Mercedes-Benz se zaměřuje na Čínu, chce dohnat konkurenci
Mercedes-Benz na své prémiové konkurenty v Číně zatím ztrácí, což chce v následujících letech změnit. Stuttgartský výrobce hodlá v nejlidnatější zemi světa vyrábět více vozů, plánuje zde také rozšířit svoji prodejní síť.
Vedení automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku si je vědomo potenciálu čínského trhu, a proto se chce na něj výrazněji zaměřit. Výsledkem by mělo být to, že se Čína stane pro Mercedes-Benz největším trhem. V současnosti stuttgartská automobilka prodává nejvíce svých aut v USA, za ním následuje Německo.
Loni Mercedes-Benz na čínském trhu prodal 196.211 automobilů, což je ve srovnání s prémiovou německou konkurencí výrazně méně. Audi zdejším zákazníkům během loňského roku předalo 405.838 vozů, koncern BMW zde loni prodal 326.444 aut značek BMW a Mini.
I díky této ztrátě je Mercedes-Benz mezi německou prémiovou trojkou aktuálně až tím třetím v pořadí. Pokud se mu růst v Číně podaří, mohl by v budoucnu být opět největší prémiovou značkou světa. Tento titul Mercedesu v roce 2005 vzalo BMW a od té doby jej nepustilo.
S růstem prodejů bude spojen také růst zdejší výroby. Koncern Daimler plánuje, že do roku 2015 bude v Číně vyráběno 300.000 Mercedes-Benzů a Smartů ročně. Loni se jich zde vyrobilo méně než 200.000 kusů.
Cílem Mercedes-Benzu je vyrábět přímo v Číně dvě třetiny zde prodaných automobilů. Do roku 2015 chce vyrábět ve své továrně provozované ve spolupráci s místní automobilkou Beijing Automotive Group 200.000 vozů ročně. Loni jich bylo v tomto závodě vyrobeno asi 96.500 aut.
Od příštího roku se v Číně bude vyrábět i SUV GLA, které je součástí rodiny menších modelů Mercedes. Automobil bude sdílet svoji techniku s třídou A, třídou B a sedanem CLA.
Mercedes rovněž rozšíří svoji prodejní síť. V současnosti automobilka v Číně provozuje asi 260 dealerství, zatímco oba konkurenti jich mají více než 300. Mercedes chce nyní podobně jako Audi a BMW otevírat nové showroomy především v menších městech.