Mercedes-Benz uvádí Unimog pro železnice

 

Mercedes-Benz představil Unimog Euro VI v provedení pro provoz na železničních tratích.

Koncem září měl na veletrhu InnoTrans v Berlíně premiéru Unimog s motorem splňujícím emisní normu Euro VI, který se může pohybovat i po železničních tratích, kde jej lze využívat pro nejrůznější úkoly od sekání zeleně podél tratí, přes údržbu signalizačních systémů nebo samotné trati až po posunování vagonů.

Základem vozidla schopného jízdy v terénu, po silnicích i kolejích je v loňském roce představený Unimog U 423. Ten je vybaven přeplňovaný vznětovým čtyřválcem OM 934 s objemem 5,1 litru a výkonem 170 kW (231 k).

Tato pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro VI a je vybavena technologií BlueTec 6, doplňující uzavřený filtr pevných částic o systém SCR (selective catalytic reduction). Částice sazí jsou tak sníženy na hodnotu, která se podle výrobce pohybuje na hranici měřitelnosti, a emise oxidu dusíku jsou díky vstřikování AdBlue v katalyzátoru SCR za filtrem přeměněny na neškodné složky vzduchu.

Unimog s přídavnými koly, která jej udržují na železniční trati si zachovává všechny své přednosti v podobě stálého pohonu všech kol s uzávěrkami diferenciálu vpředu, vzadu i mezi nápravami. Samozřejmostí je i převodovka s osmi rychlostmi pro jízdu vpřed i a stejným počtem pro jízdu vzad. Po běžných silnicích se Unimog může pohybovat rychlostí do 90 km/h, zatímco na kolejích je jeho rychlost omezena na 50 km/h.

Mercedes-Benz Unimog nabízí široké možnosti využití

V případě využití při posunování vagonů uvádí, společnosti, které takto Unimog používají, že jeho pořízení je levnější než u posunovací lokomotivy a i jeho provoz je ekonomičtější, což dokládají spotřebou nafty v rozmezí pěti až šesti litrů nafty na hodinu provozu. Unimog si přitom na kolejích poradí s vozidly do hmotnosti 1000 tun.

Vedle posunování může být Unimog používán na železničních tratích jako nosič nejrůznějších speciálních nástaveb a nářadí. Mercedes-Benz ostatně vedle standardního valníku na veletrhu InnoTrans prezentovatl i Unimog se speciální záchranářskou nástavbou s hasičským vybavením pro použití v metru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 

Štítky Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Hübschman o Ukrajině, válce i Ševčenkovi: Proč k sobě mají blízko?

Hübschman o Ukrajině, válce i Ševčenkovi: Proč k…

Česká reprezentace se může v úterý vrátit do boje o vítězství ve skupině v Lize národů. Navázat na Ukrajině na…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde nejdřív za čtyři roky

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde…

Obecné referendum patří mezi hlavní témata české politiky posledních let. Přestože by v současném rozložení sil…

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…