Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5 l V8 biturbo

Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5 l V8 biturbo

 
 

AMG, dvorní ladič značky Mercedes-Benz v majetku koncernu Daimler, vystavuje v Ženevě červený vůz s označením S 63 AMG.

Na modelovém označení není nic zvláštního, používá ho již nějaký ten pátek. Zaujme možná barevné provedení, které včetně log sponzorů odpovídá závodnímu 300 SEL 6.8 AMG z roku 1971. Tento vůz s posádkou Hans Heyer/Werner Schickentanz dojel ve vytrvalostním klání 24 hodin Spa-Francorchamps před 39 lety na druhém místě celkově a vyhrál svou třídu. Největší novinka v Ženevě představeného showcaru se skrývá pod kapotou.

Menší objem, dvojice turbodmychadel

Je jí nový vidlicový osmiválec AMG 5,5 l kódového označení M 157 s úhlem rozevření válců 90o. Díky vrtání 98 mm a zdvihu 90,5 mm disponuje objemem 5461 cm3, z něhož při kompresním poměru 10,0:1 poskytuje největší výkon 400 kW (544 k) p5i 5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm v rozmezí 2000-4500 min-1.

Potřebný doping mu dodává dvojice turbodmychadel. S balíčkem AMG Performance se tyto údaje zvýší na 420 kW (571 k) při stejných otáčkách a 900 Nm mezi 2500 a 3750 min-1, a to díky plnicímu tlaku 1,3 baru místo základního 1 baru.

Křivka točivého momentu základní varianty je poměrně plochá. 670 Nm je totiž k dispozici již od 1500 min-1. S AMG Performance má ale řidič při otáčkách o 500 min-1 vyšších pod pedálem plynu monstrózních 875 Nm!

Moderní technika

Agregát o hmotností 204 kg (suchá hmotnost bez náplní) je vybaven čtyřventilovou technikou, přímým vstřikováním paliva pomocí piezo-elektrických vstřikovačů, seřiditelnými vačkovými hřídeli, mezichladičem stlačeného vzduchu a oleje a má klikovou skříň z hliníku, samotný pětkrát uložený hřídel je z šedé litiny. Palivový systém čítá dvě čerpadla – nízkotlaké a vysokotlaké. Olejová náplň pojme 10,5 l maziva.

Řídicí jednotka Bosch MED 17.7.3 ovládá nejen vstřikování, tlak obou turbodmychadel, nastavení vaček a distribuci oleje, ale spolupracuje s další palubní elektronikou. Mikroprocesor zvládne až 260 milionů operací za sekundu. Motor splňuje emisní normu Euro 5 i díky dvojitému katalyzátoru ve výfukovém systému, který ústí v zádi vozu čtveřicí hranatých chromovaných koncovek.

Nové agregáty se vyrábějí s velkým podílem ruční práce přímo v továrně AMG v Affalterbachu.

Spotřeba paliva klesla o čtvrtinu

Točivý moment přenáší na zadní kola sedmistupňová převodovka AMG Speedshift MCT 7 se spojkou v olejové lázni. Nízké hmotnosti 80 kg bylo dosaženo použitím hořčíkových slitin.

Pokud řidič zvolí režim řazení C (Controlled Efficiency), aktivuje se funkce Start/Stop. Přijíždí-li automobil na světelnou křižovatku, jeho motor se vypne. Zpět je uveden do provozu uvolněním brzdového pedálu, nebo stisknutím plynového. V tomto módu se vůz rozjíždí vždy na druhý převodový stupeň. Automatické vypínání motoru šetří palivo, ovšem funguje pouze tehdy, je-li baterie dostatečně nabita a teplota motoru optimální. Kromě režimu C jsou k dispozici také sportovní S a manuální M, řadit je možné pádly pod volantem.

Kombinovaná spotřeba paliva 10,5 l/100 km dle NEDC je o více než čtvrtinu (přesně 3,9 l) menší než u stávajícího modelu. Palivo nešetří jen Start/Stop, ale také dobíjení palubního akumulátoru při deceleraci. Kinetická energie je během brzdění přeměňována na elektrickou a tu pak přijímají baterie, které ji používají k napájení všemožných přístrojů uvnitř vozu. U AMG rekuperaci brzdné energie nazývají Intelligent Generator Management System (IGMS).

Mimochodem, předchůdce byl vybaven motorem M 156 objemu 6208 cm3, který měl sice stejnou konfiguraci V8, byl ovšem plněn atmosféricky. Výkonové parametry novinky se oproti němu zvýšily o 14, respektive 19 kW a točivý moment vzrostl o 170/270 Nm.

Žádná brzda provozu

Nový S 63 AMG rozhodně nebude na německých dálnicích za šneka. Z 0 na 100 km/h totiž zrychluje za 4,5 s a dokáže se rozjet na elektronicky limitovaných 250 km/h. S kitem AMG Performance jsou tyto hodnoty ještě lepší: akcelerace o desetinku (4,4 s) a maximální rychlost stoupne o 50 km/h. I při dovršení magické třístovky ovšem zasáhne omezovač.

Ženevský showcar má vmontovánu bezpečnostní klec, snížený podvozek a jezdí na širokých pneumatikách 275/35 R 20 vpředu a 325/30 R 20 vzadu. I tyto úpravy byly zvoleny proto, aby vůz připomínal svůj vzor, v úvodu článku zmíněný 300 SEL 6.8 AMG.

Sériové S 63 AMG je mít nebudou, u prodejců se ovšem objeví již v září tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Svoboda spíš než banán Zápisník Tomáše Stingla: Svoboda spíš než banán

Česko se stalo (opět) nejsvobodnější zemí Evropské unie.…

Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal 23 mrtvých a…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty

Anonymní skupina, která na Twitter nedávno vypustila…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Dnes 12:50

Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v modernizovaném provedení. Nabízí hlavně přepracovaný vzhled a nově i luxusní provedení Initiale Paris.




Blesk.cz

Zelené tričko podle Kajínka jde na dračku: Oblékl ho i protekční spratek Novotný!

Zelené tričko podle Kajínka jde na dračku: Oblékl ho…

Zelené tílko známé sportovní značky se stalo hitem Česka poté, co v něm po 23 letech na doživotí odsouzený vrah…

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích! Fotografa Blesku tam ale čekalo překvapení

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích!…

Luxusní vila v Černošicích je noční můrou exmanželů Řepky (43) a Erbové (35). Vlaďka tvrdí, že Tomáše před…

 

iSport.cz

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v Chabarovsku

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v…

Český hokejový obránce Michal Jordán se stal novou posilou Chabarovsku. S Amurem šestadvacetiletý bývalý hráč…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“ JXD hodnotil modelky na tatérském festivalu

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“…

Tattoo Convention 2017 proběhla úspěšně v sobotu na pražském výstavišti. Můj kamarád Ivo Rafan Traxmand, tatér a…

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na letecké záběry ocelového monstra

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na…

Dříve supertajný vojenský radar Duga není zdaleka tak známý jako tragickou historií opředená jaderná elektrárna…