Mercedes-Benz W123 300 D: Excelentní piáno na prodej
Piáno, tedy Mercedes-Benz série W123 je už dnes klasikou, osobně jej považuji za předposlední tradiční auto z Untertürkheimu, respektive také Sindelfingenu a Brém. Server Bring a Trailer nabízí k prodeji jeden exkluzivní kousek doslova za babku. Ano, nachází se za oceánem, dokonce zrovna až v Kalifornii a není úplně v původním stavu, renovaci z vraku a následné úpravy však majitel prováděl opravdu velmi citlivě. Hlavně za použití originálních značkových dílů, žádné levné a nekvalitní čínské kopie tu nenajdete.
Popisovaný model 300 D, momentálně s kalifornskou registrační značkou 132 ZVP, se narodil před pětatřiceti lety, byl určen pro americký trh a pod kapotou má poctivý naftový pětiválec, který při pravidelném servisu vydrží věky. Dostal ovšem nové vstřikovače, žhavicí svíčky, řemeny Connitech, vzduchový filtr, baterii, také brzdy se dočkaly výměny posilovače a hlavního válce a servořízení dostalo čerpadlo. Původní čtyřstupňový automat byl nahrazen manuálem se stejným počtem rychlostí, který odpočíval v garáži. Zrepasované jsou i nápravy včetně horních příčných ramen.
Klasický sedan má nový lak, tovární čínskou modř doplňuje tmavší odstín, taktéž z katalogu Mercedesu, zde jej najdeme pod číslem 904. Současnému vlastníkovi se dvoubarevná piána při návštěvě země jejich zrodu prostě líbila... Posuvný díl je původní, ale při koupi nefungoval elektromotor. Dnes už vrčí a dělá to, co má v popisu práce.
Americké pětimílové nárazníky byly nahrazeny evropskými, vnitřní reflektory Hella s halogenovými žárovkami jsou žluté, čiré kryty chybí. Černé větrací mřížky pod čelným sklem vystřídaly efektnější chromované. Vzkříšení a modifikace trvaly dva roky, W123 je prakticky bez koroze a nebyla nikdy bouraná. Zůstaly jí tradiční lakované středy kol s hvězdou, jenže ráfky nejsou ocelové, nýbrž lehčí lité. Daimler-Benz je nabízel v době aktivní kariéry nesmrtelného předchůdce E-Klasse W124 coby příplatkový prvek. Obutí má efektní bílé pásky,v USA tolik oblíbené ještě v 80. letech minulého věku.
K vozu je přiložena také původní sada nářadí a příručka v angličtině, originální čelní sklo bohužel nevydrželo. Na modrém interiéru čalouněném umělou tkaninou s obchodním názvem MB Tex zanechalo stopy slunce, stejně jako na přístrojové desce. Palubku majitel vyměnil, dveřní výplně a sedačky nahradil lepšími ze stejně staré dvěstěosmdesátky, zbytek vyčistil.
Jedná se o aukci, takže se cena může vyšplhat výše. Jenže současných 2.200 dolarů je pořád pakatel, v přepočtu na koruny to znamená pouhých 54,4 tisíce! Přitom stačí opravdu sednout a jet, klidně i každý den, žádné další investice nepotřebuje. Má najeto 154.129 mil, tedy 248.046 km. Coby garážovaný historik určitě vydrží ještě dlouho...