25.1. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mitsubishi Outlander PHEV se dočkalo většího motoru. Inovovaný plug-in hybrid zlevnil

 

Plug-in hybridní Outlander s novým motorem se světu poprvé ukázal již v březnu 2018 na ženevském autosalonu, takřka o rok později konečně vstupuje na český trh.

Mitsubishi patří v posledních letech mezi velké propagátory plug-in hybridního pohonu, jeho Outlander PHEV se dokonce v letech 2015 až 2017 stal nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. Čas ale postupuje, technika se vyvíjí, a tak bylo nutné Outlander PHEV vylepšit. Loni představená modernizovaná verze modelového roku 2019 konečně vstupuje na český trh.

Hlavní novinkou Outlanderu PHEV modelového roku 2019 je nový spalovací motor. Stávající zážehový dvoulitr pracující v klasickém Ottově cyklu nahradil čtyřválec o objemu 2,4 litru schopný pracovat i v Atkinsonově cyklu. Přináší hladší chod i vyšší účinnost, stejně jako více síly. Naladěn je na 99 kW a 211 N.m, zatímco dvoulitr poskytoval 89 kW a 190 N.m.

Video

Vylepšena ale byla také elektrická část pohonného ústrojí. Výkon generátoru elektrické energie vzrostl o 10 %, stejně jako výkon elektromotoru u zadní nápravy. Narostla i kapacita akumulátoru, o 15 %. Lithium-iontová baterie tak poskytuje 13,8 kWh, na 80 % kapacity ji lze pomocí rychlonabíječky (standard ChAdeMO) za 25 minut. Navzdory nové technice se však kombinovaná spotřeba podle cyklu NEDC zhoršila z 1,7 na 1,8 l/100 km.

Otestovali jsme: Mitsubishi Outlander PHEV – Elektrický samuraj

Konstruktéři se zaměřili i na chování pohonu všech kol. Ke stávajícím režimům Normal a 4WD Lock přibyly další dva. Sport poskytuje více kontroly na zatáčkovitých úsecích a ostřejší odezvu plynového pedálu, zatímco Snow se hodí na zasněženém a jinak kluzkém povrchu. Jiné tlumiče pak zvyšují komfort za nízkých rychlostí, zatímco větší přední kotouče vylepšují brzdné schopnosti. Převod řízení je pak ostřejší, řízení má být i čitelnější.

Novou techniku doplňují také decentní stylistické úpravy. Nová jsou diodová světla i rámečky kolem předních mlhovek nebo přední maska, stejně jako větší zadní spoiler. Úpravy uvnitř se pak zaměřily na pocitovou kvalitu. Nové je prošívané čalounění jemnou kůží, zbrusu nová přední sedadla s výraznějším bočním vedením nebo třeba přístrojový panel.

Velkou výhodou Mitsubishi Outlander PHEV MY19 je pak nižší cena než dosud. Starší provedení se vyprodávalo s cenovkou od 1.179.900 korun, zatímco novinku pořídíte ve stupni Intense+ za 1.099.900 korun.

Výbava se přitom nezúžila. Nadále čítá sedm airbagů, sledování mrtvého úhlu, diodové světlomety (včetně mlhovek), parkovací senzory vpředu i vzadu, čalounění alcantarou, vyhřívaný volant i přední sedadla, tempomat nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Jízdní dojmy s Mitsubishi Outlander PHEV: Co se změnilo s faceliftem?

Stupeň Instyle pak za příplatek 80.000 korun přidává automatické brzdění s detekcí chodců, asistent pro jízdu v pruzích, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, kamerový systém sledující okolí vozidla, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, adaptivní tempomat, hudební systém Fosgate o výkonu 710 W nebo elektricky ovládané víko kufru.

Komu by pak Outlander PHEV nevoněl a raději by konvenční verzi, k dispozici je i model se zážehovým čtyřválcem 2.0 MIVEC (110 kW). Ten je dostupný i v nižších výbavách, v kombinaci s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem ho pořídíte už za 554.900 korun. K dispozici je i verze na LPG, při objednání pohonu všech kol je pak standardem převodovka CVT.

Mitsubishi Outlander PHEV – srovnání modernizované verze s předchůdcem
ModelOutlander PHEV MY19Outlander PHEV MY18
Spalovací motor2.4 MIVEC2.0 MIVEC
Zdvihový objem [cm3]23601998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]99/450089/4500
Točivý moment [N.m/min]211/4500190/4500
Výkon elektromotoru vpředu [kW]6060
Výkon elektromotoru vzadu [kW]7060
Toč. moment elektromotoru vpředu [N.m]137137
Toč. moment elektromotoru vzadu [N.m]195195
Kapacita baterie [kWh]13,812
Převodovkajednostupňová s fixním převodemjednostupňová s fixním převodem
Max. rychlost [km/h]170170
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,511,0
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km]1,81,7
Cena Intense+ [Kč]1.099.900-
Cena Instyle [Kč]1.179.900-

Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…