Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Maybach S prošel modernizací. Je to teď víc Maybach než Mercedes

David Bureš
Diskuze (0)
Oživování značky Maybach pokračuje. Inovovaný Mercedes-Maybach S zdůraznil svébytný styl a od výchozího auta se liší více než dosud.

Mercedes-Benz stále více rozlišuje paletu svých modelů. Jako sportovní vrchol slouží řada Mercedes-AMG, pro milovníky luxusu je tu zase Mercedes-Maybach. A právě luxusní řada se dočkala nového zástupce, na scénu přichází modernizovaný Mercedes-Maybach třídy S. Poprvé ho uvidíme na březnovém autosalonu v Ženevě, do prodeje vstoupí měsíc nato.

Jestliže dosud se jednalo „jen“ o dále nataženou třídu S (o 200 mm na délku 5.462 mm, respektive rozvor 3.365 mm), modernizované provedení se od výchozího modelu odliší více. Dostalo totiž svébytnou masku chladiče, která svými vertikálními lamelami odkazuje na studii Vision Mercedes Maybach 6.

K dispozici je navíc dvoubarevná karoserie, která se stala pro Maybach typickou už po jeho prvním oživením na konci devadesátých let. K dispozici bude hned devět barevných variant dodávaných na přání. Ty mohou ladit s 20palcovými koly, přičemž v nabídce jsou i disky podobné těm na Mercedes-Maybach S Cabriolet.

Mercedes-Maybach S je možné pořídit se dvěma motory. Provedení S 560 nahrazuje dosavadní S 500, místo 4,7litrového osmiválce s 335 kW tak v útrobách pracuje čtyřlitrový osmiválec s 345 kW, který je možné pořídit i v kombinaci s pohonem všech kol. Vrcholem nabídky je pak dvanáctiválcové S 650 s šestilitrem o výkonu 463 kW.

Mercedes-Maybach S – technická data modernizované verze
ModelS 560S 560 4MaticS 650
Pohonzadnívšechzadní
Zdvihový objem [cm3]398239825980
Válce/ventily8/48/412/4
Největší výkon [kW/min]345345463
Točivý moment [N.m/min]7007001000
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,94,94,7
Komb. spotřeba [l/100 km]8,89,312,7

Dosavadní úspěch luxusního sedanu Mercedes-Maybach S dokazuje, že druhé oživení značky Maybach se povedlo. Jen loni automobilka prodala přes 25.000 exemplářů třídy S v provedení Mercedes-Maybach, více jen jedno z prodaných deseti S-Klasse tak bylo v této luxusní verzi. Autu se daří především v Číně, Rusku a USA.

Oživení Maybach ve formě luxusnějších verzí Mercedesů se tak ukázalo jako úspěšnější než snaha o vybudování samostatné značky, o které se trojcípá hvězda snažila od konce devadesátých let. Maybach 57 ani větší Maybach 62 však díru do světa neudělaly, „německými Rolls-Royci“ se nestaly, i kvůli použití zastaralé techniky – platformy z třídy S (W140) z devadesátých let, kterou si uchovaly i v novém tisíciletí. V roce 2013 tak Maybach skončil, aby se o dva roky vrátil zpět, tentokrát už však jen jako luxusní řada Mercedesu, tedy jako Mercedes-Maybach.

David Bureš
Diskuze (0)