Mercedes-Benz SLS E-Cell: Elektrický racek odhaluje vnitřnosti

Mercedes-Benz SLS E-Cell: Elektrický racek odhaluje vnitřnosti

 
 

Elektrický sporťák od Mercedesu se má začít vyrábět v příštím roce, vznikne jen limitovaná série tohoto vozu.

Mercedes-Benz zveřejnil podrobnosti o elektrickém ústrojí chystaného modelu SLS AMG E-Cell. Hnací ústrojí tohoto elektromobilu automobilka vyvíjí od roku 2010, během vývoje využila své poznatky z Formule 1.

O pohon elektrického SLS AMG se postarají čtyři synchronní elektromotory, které poskytují výkon 392 kW a maximální točivý moment 880 Nm. Elektromotory mohou dosáhnout maximálních otáček 12.000 min-1. O přenos této síly na silnici se starají dvě převodovky – jedna na každé nápravě, automobil tak má poháněná všechna kola. V závislosti na aktuálních podmínkách je každé kolo nezávisle poháněno, nebo naopak brzděno.

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: První jízdní dojmy

Mercedes tvrdí, že SLS AMG E-Cell zrychlí z 0-100 km/h za 4,0 sekundy, což je takřka stejně jako u výchozího modelu s 6,3litrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 420 kW pod kapotou. Standardní SLS AMG akceleruje z 0-100 km/h za 3,8 s.

Elektromotory jsou umístěné blízko kol, což má snižovat neodpruženou hmotnost, elektromotory a převodovky jsou navíc umístěny velice nízko, což zase snižuje těžiště auta.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz SLS AMG (přehled všech článků)

Svoji energii elektromotory čerpají z kapalinou chlazených, vysokonapěťových lithium-iontových baterií o kapacitě 48 kWh. Akumulátory se skládají z 12 modulů, z nichž každý obsahuje 72 lithium-iontových polymerových článků. Baterie jsou umístěny v karbonovém tunelu převodovky, tento monokok tvoří nedílnou součást hliníkové karoserie vozu. Automobilka tento monokok připodobňuje k páteři auta. Během brzdění je rekuperována brzdná energie, která slouží k dobíjení baterií.

Vyvinuté akumulátory jsou výsledkem spolupráce mezi Mercedesem AMG GmbH z německého Affalterbachu a Mercedes AMG High Performance Powertrains z anglického Brixworthu.

Zatímco přední náprava výchozího SLS AMG je tvořena dvojitými lichoběžníkovými rameny, elektrické SLS používá víceprvkovou přední nápravu s odpružením typu pushrod. O zastavení se starají karbon-keramické kotouče, s rozměry 402 x 39 mm vpředu a 360 x 32 mm vzadu.

Mercedes plánuje, že se SLS AMG E-Cell začne prodávat v roce 2013, vzniknout má pouze omezená série tohoto vozu. Již v druhé polovině letošního roku se začne prodávat hlavní konkurent tohoto elektrického supersportu – Audi R8 e-tron.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…