Mercedes-Benz SLK: Třetí generace oficiálně

Mercedes-Benz SLK: Třetí generace oficiálně

 
 

Podoba nového Mercedesu SLK byla sice odhalena již začátkem prosince, ale oficiální sérii fotografií a nové informace automobilka zveřejňuje až nyní.

Souběžně s tím, jak se objevovaly špionážní fotky, zveřejňoval Mercedes-Benz oficiální informace k nové generaci roadsteru SLK.

Víme tak, že novinka dostane Magic Sky Control (panoramatické střešní okno s možností přepínání mezi zastíněnou a prosklenou střechou) a prakticky všechny bezpečnostní a asistenční systémy, které má Mercedes nyní v nabídce.

První oficiální fotografie důkladně maskovaného prototypu asi uspokojily málokoho.

Na začátku prosince se ale objevilo video, které odhalilo téměř vše.

Mercedes-Benz i přesto s oficiálním uvedením nové generace SLK počkal téměř měsíc. Důvodem je skutečnost, že v letošním roce automobilka oslavuje své 125. výročí a novinka se má stát na konci ledna hvězdou oslav ve Stuttgartu, kterých se zúčastní pozvaní hosté.

Novinky spojené s SLK

Tisková zpráva, která doprovází oficiální odhalení nového modelu, neopomíná hned v úvodu zdůraznit, že každá ze tří generací SLK přinesla minimálně jednu převratnou novinku.

V případě první generace z roku 1996 se jedná o pevnou skládací střechu. Mercedes-Benz SLK sice nebyl úplně první, protože se jí mohly pochlubit například Peugeoty ve třicátých letech nebo Ford Skyliner v padesátých letech, ale stál spolu s Mitsubishi 3000GT Spyder z let 1995 a 1996 vyráběným pro severoamerický trh u jejího znovuobjevení a zasloužil se o její rozšíření.

Druhá generace SLK se v roce 2004 jako první mohla pochlubit systémem Airscarf, který ofukuje krky cestujících teplým vzduchem přímo z opěrek hlav a umožňuje jim užívat si jízdy se staženou střechou bez následků na zdraví.

V případě třetí generace je nejzásadnější novinkou již na podzim odhalená střecha Magic Sky Control, u níž lze pouhým stisknutím tlačítka docílit proměny z tmavé neprůhledné střechy ve zcela průhlednou.

Design karoserie

Vzhled třetí generace SLK (typ R172) díky množství špionážních fotografií a úniku videa asi příliš nepřekvapí. Příď se bohatě inspiruje u modelu SLS AMG. Kapota motoru a blatníky jsou vyrobeny z hliníku. Záď kombinuje tvary předchůdce s designovým jazykem nového CLS. Samozřejmostí jsou dnes diodová světla, a to jak v předním nárazníku určená pro denní svícení, tak vzadu ve sdružených lampách.

U designu karoserie se přímo nabízí připomínka padesátých let, kdy na vrcholu nabídky značky Mercedes-Benz stálo slavné kupé 300 SL. To od roku 1955 doplňoval výrazně dostupnější 190 SL s řadovým čtyřválcem, který se vzhledem své karoserie špičkovému modelu přibližoval. Nyní se tato situace víceméně opakuje právě s novým SLK a SLS AMG.

Zcela nově navržený SLK se může i přes výraznější, strmější příď a větší čelní plochu pochlubit hodnotou Cd. U třetí generace Mercedes-Benz uvádí 0,30, zatímco u druhé generace SLK byla hodnota Cd 0,32.

Sportovně laděný interiér

Charakter interiéru je na Mercedes-Benz poměrně spartánský a i zde se projevuje inspirace SLS AMG. Na supersportovní kupé odkazuje tvar palubní desky, přístrojového štítu, rozmístění kruhových výdechů ventilace i provedení volantu.

I pro základní provedení nového SLK bude v interiéru standardem dekorativní obložení středové konzoly kartáčovaným hliníkem. K zajímavým a u Mercedesu neobvyklým designérským prvkům patří umístění analogových hodin na vrchol palubní desky.

