Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi i potvrzeno pro Velkou Británii

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
Doprava v evropských městech houstne a není proto divu, že britští zákazníci zatoužili po tradiční japonské kategorii minivozů. Jejich přání vyslyšeloMitsubishi a na britském trhu nabídne svůj model „i“.

Britské zastoupení japonské automobilky Mitsubishi Motors potvrdilo, že se v Británii začne od 1. července prodávat minivůz „i“ (z japonského „ai“, což znamená láska). V Japonsku se za loňský rok prodalo na 37 tisíc kusů tohoto vozítka. Mitsubishi svůj minivůz v loňském roce představilo na několika akcích ve Velké Británii a na základě ohlasu se rozhodlo model „i“ do Británie dovážet. Vůz budou prodávat vybraní prodejci Mitsubishi a počítá se s tím, že bude pro začátek k dispozici 300 kusů. Velký zájem o vůz ale předznamenává, že se ho prodá mnohem víc.

V Británii se bude prodávat pouze jedna verze vozu s bohatou výbavou, ve které nebude chybět automatická převodovka, klimatizace, CD přehrávač s šesti reproduktory, elektricky stahovatelná okna a elektrická zpětná zrcátka. Do standardní výbavy patří také ABS, EBD a dvojice předních airbagů. Cena vozu byla stanovena na 8 999 liber (cca 380 tisíc Kč). Vůz je v Británii prezentován jako nevšední vůz a proto byla zvolena cenově nákladnější varianta s bohatou výbavou.

Mitsubishi i pohání vzadu uložený přeplňovaný tříválec o objemu 0,66 l. Motor je vybaven proměnným časováním ventilů MIVEC, podává maximální výkon 47 kW při 6 000 ot./min a maximální točivý moment 93 Nm při 3 000 ot./min. Automobil akceleruje z 0 na 80 km/h za 11,2 s a dosahuje maximální rychlosti kolem 145 km/h. Hnací síla se na zadní kola přenáší pomocí čtyřstupňové automatické převodovky. Hliníkový prostorový rám je velmi lehký a pevný a svou konstrukcí připomíná vozy Smart. Předností je poloměr otáčení, který činí jen 4,5 m.

Vůz je například oproti v Británii populárnímu Peugeotu 107 o 155 mm užší a umožňuje tak dobrou „průchodnost“ v husté městské dopravě. Oproti svým hlavním konkurentům je Mitsubishi i také kratší, ale díky velkorysému rozvoru nabízí minimálně srovnatelný vnitřní prostor. Snadnému rozšíření na ostatní evropské trhy pravděpodobně zabrání volant na pravé straně.

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
21. 2. 2007 08:17
Re: prazdnej predek
Clovece, objavil si Ameriku..... ;-) Inak neriesim bezpecnost tohto vozu, taka znacka by si nedovolila vyrabat nedostatocne bezpecne auto. Len by som rad videl priebeh toho testu, bez motora vpredu sa to musi krcit uplne inak.
20. 2. 2007 13:20
Re: prazdnej predek
Ano, to je presne aj moj nazor. Zvedavy som na to najma pre ten prazdny predok, crashtestov aut s tymto usporiadanim je jak safranu.
20. 2. 2007 10:40
prazdnej predek
prazdnej predek absorbuje energii lip nez motor s prevodovkou, ty to jen poslou dal - takze pokud je to dobre udelano, muze to bejt OK.
20. 2. 2007 10:23
Crashtest
Chcel by som vidiet ako dopadlo toto vozitko pri crashteste, kratky predok sice, ale motor vzadu, tak to moze byt zaujimave. 4 hviezdy urcite.