Mercedes-Benz třída G: Inovace pro žijící legendu
Současná podoba Mercedesu G určená pro soukromé zákazníky (řada W463) nemá se zaměřením originálu z 80. let příliš společného. Stuttgartská automobilka svým off-roadem cílí na zájemce o luxusní terénní vůz a v tomto duchu se také nesou chystané úpravy tohoto modelu.
Nově tvarovaná přední sedadla mají poskytovat lepší boční vedení a větší pohodlí na dlouhých cestách a jejich designem je inspirované také nové řešení zadní lavice. Na výběr bude šedé nebo, černé látkové čalounění a kůže v černé, šedé, nebo hnědé barvě. Seznam příplatkové výbavy se navíc rozšíří o odvětrávání předních sedadel a kůži z řady designo (černá, nebo červená). Nabídka designo bude také zahrnovat výdřevu v provedení Piano Black a kamenný dekor Labrador Blue.
Další změny zahrnují upravený tvar krytu náhradního kola s trojrozměrným logem třícípé hvězdy a standardně instalovaný konektor Aux-In pro připojení externího MP3 přehrávače. Nabídka laků karoserie se rozšíří o stříbrnou Palladium silver metallic a módní matnou barvu designo Platinum magno.
Nabídka motorů a karosářských verzí zůstává bez výrazných změn. Pro kabriolet, krátkou a dlouhou verzi je určen dieselový šestiválec G 350 CDI (165 kW), který nahrazuje stejně výkonný G 320 CDI, a loni při faceliftu uvedený benzinový osmiválec o objemu 5,5 l G 500 (285 kW). Jen s dlouhou karoserií je možné objednat kompresorový osmiválec G 55 AMG (373 kW). V nabídce také zůstává na některých trzích klíčová pancéřová verze G-Guard, která má základ v modelu G 500 a poskytuje ochranu proti střeným zbraním a výbušninám na úrovni FB6, nebo FB7.
Bohatou historii Mercedesu, který dnes známe jako třídu G, jsme popsali v článku Mercedes-Benz G – Nesmrtelný terénní génius.