reklama


Mercedes-Benz S400 CDI - Jako doma (11/2003)

Mercedes-Benz S400 CDI - Jako doma (11/2003)

 
 

Z Mercedesu třídy S se vám asi nebude chtít domů. Takové pohodlí totiž většina z nás nemá ani v obývacím pokoji. Test tohoto luxusního mercedesu byl navíc korunován přeplňovaným vznětovým osmiválcem pod kapotou.

Z Mercedesu třídy S se vám asi nebude chtít domů. Takové pohodlí totiž většina z nás nemá ani v obývacím pokoji. Test tohoto luxusního mercedesu byl navíc korunován přeplňovaným vznětovým osmiválcem pod kapotou.

Setkání s nejluxusnějším modelem stuttgartské automobilky asi nelze začít jinak, než zevrubnou prohlídkou zevnějšku, který si zaslouží pozornost zcela právem. Po nevzhledné „mamutí“ karoserii předchozího eska, totiž právě novou třídou S začala u trojcípé hvězdy éra elegantního designu se sportovnějším akcentem. Na svou kategorii proto vypadá nečekaně kompaktně a svěže, své rozměry (délka přes 5 metrů) úspěšně skrývá a i přesto, že už po světě nějaký ten rok jezdí, stále patří k nejhezčím modelům své kategorie.

Superlativy není třeba skrblit ani v interiéru. Elegantní a současně tvarově moderní přístrojová deska je špičkově zpracována, jednotlivé díly přesně lícují a nikde nic nedrnčí a nerezonuje ani při jízdě po panelech nebo na „kočičích hlavách“. Z celého interiéru je cítit kvalita a luxus, pouze pro Mercedes-Benz typické ovládání jednou páčkou pod volantem zrovna moc nepotěší řidiče, kteří na toto nejsou zvyklí. Několik dní zkušenosti z jakýmkoliv mercedesem však vždy ukáže praktickou a bezproblémovou funkčnost tohoto uspořádání. Dojem noblesy zvyšuje též světlá barva čalounění, ta je však v běžném životě docela nepraktická.

Kapitolou sama pro sebe byla přední sedadla testovaného „eska“. Ani speciální rehabilitační masážní křesla snad nemají tolik funkcí, jako kůží čalouněná sedadla v S400 CDI. Kromě očekávané nabídky komfortu, elektrického seřizování a tradičních masážních funkcí opěradla disponují vyhříváním a odsáváním, ochlazujícím tělo a odvádějícím pot. Velmi užitečné a v testu ověřené je aktivní boční vedení, které v zatáčkách přifukuje boční polštáře opěradla na té straně, do níž se právě opírá tělo(!) Za zmínku stojí i nově zavedený systém Pre-Safe, jenž například při razantním brždění přitáhne v mžiku bezpečnostní pásy k tělu (o cca 10 cm) a pokud nedojde k nárazu, následně „stisk“ povolí. K pocitu luxusu také přispívá skvělé odhlučnění, ať už jde o aerodynamiku, hluk od kol, nebo od motoru. Naprosto špičkové je pak vzduchové pérování Airmatic, které umožňuje měnit světlou výšku vozu a disponuje i sportovním režimem. Jeho hlavní předností je však schopnost hladce překonávat drobné nerovnosti a výmoly, které klasické pružinové odpružení většinou tvrdě přenáší na posádku, zatímco Airmatic si tyto otřesy nechává pro sebe… Lehce se na to zvyká, o to horší je potom přesednutí do vozidla s klasickým odpružením.

Nabídka prostoru v kokpitu je vpředu zcela dostačující, vzadu je také slušná, nicméně od automobilu nejvyšší třídy bychom v tomto ohledu přece jen očekávali více. K interiéru patří při našem posuzování též zavazadlový prostor o objemu 500 l, který je sice velmi široký, nicméně překvapivě krátký. Ke svému účelu však vzhledem k poslání automobilu zcela jistě bohatě postačí.

Pod kapotou však už na otočení klíče ve spínací skříňce čeká dvěmi turbodmychadly přeplňovaný vznětový čtyřlitrový osmiválec disponující výkonem 184 kW (250 k) a s mamutím točivým momentem 560 N.m, který je k dispozici v rozmezí 1700-2600 otáček za minutu, takže se přestaňme zabývat tímto vozem staticky a nastartujme. Ani přes vskutku důkladné odhlučnění nelze přeslechnout klasické „nýtování“ pohonné jednotky (především v nízkých otáčkách při popojíždění ve městě), které je sice ve srovnání s jinými naftovými agregáty minimální, nicméně sametovému chodu zážehových šesti a osmiválců se rovnat nemůže. Do 2000 ot/min reaguje motor na povely plynového pedálu poněkud mdle, avšak po překročení této hranice je akcelerace vpravdě raketová a intenzivní zátah trvá až do 4500 ot/min. O dynamice dvoutunového vozu nejlépe vypovídá akcelerace z 0 na 100 km/h za rovných 7 s, nejvyšší rychlost je 249 km/h. Řazení samočinné pětistupňové převodovky je sametově hladké, pokud vás však tento jízdní režim přestane bavit, můžete využít možnost sekvenčního řazení vychylováním voliče zprava doleva. Přebytek výkonu a točivého momentu je znát na mokré vozovce, kdy se opravdu velmi často rozblikává kontrolka protiprokluzového systému. Pro takovouto porci točivého momentu by asi byla vhodnější kombinace této jednotky s pohonem všech kol 4Matic.

