Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS E-Cell: Elektrický racek odhaluje vnitřnosti

David Bureš
Diskuze (0)
Elektrický sporťák od Mercedesu se má začít vyrábět v příštím roce, vznikne jen limitovaná série tohoto vozu.

Mercedes-Benz zveřejnil podrobnosti o elektrickém ústrojí chystaného modelu SLS AMG E-Cell. Hnací ústrojí tohoto elektromobilu automobilka vyvíjí od roku 2010, během vývoje využila své poznatky z Formule 1.

O pohon elektrického SLS AMG se postarají čtyři synchronní elektromotory, které poskytují výkon 392 kW a maximální točivý moment 880 Nm. Elektromotory mohou dosáhnout maximálních otáček 12.000 min-1. O přenos této síly na silnici se starají dvě převodovky – jedna na každé nápravě, automobil tak má poháněná všechna kola. V závislosti na aktuálních podmínkách je každé kolo nezávisle poháněno, nebo naopak brzděno.

Mercedes tvrdí, že SLS AMG E-Cell zrychlí z 0-100 km/h za 4,0 sekundy, což je takřka stejně jako u výchozího modelu s 6,3litrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 420 kW pod kapotou. Standardní SLS AMG akceleruje z 0-100 km/h za 3,8 s.

Elektromotory jsou umístěné blízko kol, což má snižovat neodpruženou hmotnost, elektromotory a převodovky jsou navíc umístěny velice nízko, což zase snižuje těžiště auta.

Svoji energii elektromotory čerpají z kapalinou chlazených, vysokonapěťových lithium-iontových baterií o kapacitě 48 kWh. Akumulátory se skládají z 12 modulů, z nichž každý obsahuje 72 lithium-iontových polymerových článků. Baterie jsou umístěny v karbonovém tunelu převodovky, tento monokok tvoří nedílnou součást hliníkové karoserie vozu. Automobilka tento monokok připodobňuje k páteři auta. Během brzdění je rekuperována brzdná energie, která slouží k dobíjení baterií.

Vyvinuté akumulátory jsou výsledkem spolupráce mezi Mercedesem AMG GmbH z německého Affalterbachu a Mercedes AMG High Performance Powertrains z anglického Brixworthu.

Zatímco přední náprava výchozího SLS AMG je tvořena dvojitými lichoběžníkovými rameny, elektrické SLS používá víceprvkovou přední nápravu s odpružením typu pushrod. O zastavení se starají karbon-keramické kotouče, s rozměry 402 x 39 mm vpředu a 360 x 32 mm vzadu.

Mercedes plánuje, že se SLS AMG E-Cell začne prodávat v roce 2013, vzniknout má pouze omezená série tohoto vozu. Již v druhé polovině letošního roku se začne prodávat hlavní konkurent tohoto elektrického supersportu – Audi R8 e-tron.

David Bureš
Diskuze (0)