Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vision C 220 BLUETEC: čistý čtyřválcový vizionář

Ondřej Láník
Diskuze (16)
První čtyřválcový turbodiesel BLUETEC přichází právě včas. Je to odpověď na stesky a tlak Evropské komise v oblasti snižování emisí nových automobilů?

Mercedes-Benz chce letos v Ženevě prezentovat svou roli ve snižování emisí a "čištění" vznětových motorů na vizi budoucího modelu C 220 BLUETEC. Koncept má veřejnosti ukázat, kam by moderní technika dieselových motorů, kombinovaná s adekvátním zpracováním výfukových plynů, mohla nejmenší limuzínu s hvězdou Mercedesu již brzy posunout.

I když motor dosahuje mírně nadprůměrný výkon 125 kW a nejvyšší točivý moment 400 Nm, je podle údajů výrobce schopen plnit emisní normu Euro 6, která má vstoupit v platnost pro všechny nové automobily od září roku 2015. Od začátku roku 2006 mají všechny automobilky zastoupené na evropských trzích povinnost plnit teprve normu Euro 4. Zásadní skok se očekává s příchodem Euro 5, kdy bude pětkrát sníženo povolené množství emisí pevných částic.

Velkou ofenzívu BLUETEC zahájil Mercedes-Benz v minulém roce na americkém trhu, kde začíná být úspora při provozu vznětových motorů stále důležitějším kriteriem, ale zatím většímu rozšíření dieselů brání nedůvěra trhu a přísné emisní předpisy v několika státech unie. V říjnu 2006 byl na americký trh uveden model E 320 CDI BLUETEC právě v době, kdy začala být v této části světa dostupná nafta s nízkým obsahem síry. Spotřeba tohoto modelu činí jen 6,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba paliva Mercedesu C 220 BLUETEC pak činí jen 5,5 l/100 km. Studie vystavěná na bázi nového Mercedesu třídy C by se měla v realitu proměnit v roce 2008.

BLUETEC je iniciativa, v níž DaimlerChrysler hraje jednu z hlavních rolí. Vozy s tímto přívlastkem bývají převážně studie, vybavené nejmodernějšími technologiemi vznětových motorů: vstřikováním common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, čtyřmi ventily na válec, turbodmychadlem VGT, recirkulací výfukových plynů a elektronikou, která bdí nad složitými procesy a efektivně je řídí.

BLUETEC v nejnovější vizi představuje také kombinaci oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic, zachycovače NOx s výrazně prodlouženým bezúdržbovým intervalem a dalšího SCR katalyzátoru pro redukci NOx. Řešení eliminace NOx je údajně provedeno zavedení výroby amoniaku přímo na palubě automobilu.

Podrobnosti budou k dispozici po víkendu v Ženevě.

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Avatar - WinDiesel
3. 3. 2007 15:33
Re: Precitaj si to cele
Zase vedle, Tome, v článku se nemluví o Euro 5 ale o Euro 6 a tam budou zplodiny (ne splodiny jak píšeš) na stejné úrovni u obou druhů spalovacích motorů. Skutečně si musíš přečíst článek pečlivě. S Amerikou jsi vedle také, tam byl problém s naftou, nebyla k dispozici ultranízkosirnatá nafta. Nyní nás Amweričané přeskočili, my máme jenom nízkosirnatou, a to v Americe umožňuje zavedení normy T2B5, která se velice podobá normě Euro6. Takže Mercedes zabije 2 mouchy jednou ranou. Udělá motor vhodný pro Kalifornii, kde již T2B5 platí a stejnému motoru udělá propagaci v Evropě a získá tím náskok.
Avatar - WinDiesel
3. 3. 2007 09:59
Re: Kdo rika ze DIESEL je EKOLOG?
Jestli jsi si nevšiml, v tomto článku se nemluví o tom, co BYLO, ale o tom co BUDE. Ale i kdyby někdo udělal diesel s nulovými emisemi NOx, ty přece víš svoje a nikdo tě neoblafne, viď... Máš to v hlavě nějak pomotané a dieselovém motoru mluvíš jako o EKOLOGOVI, fakt jsem se zasmál. :no: :no: