plochá. 670 Nm je totiž k dispozici již od 1500 min-1. S AMG Performance má ale řidič při otáčkách o 500 min-1 vyšších pod pedálem plynu monstrózních 875 Nm!

Moderní technika

Agregát o hmotností 204 kg (suchá hmotnost bez náplní) je vybaven čtyřventilovou technikou, přímým vstřikováním paliva pomocí piezo-elektrických vstřikovačů, seřiditelnými vačkovými hřídeli, mezichladičem stlačeného vzduchu a oleje a má klikovou skříň z hliníku, samotný pětkrát uložený hřídel je z šedé litiny. Palivový systém čítá dvě čerpadla – nízkotlaké a vysokotlaké. Olejová náplň pojme 10,5 l maziva.

Řídicí jednotka Bosch MED 17.7.3 ovládá nejen vstřikování, tlak obou turbodmychadel, nastavení vaček a distribuci oleje, ale spolupracuje s další palubní elektronikou. Mikroprocesor zvládne až 260 milionů operací za sekundu. Motor splňuje emisní normu Euro 5 i díky dvojitému katalyzátoru ve výfukovém systému, který ústí v zádi vozu čtveřicí hranatých chromovaných koncovek.

Nové agregáty se vyrábějí s velkým podílem ruční práce přímo v továrně AMG v Affalterbachu.

Spotřeba paliva klesla o čtvrtinu

Točivý moment přenáší na zadní kola sedmistupňová převodovka AMG Speedshift MCT 7 se spojkou v olejové lázni. Nízké hmotnosti 80 kg bylo dosaženo použitím hořčíkových slitin.

Pokud řidič zvolí režim řazení C (Controlled Efficiency), aktivuje se funkce Start/Stop. Přijíždí-li automobil na světelnou křižovatku, jeho motor se vypne. Zpět je uveden do provozu uvolněním brzdového pedálu, nebo stisknutím plynového. V tomto módu se vůz rozjíždí vždy na druhý převodový stupeň. Automatické vypínání motoru šetří palivo, ovšem funguje pouze tehdy, je-li baterie dostatečně nabita a teplota motoru optimální. Kromě režimu C jsou k dispozici také sportovní S a manuální M, řadit je možné pádly pod volantem.

Kombinovaná spotřeba paliva 10,5 l/100 km dle NEDC je o více než čtvrtinu (přesně 3,9 l) menší než u stávajícího modelu. Palivo nešetří jen Start/Stop, ale také dobíjení palubního akumulátoru při deceleraci. Kinetická energie je během brzdění přeměňována na elektrickou a tu pak přijímají baterie, které ji používají k napájení všemožných přístrojů uvnitř vozu. U AMG rekuperaci brzdné energie nazývají Intelligent Generator Management System (IGMS).

Mimochodem, předchůdce byl vybaven motorem M 156 objemu 6208 cm3, který měl sice stejnou konfiguraci V8, byl ovšem plněn atmosféricky. Výkonové parametry novinky se oproti němu zvýšily o 14, respektive 19 kW a točivý moment vzrostl o 170/270 Nm.

Žádná brzda provozu

Nový S 63 AMG rozhodně nebude na německých dálnicích za šneka. Z 0 na 100 km/h totiž zrychluje za 4,5 s a dokáže se rozjet na elektronicky limitovaných 250 km/h. S kitem AMG Performance jsou tyto hodnoty ještě lepší: akcelerace o desetinku (4,4 s) a maximální rychlost stoupne o 50 km/h. I při dovršení magické třístovky ovšem zasáhne omezovač.

Ženevský showcar má vmontovánu bezpečnostní klec, snížený podvozek a jezdí na širokých pneumatikách 275/35 R 20 vpředu a 325/30 R 20 vzadu. I tyto úpravy byly zvoleny proto, aby vůz připomínal svůj vzor, v úvodu článku zmíněný 300 SEL 6.8 AMG.

Sériové S 63 AMG je mít nebudou, u prodejců se ovšem objeví již v září tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun

Šéf výrobce sýrů Roberto Brazzale považuje za hlavní…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…