Mitsubishi Lancer Evolution s lehkými úpravami pro 2015
Mitsubishi Lancer ve své aktuální generaci nastoupilo v roce 2007 a jeho nejostřejší provedení v podobě modelu Evolution dorazilo do Evropy v následujícím roce, aby ze zdejších trhů začalo své pozice postupně vyklízet již v roce 2012 a letos si jej již nepořídíte ani u českých nebo německých prodejců.
Na rozdíl od svého dřívějšího konkurenta v podobě Subaru WRX STI se Evolution nemá dočkat přímého nástupce a současné provedení uzavře historii ostrých sedanů se třemi diamanty ve znaku. Ještě než k tomu dojde uvede japonská automobilka na severoamerický trh Lancer Evolution v provedení pro modelový rok 2015 s mírnými změnami.
Úpravy se omezují prakticky jen na rozdělení standardní a příplatkové výbavy. Stejně jako doposud hodlá Mitsubishi svým zákazníkům umožnit výběr ze dvou provedení.
Základem je tedy i nadále Lancer Evolution GSR s manuální pětistupňovou převodovkou, jehož výbava zahrnuje všechny mechanické a elektronické systémy podvozku, mj. přední diferenciál se zvýšenou svorností, aktivní zadní diferenciál, aktivní centrální diferenciál (nastavení pro tři povrchy – asfalt/štěrk/sníh), sportovní antiblokovací brzdový systém a stabilizační systém s možností deaktivace.
Standardem pro GSR modelového roku 2015 je mimo jiné nový paket Premium, jehož součástí je multimediální systém, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, elektricky ovládané střešní okno a vylepšené odhlučnění.
V případě vrcholného provedení Lancer Evolution MR jsou součástí standardní výbavy automatické světlomety, dešťové senzory pro ovládání stěračů, automatické stmívání zpětného zrcátka, dodatečnou zvukovou izolaci, snižující hluk v interiéru a audio systém Rockford Fosgate s výkonem 710 W a devíti reproduktory.
MR má navíc také tempomat, startovací kartu a systém bezklíčového přístupu do vozu, sportovní tříramenný kožený volant má integrováno dálkové ovládání audiosystému.
Pod kapotou se žádné změny neodehrávají a obě provedení mají ve své přídi přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 217 kW (295 k) a točivým momentem 406 N.m, který může vedle pětistupňové manuální převodovky spolupracovat i s dvouspojkovou převodovkou TC-SST.