Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy G už nemá tajemství. Odhalil design, první motor i cenu

Stanislav Kolman
Diskuze (5)
Legendární géčko Mercedesu na nás v posledních týdnech vykukovalo ze všech stran, oficiálně se ale světu ukázalo až dnes.

Na silnici i mimo ni a hlavně za jakýchkoliv provozních podmínek. Takřka všude si podle oficiální tiskové zprávy Mercedesu-Benz poradí nové géčko, které se nám konečně ukazuje v celé své kráse. Spoustu detailů známe již z dřívějška, osobně jsme si mohli prohlédnout interiér, pár dnů zpět se zase dozvěděli podrobné detaily.

„Nová třída G posouvá laťku ještě výše ve všech relevantních oblastech – co se týče výkonu na silnici i mimo ni, ale i pokud jde o komfort. Nové G je stále G, ale lepší,“ vysvětluje Ola Källenius, člen představenstva Daimler AG, jenž je za výzkum a vývoj automobilů Mercedes-Benz zodpovědný.

Jak automobilka dále uvádí, i když se off-roadová ikona za desítky let designově takřka nezměnila, po technické stránce je vůz neustále vyvíjen a zlepšován. Narostly také rozměry: nejnovější géčko je o 53 mm delší a o 121 mm širší. Polepšil si i prostor uvnitř, konkrétně o 38 mm pro nohy vpředu a 150 mm pro cestující vzadu. Pokud jde o terénní ambice, světlá výška narostla o 6 milimetrů na 241 mm a auto disponuje brodivostí v až 70 centimetrech. V tomto ohledu zaznamenáváme zlepšení o dalších 10 cm.

Auto má i nadále žebřinový rám, torzní tuhost vzrostla o přibližně 55 procent. Mercedesu se ale i tak podařilo snížit hmotnost o rovných 170 kilogramů, čemuž vděčí lehčím materiálům, kupříkladu vysokopevnostní oceli a hliníku. Vpředu nalezneme lichoběžníkovou nápravu bez pomocného rámu, vzadu pak nápravu tuhou s Panhardovou tyčí.

Na podrobné informace o pohonných jednotkách si ještě budeme muset počkat, zatím známe specifikace jedné jediné – srdcem verze G500 bude zážehový osmiválec biturbo s objemem 4 litry, jenž poskytuje výkon 310 kW a 610 N.m točivého momentu v pásmu od 2000 do 4750 otáček. Agregát kooperuje s devítistupňovou samočinnou převodovkou, která disponuje hydrodynamickým měničem momentu. Mercedes díky vyspělejším softwaru slibuje rychlejší chod.

Kromě jiného známe i první cenovku. Automobil dorazí na trh v červnu tohoto roku a v Německu bude startovat na částce 107.040,5 euro včetně DPH. V přepočtu na české koruny je to zhruba 2,7 milionu Kč. Za tuto sumu dostanete světlomety LED, řadu asistenčních systémů či vysoce kvalitní interiér s koženými sedadly. Pro náročné zákazníky pak automobilka připravila balíček Exclusive Interior Plus, jenž vnitřek vozu posouvá na ještě vyšší úroveň.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (5)
Avatar - Hammunasakra
15. 1. 2018 11:53
Re: Šířka
Ale nebude = no možná bude >:D ale nový G je široký konečně tak nějak odpovídajícně :-!

Předchozí model na prastarym základy byl totiž fakt úzkej = uvnitř na tak drahý auto silně podprůměrnejch 145 cm vnější šířka 185 rozchod kol 150 cm. To odpovídá dnešnim SUV tak o 2 třídy níž = i GLA má větší rozchod a jen o 3 cm užší vnitřní prostor ;-)

Za to že technika novýho G nevyměkla :yes: :yes: :-)
15. 1. 2018 11:50
Re: Šířka
Nie ze by slo o kategoriu aut ktora ma zaujima, ale povazujem to za vydarenu novu generaciu. Laik ani nespozna ze sa nieco zmenilo, co je dobre lebo vela kupcov laka drsny vzhlad vozu a.k.a. "auto pre poriadneho chlapa", uzitkove vlastnosti v terene by mali ostat zachovane a priestor vnutri + komfort celkovo sa zlepsia. Lepsie to snad ani neslo spravit, v LR by sa mali ucit ako nalozit s Defenderom.
Avatar - WinDiesel
15. 1. 2018 11:09
Re: Motory
Tady bude I6 diesel perlit.
15. 1. 2018 10:40
Šířka
Širší o 12,1 cm? To zas bude nabouraných aut v Praze na parkovištích >:D >:D
Jinak kupovat auto v této cenové relaci pro cestování na hory, asi bych neváhal, i když ten design takhhle na fotkách mi přijde horší, než u původní generace :yes:
Avatar - iudex
15. 1. 2018 09:08
Motory
Ad motory: Angličania píšu o verziách G63 AMG (V8 biturbo benzín) a G350d (naftový 3,0 R6).