Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi ukáže v Ženevě Evropanům tři hybridní koncepty

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Plug-in hybridům Mitsubishi se daří prodejně i na sportovním poli. V Ženevě uvidíme v evropské premiéře trojici konceptů, kterou už měli možnost spatřit Japonci v Tokiu.

Mitsubishi v současné době prodává v Evropě hybridní Outlander PHEV. K prvnímu únoru na něj evidovalo již přes 15 tisíc objednávek, pochopitelně je toto číslo vysoké díky štědrým vládním dotacím. Outlanderu „na baterky“ se obchodně dařilo hlavně v Nizozemí. Loni také absolvovali Takatsugu Aoki a Kenji Ishida s tímto vozem Asia Cross Country Rally v délce 2 tisíc kilometrů a skončili sedmnáctí z dvaceti posádek. Tři diamanty se této techniky tedy prozatím nevzdávají. Na starém kontinentu navíc působí rovných čtyřicet let, takže mají důvod k oslavám. Proto přivezou do Ženevy trojici konceptů.

Mitsubishi chce v budoucnu vyrábět stylová auta s výbornými jízdními vlastnostmi a s co nejmenším dopadem na životní prostředí. Concept XR-PHEV má představovat kompaktní crossover ve stylu kupé, na délku má 4370 mm, na šířku 1870 mm a na výšku 1570 mm.

Pochopitelně i je plug-in hybridem s se zážehovým přeplňovaným motorem MIVEC 1,1 l/100 kW. Lehký a kompaktní agregát má přímý vstřik, baterie napájející elektromotor zase poměrně vysokou kapacitu (14 kWh). Poháněna jsou výhradně přední kola, hybridní systém má celkový výkon 120 kW. Pouze na elektřinu auto ujede 85 km, spotřebuje 3,6 l/100 km. Elektronickou výbavu tvoří například systém sledování okolí a rozpoznávání chodců.


Concept GC-PHEV ukazuje budoucnost velkých SUV, vždyť měří 4930 mm. Benzinový vidlicový šestiválec 3,0 l/250 kW opět z řady MIVEC je umístěn vpředu a ani on nepostrádá turbodmychadlo. Výrobce tvrdí, že se jedná o vizi auta do terénu se znakem náprav 4x4 a tedy permanentním pohonem všech kol. Zároveň ale píše, že v tomto případě zabírá pouze na zadek. Před Tokiem automobilka mluvila o tom, že je prototyp vybaven systémem S-AWC (Super All Wheel Control) a inteligentními elektronickými asistenty. O přenos točivého momentu se stará osmistupňový automat. Synchronní elektromotor má 70 kW, akumulátory s kapacitou 12 kWh umožňují dojezd až 40 km jen na elektřinu. Kombinovaná spotřeba činí maximálně 7 l/100 km.


Poslední Concept AR je křížencem SUV a MPV, disponuje tedy zvětšenou světlostí, oplastováním, zvýšenou průchodností terénem a slušnou nabídkou prostoru pro šest lidí s variabilním interiérem včetně posuvných, otočných a sklopných sedadel. Pohání jej tříválec 1,1 l/100 kW, opět přeplňovaný a s přímým vstřikem. AR, který spotřebuje 4,2 l/100 km, je mild-hybridem, elektromotor o 10 kW slouží jako startér a generátor, navíc má řemenový pohon. Mitsubishi tento systém nazývá BSG (Belt-driven Starter and Generator). Lithium-iontové baterie s kapacitou 0.25 kWh pracují stejně jako celá elektrická soustava s napětím 48 V. AR má poháněná přední kola a převodovku CVT. Na délku měří 4,35 m, je 1,78 m široký a 1,69 m vysoký.


Ač nám Mitsubishi odhaluje koncepty pouze na společné skice, všechny tři už byly vystaveny v Tokiu, takže si v Ženevě odbudou pouze svou evropskou premiéru. Jsou také vybaveny nejmodernějšími multimédii včetně dotykových obrazovek a v případě GC i head-up displejem. V pořadí 84. Ženevský autosalon se pro veřejnost otevírá 6, března 2014. Není v tuto chvíli jasné, zda některou ze studií uvidíme v sérii. Automobilka však připouští, že technika i tvarové prvky těchto tří vozů se v krátkodobém či střednědobém horizontu v produkci určitě objeví.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Ada je zase tady
7. 2. 2014 19:07
Krásné skicy
Tihle zateplení designéři by zasloužili nakopat pr5el. :no:

PS: nemohly být ta kola ještě trochu větší? ;-\