Mercedes-Benz Vaneo

Mercedes-Benz Vaneo

 
 

Zaujmout i v netradičních kategoriích - to je jeden z plánů automobilky Mercedes-Benz. Pověstnou mimořádnou kvalitu se tak nyní Mercedes-Benz snaží nabídnout i v kategorii kompaktních velkoprostorových vozů. Vstup Mercedesu do tohoto segmentu rozhodně není náhodný, protože patří v Evropě k těm nejvíce se rozvíjejícím. Podle rychlosti jeho růstu se dokonce předpokládá, že z 250.000 prodaných automobilů v roce 1998 nadále vzroste prodej v roce 2004 až na 960.000 vozů.

Velkoprostorová kompaktní novinka Mercedesu nese název Vaneo. Vývoj tohoto vozu započal v roce 1997 pod interním označením NCV1 (New Concept Van1) a trval 44 měsíců. Premiéra Vanea proběhla na podzimním Frankfurtském autosalonu 2001 a do prodeje se u nás dostává právě nyní.

Vaneo svým vzhledem nezapře příbuznost s třídou A s níž také sdílí některé komponenty. Tento styl byl pro tuto novinku vybrán záměrně. Využívá totiž shodnou tzv. sendvičovou koncepci. Tento systém spočívá v tom, že se při čelním nárazu posouvá přední část vozu směrem pod podlahu a ne směrem ke kabině. Tato koncepce umožňuje použití velmi krátké přídě. Výhodou je i prostorová úspora a tím větší možnost využití objemu vozu pro interiér, který v tomto případě tvoří 65 až 70 %. I přes nevelké vnější rozměry (délka 4192 mm, šířka 1742 mm, výška 1830 mm), tak Vaneo nabízí opravdu velký vnitřní prostor. Podílí se na tom i dlouhý rozvor náprav (2900 mm) a široký rozchod kol (vpředu 1524 mm, vzadu 1477 mm).

Vaneo se tak může pochlubit dostatečným prostorem až pro pět dospělých a dvě děti. Nadprůměrný vnitřní prostor je navíc velmi variabilní, takže jistě zaujme nejen rodiny s dětmi, ale i zákazníky s aktivním způsobem života.

Mercedes-Benz Vaneo bude nabízen ve třech úrovních výbavy Trend, Family a Ambiente. Již v základní výbavě Trend však najdeme prvky jako například protiblokovací systém brzd ABS, brzdový asistent BAS, elektronický stabilizační program ESP, dva čelní a boční airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy na všech místech, předpínače bezpečnostních pásů vpředu a na vnějších místech druhé řady, či úchyty dětských sedaček Isofix. Zajímavostí výbavy Family jsou zejména odkládací schránky pod zadními sedadly a dvě integrované dětské sedačky v druhé řadě sedadel, k niž lze dětem přiobjednat i odnímatelnou a nastavitelnou opěrku nohou. Za příplatek je také Vaneo možné vybavit dvěmi sedadly tvořící třetí řadu, která jsou konstruovaná speciálně pro děti s hmotností od 12 do 36 kg. Verze Ambiente zaujme především nejbohatší výbavou a luxusními doplňky jako je kůží potažený volant, dřevěné doplňky apod.

Vaneo se ovšem nespokojilo jen se třemi úrovněmi výbavy a přichází i s doplňkovými sportovními a zájmovými výbavami. Jedná se o speciální doplňky usnadňující převoz různého sportovního nebo hobby nářadí a doplňky pro jednodušší a širší využití automobilu. Doplňkové výbavy nesou název Bike, Snow, Surf, Dog a Carry (Cyklistika, Lyžování, Surfování, Pes a Praktik).

Přístup do interiéru je velmi snadný i díky dvojici standardních posuvných dveří s tříkolejnicovým systémem. Ty jsou vybaveny bezpečnostním systémem proti otevření za jízdy, který automaticky za jízdy dveře uzamkne. Cestující ve druhé řadě sedadel zřejmě také ocení, že sedí výše než cestující vpředu a mají tak lepší výhled vpřed. Velmi praktická je i variabilita uspořádání sedadel. Sedadlo spolujezdce a druhá řada sedadel, dělená v poměru 60: 40 umožňuje jednoduché sklopení opěradla, odklopení celého sedadla, nebo jeho úplné vyjmutí. Jednoduše tak lze interiér přizpůsobit pro přepravu objemnějšího nákladu, nebo pro již zmiňované sportovní a hobby vybavení. Ložný prostor Vanea tak nabízí v případě umístění i třetí řady sedadel 150 l, za druhou řadou sedadel 715 l, za první řadou sedadel 3000 l a po vyjmutí i sedadla spolujezdce dokonce 3500 l objemu. Bez sedadla spolujezdce lze ve Vaneu například přepravovat předmět až 2970 mm dlouhý. Užitné zatížení Vanea je přitom až 600 kilogramů. Snadný přístup je i do zavazadlového prostoru, který umožňují velké výklopné dveře. Ocenění si jistě zaslouží i zcela rovná ložná plocha a velká šířka mezi podběhy. Ta vznikla díky kompaktní konstrukci zadní nápravy uložené v pomocném rámu. Poháněná přední kola má Vaneo zavěšena na vzpěrách McPherson a spodních příčných ramenech. K jejich pohonu si lze vybrat z pětice motorů známých již z třídy A. Tři z této pětice čtyřválců jsou zážehové a dva vznětové. Nabídka zážehových motorů je tvořena dvěmi šestnáctistovkami s maximálním výkonem 60 kW a 75 kW a devatenáctistovkou o výkonu 92 kW. Zážehové motory splňují emisní normu EU 4. Nabídku vznětových motorů tvoří dvě sedmnáctistovky CDI se systémem přímého vstřikování paliva Common-rail s největším výkonem 55 kW, resp. 67 kW. Vznětové motory splňují emisní normu EU 3.

Vaneo si je možné vybrat s pětistupňovou manuální převodovkou, která může být dovybavena i systémem automatického ovládání spojky, nebo si lze také vybrat elektrohydraulickou pětistupňovou automatickou převodovku, kterou ovšem lze kombinovat jen s dvěma silnějšími zážehovými motory a silnějším vznětovým motorem.

Mercedes-Benz Vaneo se již od podzimu 2001 vyrábí v Ludwigsfelde nedaleko Berlína a jeho produkce je plánována na 50.000 a v případě zájmu až na 70.000 vozů ročně.

 

Tapety

Mercedes-Benz Vaneo Mercedes-Benz Vaneo
Mercedes-Benz Vaneo Mercedes-Benz Vaneo
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Mercedes-Benz Vaneo končí! Mercedes-Benz Vaneo končí!

Mercedesovo ošklivé káčátko se letos přestane vyrábět.…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

 

iSport.cz

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly během jednoho oslabení

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly…

Hodně specifickým způsobem korunovala brněnská Kometa svoji výhru nad Litvínovem (7:1) v zápase, který patřil…

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

To byl zápas! Fotbalisté Borussie Dortmund v souboji Ligy mistrů s Realem Madrid dvakrát prohrávali, ale nakonec…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…