Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz se zaměřuje na Čínu, chce dohnat konkurenci

David Bureš
Diskuze (4)
Pro stuttgartskou automobilku je Čína v současnosti třetím největším trhem, do budoucna se má posunout na první příčku.

Mercedes-Benz na své prémiové konkurenty v Číně zatím ztrácí, což chce v následujících letech změnit. Stuttgartský výrobce hodlá v nejlidnatější zemi světa vyrábět více vozů, plánuje zde také rozšířit svoji prodejní síť.

Vedení automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku si je vědomo potenciálu čínského trhu, a proto se chce na něj výrazněji zaměřit. Výsledkem by mělo být to, že se Čína stane pro Mercedes-Benz největším trhem. V současnosti stuttgartská automobilka prodává nejvíce svých aut v USA, za ním následuje Německo.

Loni Mercedes-Benz na čínském trhu prodal 196.211 automobilů, což je ve srovnání s prémiovou německou konkurencí výrazně méně. Audi zdejším zákazníkům během loňského roku předalo 405.838 vozů, koncern BMW zde loni prodal 326.444 aut značek BMW a Mini.

I díky této ztrátě je Mercedes-Benz mezi německou prémiovou trojkou aktuálně až tím třetím v pořadí. Pokud se mu růst v Číně podaří, mohl by v budoucnu být opět největší prémiovou značkou světa. Tento titul Mercedesu v roce 2005 vzalo BMW a od té doby jej nepustilo.

S růstem prodejů bude spojen také růst zdejší výroby. Koncern Daimler plánuje, že do roku 2015 bude v Číně vyráběno 300.000 Mercedes-Benzů a Smartů ročně. Loni se jich zde vyrobilo méně než 200.000 kusů.

Cílem Mercedes-Benzu je vyrábět přímo v Číně dvě třetiny zde prodaných automobilů. Do roku 2015 chce vyrábět ve své továrně provozované ve spolupráci s místní automobilkou Beijing Automotive Group 200.000 vozů ročně. Loni jich bylo v tomto závodě vyrobeno asi 96.500 aut.

Od příštího roku se v Číně bude vyrábět i SUV GLA, které je součástí rodiny menších modelů Mercedes. Automobil bude sdílet svoji techniku s třídou A, třídou B a sedanem CLA.

Mercedes rovněž rozšíří svoji prodejní síť. V současnosti automobilka v Číně provozuje asi 260 dealerství, zatímco oba konkurenti jich mají více než 300. Mercedes chce nyní podobně jako Audi a BMW otevírat nové showroomy především v menších městech.

David Bureš
Diskuze (4)
7. 6. 2013 02:11
To jsme poznali
To, že se MB E soustředí na Čínu, soudný člověk dávno poznal podle toho hnusnýho faceliftu. Škoda, bylo to fakt krásný auto. Nová řada S s předními světly á la vietnamská hifivěž a barokizujícím interiérem dtto.
Avatar - Hombre_71
6. 6. 2013 15:09
Re: evropané jako máyové
...kvůli krátkodobému profitu !!! Prostě po nás potopa. Smutné, ale pravdivé, bohužel ;-\
6. 6. 2013 15:08
Re: evropané jako máyové
Trh je trh, kde se snaží každý vydělat. Pokud máš svojí firmu nebo by jsi měl svou firmu koukal bys aby ti podnik prosperoval. :-)
Avatar - vabis
6. 6. 2013 11:11
evropané jako máyové
Mercedes vyrobený v Číně, ušitý na míru čínskému zákazníkovi. Njn a tak to bude se vším! O nás už dávno nejde, začínáme být jako bájní Máyové v Andách. Skvělí chytří úžasní - jen na vyhynutí. Njn všechno zkopírovat a pak bílé cvičené opice nahnat maximálně do otrokáren typu Nošovice, welcome in China/Korea world, poděkování všem, kteří to přímo či nepřímo podporují.