reklama


Hornaté Baskicko nám poskytlo příležitost prověřit nový Mercedes-Benz Vito v různých podmínkách. Jaké má kouzlo a schopnosti?

Ne nadarmo se říká do třetice všeho dobrého. Platí to rovněž pro model Vito, jehož první generace byla poháněna předními koly. Druhé vydání přenášelo točivý moment na zadní osu. Každý kdo šel pro automobil stuttgartské značky, měl pohon zadních kol jasný. Třetí a poslední vydání nabízí obě varianty.

Jde však o rozdílné koncepce, protože přední pohon je z velké míry převzatý od Renaultu Trafic. Na přeplňované šestnáctistovce je však od německého výrobce celý trakt sání, řídicí jednotka motoru, vodní pumpa, alternátor a kompresor klimatizace. Nikdo se tedy nebude divit, když pro Vito i francouzský model platí stejný servisní interval 40 000 km nebo dva roky.

Silnější

První testovací trasu jsme absolvovali s druhou nejsilnější motorizací modelu Vito. Čtyřválec OM 651 ve výkonové verzi 120 kW spolupracoval se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Navzdory vydatné zkušební zátěži furgon i ve stoupáních zrychloval velmi dynamicky. V kabině nebyl agregát téměř slyšet, a tak desítky kilometrů se pro nás staly relaxací.

Dalším příjemným rysem bylo nastavení posilovače řízení, který při stání automobilu poskytoval dostatečný účinek a při nabírání tempa příznivě tuhl.

S bohatou nadílkou pod kapotou jsme mohli vyzkoušet stabilitu dodávky v zatáčkách. Řidiči dodávek v tuzemsku jezdí většinou velmi svižně, tak jsme jejich styl použili ve španělských kopcovitých zákoutích. Pečlivě upevněný náklad uprostřed vozidla pomáhal velmi svižnému tempu, které Vito snášelo s chladnou hlavou. Zpřevodování se nám jevilo optimální, protože nabízelo velmi dobrou dynamiku a nízké otáčky 1800 min-1 při rychlosti 100 km/h.

Šestnáctistovka

Výrobce se netají, že smyslem zařazení šestnáctistovky pod kapotu Vita tvoří dosažení nižší pořizovací ceny. Vozidlo s méně objemným i výkonným motorem nazvaným OM 622 a pohonem předních kol nabízí v provedení Kawa (furgon) 2,8 tuny užitečné zatížení 945 kg. S naplněnými sudy v nákladovém prostoru si Vito 109 CDI (65 kW) poradilo vcelku dobře, ale jen ve městě. Po vyjetí za jeho hranice a zejména ve zvlněné krajině chybělo více síly. Zároveň nebylo možné přeslechnout výraznější hlučnost 1,6litrového agregátu 109/111 CDI.

Lepší dynamiku by poskytla silnější verze šestnáctistovky 84 kW (270 N.m). Kdo však bude dodávku provozovat ve městě, asi si rozmyslí přidat 37.000 korun bez daně za silnější provedení 111 CDI/84 kW. Je poněkud s podivem, že cenové odstupňování různě softwarově naladěných provedení přeplňované šestnáctistovky se velmi blíží cenové diferenci 40.000 korun bez DPH mezi silnější šestnáctistovkou (84 kW) s předním pohonem a 2,2litrovým agregátem OM 651/100 kW s pohonem zadních kol. Tyto cenové proporce patří k furgonu s celkovou hmotností 2,8 tuny a délkami vozidla 4895, 5140 a 5730 mm. Za příplatek lze získat verze 3,05 a 3,2 tuny celkové hmotnosti.

Král přichází

Poslední trasu jsme si nechali na nejvyšší verzi Vito 119 CDI se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Nejsilnější provedení 2,2litrového motoru OM 651 používá k úpravě výfukových plynů technologii SCR, která zvládá rozklad NOx bez dalších požadavků na naftu. Hrdlo k doplnění AdBlue se nachází pod naftovým. Kryté jsou jedním víčkem.

Mohutný tah motoru s jemně pracující převodovkou vytvářely úchvatné duo, které se nám skvěle osvědčilo ve městě i při jízdě po dálnici. V obou režimech převodovka udržovala otáčky motoru v ekonomickém prostředí 1500-2000 min-1 a uživatel může vedle výborné dynamiky očekávat rovněž příznivou spotřebu.

Pohodlí uvnitř

V interiéru jsme si hned všimli velkého počtu odkládacích míst na drobné i větší věci včetně dokumentace či mobilu. Středová konzola s přehledně uspořádanými ovladači nabízela další drobná úložná místa. Vito je jedním z mála automobilů, ve kterém jsme si mohli vybrat z více míst, kam vhodně odložit telefon, peněženku a další drobnosti. Jedinou výtku máme k malým spínačům elektrického ovládání bočních oken.

Poutání nákladu

Do podlah zkoušených automobilů byly integrovány lišty k uchycení kotvicích bodů. Známe je například z návěsů, protože nezabírají místo, podlaha zůstane rovná a zároveň dovolují optimální pozici kotvícího oka.

Návštěva továrny

Na výrobní lince v baskické Vitorii jsme viděli zároveň novou generaci modelu Vito i novou řadu V. Za posledních jedenáct let vyprodukovala přibližně 900.000 automobilů Vito a Viano. Denní kapacita ve dvousměnném provozu činí 470 vozidel. První automobil řady V sjel z linky na jaře, nové Vito v srpnu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok

Budoucí plány jednoho z největších automobilových výrobců…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady

Česká metropole patří mezi dvacet měst, kde čekají…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz Vito: Všestranný

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje

Mercedes-Benz obohacuje nabídku modelu Vito o verzi 4x4.…

 



 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do malé kuchyně

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do…

Na co novou ledničku, tahle ještě docela dobře chladí – to bývá nejčastější argument proti pořízení nového…

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský slang i nová slova?

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský…

„Na Jižní stojce byl zase karmagedon. Málem jsem se z toho zbohnil.“ V těchto dvou větách najdete hned tři…

 

iSport.cz

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal za neobvyklou přihrávku

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal…

Záložník Marco Verratti z Paris Saint-Germain dostal v utkání 21. kola francouzské ligy v Nantes neobvyklou…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový seriál o Evropské unii a Bruselu

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový…

Brusel, hlavní sídlo Evropské unie, je tajemné město plné agresivních zločinců, nenasytných lobbistů,…

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

 
 
reklama