Mitsubishi Lancer 2016 dostane facelift, zřejmě ve stylu Outlanderu
Současná osmá generace Lanceru (CJ) bude poslední v pořadí, žádné další sedany (ani hatchbacky) nižší střední třídy se ve vlastní režii nevyvíjejí. Debutovala v roce 2007 a první koncepty jsou dokonce deset let staré. Přesto ani takto dlouhé období na atraktivitě vnějšího vzhledu příliš neubralo. Nejvýznamnější facelift pro modelový rok 2011 přinesl upravenou žraločí masku s chromovaným orámováním přídě až ke spodní hraně nárazníku, jehož střední část dostala černou barvu.
To ale není vše, na zasloužený odpočinek se totiž stále nechystá a zdaleka neřekl své poslední slovo. Ještě před koncem letošního roku projde omlazovací kůrou. Pro australský server Motoring to potvrdil marketingový šéf tamní pobočky japonské automobilky Tony Principe. „Máme připraven další facelift. Zatím nejsou známy žádné další podrobnosti a neví je ani on, ale šéfové v Japonsku slibují významnou změnu. Nejpravděpodobněji dostane přepracovaný design s přídi „Dynamic Shield“ ve stylu aktuálního Outlanderu. Nevidíme důvod, proč by se faceliftovaný Lancer neměl dostat také k nám do Evropy.
Je možná trochu škoda, že se tři diamanty chtějí v blízkém budoucnu soustředit na crossovery a SUV, zejména s alternativními druhy pohonných jednotek. Znamená to samozřejmě i konec pro Lancer Evo X, kterému pomalu zvoní umíráček a zmíněného faceliftu už se nedočká. Legenda automobilových soutěží zemře, stejně jako se tovární tým stáhl z Dakaru. Také plánovaná spolupráce s aliancí Renault-Nissan byla v lednu 2015 ukončena. Ani sedan střední velikosti s logem Mitsubishi zatím nepřijde, i když původně ohlášený badge-engineering by byl pochopitelně nejlevnější cestou... Ale partnera pro vývoj stále hledá, možná jím nakonec bude samotný Nissan.
Na starém kontinentu se značce v současnosti daří. Za první tři měsíce letošního roku prodala v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) 34.747 nových osobních vozů. Oproti 20.451 ve stejném období letopočtu 2014 to znamená sedmdesátiprocentní zisk. Samozřejmě zůstává menšinovou značkou, tržní podíl dosahuje jen 1 %. Ale loni to bylo 0,6 %... U nás prodala 502 aut místo 275 (+82,6 %), Lancerů však pouze 64. Přitom aktuální akční ceny Lancerů se zážehovými čtyřválci 1.6 MIVEC/86 kW začínají pod hranicí 300 tisíc korun. V obou karosářských verzích s pětistupňovou manuální převodovkou stojí 299 tisíc.