K novinkám, které mají zvýšit komfort posádky při jízdě se složenou střechou, patří systém Airguide. Ten má sloužit ke kontrole a usměrnění proudění vzduchu za hlavami řidiče a jeho spolujezdce, zároveň má přispět i k snížení hladiny hluku vytvářeného proudícím vzduchem. K prvkům známým již z předchozí generace, jimiž bude novinka vybavena patří i systémem Airscarf.

Motory a podvozek

Při uvedení na trh budou v nabídce tři motorizace. Modely SLK 200 BlueEFFICIENCY a SLK 250 BlueEFFICIENCY budou mít pod kapotou čtyřválec o objemu 1796 cm3. Ten nabídne výkon 135 kW (184 k), resp. 150 kW (204 k).

Základní motorizace SLK 200 BlueEFFICIENCY má být nejekonomičtější zástupcem své kategorie. S příplatkovou sedmistupňovou převodovkou 7G-TRONIC PLUS má v kombinovaném cyklu spotřebovat 6,1 litru benzinu na 100 km. Z 0 na 100 km/h přitom tato verze zrychlí za 7,0 s a dosáhne maximální rychlosti 237 km/h, resp. 240 km/h s manuální převodovkou.

Model SLK 250 BlueEFFICIENCYbude převodovkou 7G-TRONIC PLUS vybaven standardně. U něj Mercedes-Benz uvádí spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,2 l na 100 km. Z 0 na 100 km/h tato verze zrychlí za 6,6 s a její maximální rychlost je 243 km/h.

Vrcholnou motorizaci bude prozatím představovat SLK 350 BlueEFFICIENCY s nově vyvinutým vidlicovým šestiválcem o objemu 3498 cm3.

Tento motor s třetí generací přímého vstřikování nabídne výkon 225 kW (306 k). Dvoumístný kupé roadster zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je uváděna 7,1 l na 100 km.

Na snížení spotřeby paliva až o čtvrtinu ve srovnání s předchozí generací se podílí start-stop systém, který je standardem pro všechny tři motorizace.

Zákazníci si u třetí generace SLK budou moci vybírat ze tří provedení podvozku. Standardem bude konveční provedení s ocelovým odpružením. Zájemce o sportovnější svezení má uspokojit provedení s tužšími pružinami a tlumiči. Třetí možnost představuje paket s označením Dynamic Handling. Ten zahrnuje aktivní zavěšení kol, řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu a systém Torque Vectoring Brake, přibrzďující v zatáčkách zadní vnitřní kolo, čímž napomáhá ovladatelnosti vozu.

Ceny

Objednávky na novou generaci SLK budou přijímány od 17.ledna 2011. Základní provedení SLK 200 BlueEFFICIENCY startuje s cenou 38.675 Euro (okolo 950.000,- Kč). Cena verze SLK 250 BlueEFFICIENCY začíná na 44.256,10 Euro (přibližně 1.090.000,- Kč) a SLK 350 BlueEFFICIENCY přijde na 52.300,50 Euro (zhruba 1.290.000,- Kč). Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH (ale té německé, tj. 19 %).

Při příležitosti uvedení nového SLK nabídne Mercedes-Benz speciální provedení Edition1, které bude charakterizovat specifický ledovcově šedý lak karoserie. Součástí standardní výbavy Edition 1 bude panoramatická střecha, Dynamic Handling paket, AMG bodykit, čalounění kůží Nappa ve dvou odstínech s prošíváním nití kontrastní barvy, systém Airscarf, ambientní osvětlení interiéru a řada dalších prvků. V závislosti na motorizaci se cena SLK navýší od 8.490 do 8.990 Euro (od 210.000 do 225.000,- Kč).

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz SLK (přehled článků a testů)

Anketa

Ohodnoťte design Mercedesu SLK jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz SLK: Třetí generace oficiálně







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného. Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného.

Faceliftovaný malý roadster Mercedesu byl přejmenován z…

Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci

Nejvýkonnější provedení třetí generace Mercedesu SLK se…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…