Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG Icon spojuje minulost s budoucností

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Čínský koncern SAIC Motor na autosalonu v Pekingu představil koncept prvního SUV pod značkou MG, který nese linie jejích slavných modelů.

MG se pod vládou čínského SAIC Motor prozatím nijak nesnažilo propojit aktuální modelovou paletu se slavnými sportovními vozy z minulosti britské značky. Jedinou výjimku představoval roadster TF, jehož výroba skončila po 16 letech v loňském roce.

Na autosalonu v Pekingu dochází k první změně v přístupu k designu vozů značky MG. Koncept Icon je prvním SUV, které nese slavnou britskou značku. Jeho vzhled je výsledkem práce globálního týmu designérů, v jehož čele stál Anthony Williams-Kenny.

Inspiraci při navrhovaní konceptu Icon hledali designéři u modelů MGA z let 1955 až 1962 a kupé MGB GT z let 1965 až 1980. První jmenovaný připomíná SUV linií předních i zadních blatníků a druhému se přibližuje především maskou chladiče a částečně i svou siluetou a tvarem zádi.

Přístup do interiéru umožňují dva páry dveří. Ty se otevírají podobně jako u Mazdy RX-8, kdy lze zadní kratší dveře otevřít proti směru jízdy jen po otevření předních dveří.

Interiér MG Icon může klasické modely připomínat snad jen díky tříramennému sportovnímu volantu a lehce zvlněnou horní částí palubní desky jako u roadsterů z třicátých let. Vše ostatní plně odpovídá současným trendům a přístrojový štít tvoří LCD displej.

Materiály automobilky v případě interiéru vyzdvihují především čtveřici samostatných sedadel, z nichž ta zadní se mohou sklopit a vytvořit téměř rovnou podlahu zavazadlového prostoru.

MG Icon vznikl na oslavu 50. výročí představení roadsteru MGB a zároveň naznačuje, jakým směrem se může v blízké budoucnosti vydat design původně britské značky.

Koncept je sice inspirován hlavně klasickými sportovními vozy MGA a MGB GT, ale automobilka jej prezentuje jako první SUV značky MG. V případě sériové výroby by se jeho největšími konkurenty mohlo stát Mini Countryman neboNissan Juke a některá média jej staví i proti modelu Qashqai.

Základem MG Icon je platforma hatchbacku MG 5 a jeho sesterského modelu Roewe 350. Pokud byla použita platforma modelu MG5 bez úprav rozměrů, tak má MG Icon rozvor náprav 2650 mm.

Ani odhalení konceptu neuvádí automobilka ve svých oficiálních materiálech, jaká pohonná jednotka se má ukrývat pod kapotou. Neoficiální zdroje uvádí, že má být MG Icon vybaveno přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru s výkonem 101 kW (137 k) a točivým momentem 200 Nm.

V případě sériové výroby, která by se podle britského magazínu Autocar měla rozběhnout v roce 2014, má být MG Icon k dispozici s pohonem předních i všech čtyř kol a pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Ceny by měly začínat na částce 130.000 čínský juanů (okolo 380.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
24. 4. 2012 14:38
Přesně jak jsem se bál
Zastával jsem se tu posledně těch renderů s tím, že když jde původem o tradiční britskou firmu, tak se nemusíme snad moc bát že to bude jen další asijský křáp a že ty nápady a design jsou dobré. Ale už vidím, že jsem měl taky pravdu o tom, že reálná podoba bude horší. Očividně spolu s těmi obrázky z posledně jim i došly úhly, odkud to vypadá dobře. Když mám srovnání velikosti s okolím, jeví se to jakési nafouklé a vysoké, že se do toho snad bude nastupovat na schůdkách (chudáci malinkatí číňani >:-[] ) a hlavně tedy ty původně chromované díky vypadají teď hrozně lacině a umělohmotě...takže..už se mi to nelíbí >:D