Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster v prodeji za 14 milionů Kč

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Otevřený Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster se bude od září prodávat za astronomickou sumu 493.850 euro, což odpovídá více než 14 milionům Kč.

Zatímco klasický Mercedes-Benz SLR McLaren se prodává za 435 tisíc euro, za otevřenou verzi, která by měla zvýšit zájem o tonto vůz, žádá výrobce o přibližně 60 tisíc euro více.

Pohonnou jednotkou je, stejně jako u verze s pevnou střechou motor 5,5 AMG V8 s kompresorem, který produkuje 460 kW (626 koní) při 6500 ot./min a maximální točivý moment 780 Nm, který je k dispozici od 3250 po 5000 ot./min. Motor je spřáhnut s pětistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift R. Automobil se pyšní téměř shodnými jízdními výkony jako kupé, což znamená, že zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost by měla být 332 km/h (což je pouze o 2 km/h méně než u verze s pevnou střechou). Kombinovaná spotřeba činí 14,5 l/100 km.

Nový Roadster by tak měl nabídnout jezdci s větrem ve vlasech velmi nadprůměrné jízdní vlastnosti, které je možné srovnat pouze se supersportovními automobily s pevnou střechou. Aerodynamice otevřeného vozu byla věnována velká péče a tak má být možné v automobilu konverzovat i za jízdy 200 kilometrovou rychlostí. Plně složitelná látková střecha je k dostání ve třech barevných variantách a její nově vyvinutý materiál poskytuje posádce dobrou ochranu za všech povětrnostních podmínek.

Střecha se ovládá poloautomaticky a tak pokud chce řidič střechu složit, musí ručně odjistit zámek, který jí uchycuje na přední okenní rám a lehce celou střechu odsunout vzad. O zbytek se postará během deseti sekund elektrický pohon.

Roadster nepřijde o aerodynamickou brzdu, karbonové kotouče brzd a dostane také zadní difuzor, který má zmenšovat vztlak na spodní část vozu a zlepšovat tak chování SLR McLarenu Roadster při vysokých rychlostech.

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Avatar - Ghostyx
19. 7. 2007 00:49
Re: SLR
Mne se ale Enzo docela libi... Zvukem na to nic nema. Mel jsem tu cest si Enzo takrikajic osahat a videt ho v "akci", kdyz pred rokem projizdel Prahou Gumball 3000 a opravdu nic se s tim neda srovnat... Byl to proste zdivocely lev (i zvuk motoru pripomina rev lva), proste v te dobe nekorunovany kral superdrahych aut. Ale mas pravdu, ze Enzo SLR-ku primo nekonkuruje, ale asi vice mu konkuruje nove 599 GTB na ktere jsem jaksi pozapomnel... :-O V teto kategorii GT tedy moje jasna volba... :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ghostyx
19. 7. 2007 00:33
Re: Alonso a SLR
Covece u tech s motorem v zadu ti ja opravdu nevim... Tam by byla moc tezka volba, protoze jak R8, tak F430, Gallardo nebo i 911 jsou natolik dobre kary, ze tam by snad slo jenom o momentalni pocity, kdo z nich by me zaujal vice... Napr. mel jsem tu moznost ridit 911 a jet v F430 jako spolujezdec. Obe kary me nadchly. F430 hlavne zvukem motoru, neskutecnej mazec, kdyz se to vytoci... :yes: V R8 jsem se zatim jen vyvalel a moc me zaujal napr. interier, ktery je opravdu spickovy. Mit ty prachy, tak fakt by to byla tezka volba... :-(
Avatar - Falco
18. 7. 2007 21:10
Re: SLR
R6 je též dobrá ;-)
18. 7. 2007 17:44
Re: BMW má každej blb..
a keby si si to kúpil tak už nikdy viac...
18. 7. 2007 17:44
Re: BMW má každej blb..
a keby si si to kúpil tak už nikdy viec...