Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli dieselgate 18.500 škodovek

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově se ale problém týká asi 1,2 milionu škodovek.

Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli problematickým dieselům 18.500 škodovek z celkem 106.000 vozů. Servisní akce se zatím dotkla předchozí generace Suberbů s dvoulitrovým motorem a Octavií 2.0 TDI o výkonu 103 kW. Uvedl to šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Servisní akce spočívá ve výměně softwaru řídicí jednotky. V rámci tzv. aféry dieselgate se totiž přišlo na to, že řídicí jednotky dieselových motorů koncernu VW umějí obcházet homologační emisní měření.

Technické řešení pro různé varianty modelů se podle Vlčka průběžně připravuje, ale akce bude probíhat i v příštím roce. V Česku se dotkne hlavně vozů s dvoulitrovým motorem, v menší míře motorizace 1,6 a jen několika aut 1,2 litru.

"První klienti se dostavují. My je dopředu upozorňujeme, že akce je dobrovolná a také aby nechodili na extra termín, ale podstoupili zákrok v rámci pravidelného servisu nebo jiného servisního úkonu," dodal Vlček.

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Avatar - Machýrek
5. 8. 2016 20:44
Re: Akce je dobrovolná,
Jsem mimo. Je to ironie. Nebo to myslis vazne?
Avatar - Hittman
5. 8. 2016 20:22
Re: Akce je dobrovolná,
V prvé řadě by ho měli sebrat tobě za nepříčetnost ))
Avatar - Machýrek
5. 8. 2016 19:50
Re: jak zabránit
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2016 19:33
Re: Akce je dobrovolná,
ano, vyšší emise CO2 jsou nepochybně nejméně stejně škodlivé, než stopové emise NOx
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2016 19:31
jak zabránit
přehrání původního SW? Ta auta byla prodávaná s tím, že plní evropské předpisy a ona je opravdu také plní. To, že ten test na splnění evropských předpisů byl blbý a umožnil to, není vina výrobce vozu a už vůbec ne spotřebitele. Spotřebitel po přehrání SW dostane auto, které víc žere, tedy předmět jeho vlastnictví byl poškozen. Mně z toho vychází poměrně jednoznačně, že stát nemá právo tuto věc udělat bez explicitního souhlasu majitele a už vůbec nemůže manipulovat s výsledky měření emisí tak, aby neodpovídaly původní schválené měřicí proceduře. Tedy vozy bez úpravy mohou jezdit bez omezení i nadále a jejich majitelé nemohou být předmětem šikany státu. V opačném případě nežijeme v právním státu. :-!