Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLR McLaren 722 GT: pro klubové dovádění

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Opakované prosby členů SLR Clubu byly vyslyšeny. Ve spolupráci s RML Group (Ray Mallock Ltd) bude vyrobena limitovaná série pohárových vozů určených výhradně pro okruhy.

Ve srovnání se silničním provedením je velké kupé SLR 722 GT důkladně přepracováno, aby zvládlo náročný okruhový provoz. Nových nebo inovovaných dílů je přes 400, nepotřebnosti odpadly a zůstalo jen 1390 kg auta, které je urychlováno mechanicky přeplňovaným motorem V8.

Vnější aerodynamické úpravy prozrazují, že tento Mercedes SLR by v běžném provozu neobstál. Mohutné spojlery, rozšíření blatníků pro závodní pneumatiky a detailní práce s aerodynamikou proudění vzduchu pod autem, vylepšují zatížení náprav, ovladatelnost a přenos sil na kolech kdykoli je speciál v akci.

Mechanické přeplňování kompresorem dává přetlak až 1,75 bar, motor o objemu 5,5 l má nejvyšší výkon 500 kW a točivý moment 830 Nm. Nový vzduchový filtr a sportovní výfukový systém přispívají k bezprostřednosti reakcí motoru na povely pilota. Maximální rychlost činí 315 km/h, ale podstatnější bude akcelerace a rychlosti dosahované při průjezdech zatáčkami. Z 0 na 100 km/h to McLarenu 722 GT trvá 3,3 s.

Nový podvozek má okruhové parametry, nastavitelný je odklon kol a tuhost tlumičů samostatně pro jednotlivé fáze propružení kola. Osmnáctipalcová kola mají jedinou centrální matici pro snadnou a rychlou výměnu v depu.

Okruhový speciál má i nadále pětistupňovou automatickou převodovku s řazením páčkami pod volantem. Diferenciál se zvýšenou svorností na zadní nápravě má svorný účinek 70 % při akceleraci a 80 % při brzdění motorem. Brzdová soustava odpovídá regulím FIA GT, dostala optimalizované chlazení a nastavitelné rozdělení brzdného účinku.

Uvnitř jsou dvě skořepinová sedadla se šestibodovými bezpečnostními pásy, závodní volant a ochranná klec.

21 speciálů bude prodáno pouze majitelům SLR zaregistrovaným v SLR Clubu. Pro jeho členy výrobce pořádá mj. SLR.SAFETY & SPEED ACADEMY, řidičské školení, které může piloty dovést až k závodnické okruhové licenci třídy A. K učitelům patří David Coulthard, Klaus Ludwig, Jochen Mass nebo Christina Surer.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Avatar - mustafa
30. 10. 2007 16:26
Re: No tohle!
Já sem řekl, že ta formule bude mít nastavení na Monaco, ale ne, že tam nutně musí jet :-)
30. 10. 2007 16:18
Nevim....
...jak by to obstalo vuci jiz zavedenym vozidlum Fia gt.To je spis pro prachace jako nejsem ja a machrovat s tim na,,republikovych preborech"ve tride nad 2000ccm(Upraveny Fabie,leony podle Wtcc,...) 8-s
30. 10. 2007 16:15
Re: No tohle!
Na Monaco 400km/h??.....Jo,uz to mam.Po tunelu,jak je ta sikana(nebezpecna),projet ji rovne,udelat diru do svodidel o kus dal a divaky pouzit jako brzdny mantinel 8-s
Avatar - mustafa
29. 10. 2007 19:15
Re: No tohle!
Já ti řikal, aby si sem už nepsal >:D Myslíš, že formule, která je nastavená třeba na Monaco pojede 400km/h? POkud tam dáš delší převodovku a upravíš aerodynamiku, tak třeba i jo. Nevim, jakej je rychlostní rekord formule, ale kdyby si tomuhle dal jinou delší převodovku, upravil tu lopatu co má na zadku, tak by se taky určitě blížil Vmax k 370+km/h... ale koukám psaní si s tebou mě neba, tak se měj :-)
Avatar - mustafa
29. 10. 2007 18:53
Re: No tohle!
No třeba i Formule 1 jezdí Vmax v prumeru kolem 320km/h.. sou pak extremy jako Monza, kde jezdej podstatne rychlejc. Ale u těchhle aut je podstatný projet okruh jako celek a ne jen umění jet co nejrychleji rovně...