Naftový osmiválec umí pořádně „prásknout do koní“, ale se stejnou chutí se dívá i na dno palivové nádrže, a to vcelku úctyhodným tempem - kolem 14 l na každých 100 km, což není málo ani ve srovnání s benzinovými motory. Odpovídá to sice továrnímu údaji spotřeby ve městě, my však testovali automobil v kombinovaném režimu.

Naskýtá se tedy chtě nechtě srovnání s verzí S500 (225 kW), vybavenou silným zážehovým osmiválcem, nebo menším S430 (205 kW). Toto provedení je přibližně o 100 tisíc korun lacinější, S500 zase podobným rozdílem dražší a obě verze nabízejí zcela jistě lepší kultivovanost chodu motoru, dynamiku a ani spotřeba se příliš lišit nebude. Ta navíc není u vozu této kategorie zrovna hlavním hlediskem, zvláště pokud vezmeme v úvahu základní cenu vozu S400 CDI, která je 2.722.000 korun.

Samotná jízda je velmi příjemná, i přes značné rozměry vozu se tento mercedes velmi snadno ovládá a budí tak dojem, že je ve skutečnosti menší. Náklony karoserie jsou jen minimální, zvláště pak v případě aktivace sportovního režimu, vůz drží spolehlivě zvolenou stopu pouze na vlhké vozovce je znát výrazná tendence k přetáčivosti, kterou však krotí vyspělá elektronika. Doménou Mercedes-Benzu S400 CDI jsou však v první řadě dálnice, na nichž dokáže doslova plout a s maximálním komfortem převézt bez náznaku únavy posádku i na dlouhé vzdálenosti.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 2 722 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 959 851 Kč

Základní výbava:tříbodové upevnění pěti výškově nastavitelných bezpečnostních pasů, 5st. automatická převodovka s možností dotekového řazení a s tempomatem, airbag pro řidiče, spolujezdce, boční airbagy vpředu a vzadu, okenní/hlavové airbagy, alarm, alu kola 7 děrová, automatická klimatizace vč. MRA, s prachovým a uhlíkovým filtrem, bezpečnostní systém PRE-SAFE, bi-xenonové reflektory včetně omývačů, boční ukazatele směru integrované do zpětných zrcátek, brzdový asistent, centrální dálkové zamykání s imobilizérem, COMAND s integrovaným CD-rádiem, 6,5" barevným displayem (16:9) a 10 reproduktory, čalounění látka dle vzorníku, čidlo zatížení sedadla spolujezdce pro automatickou deaktivaci airbagu, čtecí lampičky vpředu a vzadu, dešťový senzor pro stěrače, držáky kelímků vpředu a vzadu, el.nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou, el.ovládaná boční okna, el.ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, el.výškově a podélně nastavitelný volant s autom.odklápěním při výstupu, ESP vč. ABS a ASR, háčky v zavazadlovém prostoru k upevnění nákladu, chromové vnitřní prahové lišty, kabeláž pro telefon, kontrolka opotřebení brzdového obložení, kontrolka provozních kapalin, kožený multifunkční volant a řadicí páka, lékárnička, metalický lak, mlhovky, odkládací polička pod sedadlem řidiče, opěrky hlavy vzadu pneumaticky sklopné, osvětlení make-up zrcátek, osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu, otáčkoměr, palubní počítač, parametrické řízení, polička před spolujezdcem s, vývodem pro připojení walkman, discman nebo MP3 přehrávače, síťová odkládací kapsa u nohou spolujezdce a v zavazadlovém prostoru, střední loketní opěrka vpředu s poličkou a vývody vzduchu dozadu, střední loketní opěrka vzadu s poličkou, světelný senzor, světla ve dveřích při výstupu, světla ve vnějších zrcátkách, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů "Assyst", ukazatel venkovní teploty, víko zavazadlového prostoru se servozavíráním a dálkovým otevíráním, vyhřívané trysky ostřikovačů, vyhřívané zadní okno, výplně interiéru z pravého dřeva"Calyptus", vzduchové pérování "AIRMATIC DC" vč. nivoregulace, alu disky 7 loukoťové, klíč dálkového ovládání s pamětí nastavení sedadel vpředu, volantu a vnějších zrcátek, tónovaná skla s IR filtrem, vnitřní zrcátko a vnější u řidiče s automatickým tlumením odrazivosti

Výbava testovaného vozu:základní + komfort sedadla vpředu (+42 582,-), ortopedická sedadla (+19 916,-), kůže Nappa (+125 353,-)

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 560 / 1700 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 249
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.2 / 7 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1990 / 485
Rozměr pneu:225/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5038
b) šířka (mm): 2092
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2965
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,64
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Mercedes-Benz třídy S: kupé a pohon 4x4 příští rok Mercedes-Benz třídy S: kupé a pohon 4x4 příští rok

Od září Mercedes-Benz prodává novou třídu S. Zákazníci se…

Mercedes-Benz S: nový osmiválec pro S500 Mercedes-Benz S: nový osmiválec pro S500

Inovované nebo nové motory spalující benzín resp. naftu…

 



 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama