MKR Technology: Testování budoucích pilotů
Michal Matějovský, francouzský mladík Anthony Janiec a legendární Ludovic Faure, Oestreich junior nebo jediná žena evropského šampionátu závodních tahačů Stefi Halm. Bude mezi těmito jmény to, které by mohlo oblékat šedo-červenou kombinézu severočeské truckracingové stáje MKR Technology? Možná ano, což se rozhodl otestovat šéf týmu Mario Kress, který všechny zmíněné piloty posadil do jeho renaultů a nechal ostře létat na mosteckém autodromu.
Máme za sebou druhou sezónu a momentálně jsme ve fázi, kdy se připravujeme na tu třetí. Otázka, kdo bude příští rok sedět v kokpitu našich trucků, stejně tak, kolik jich vlastně do šampionátu vyjede, je proto stále otevřená a závislá na mnoha okolnostech, potvrdil šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
Předvíkendové testování v Mostě tak bylo mimo některých konstrukčních novinek zaměřeno právě na možnou spolupráci s některými piloty. Žádný přitom nezklamal a všichni se shodli na tom, že Kress postavil tahače, které patří mezi aktuálně nejlepší v šampionátu.
Ten tahač je vážně senzační a rozdíly cítím obrovské. Testování jsem si proto maximálně užila, řekla Němka Stephanie Halm, která v uplynulé sezóně definitivně přeskočila z cestovních vozů do tahačů, kde jako jediná žena působí velmi kontrastně.
Po několika letech si jízdu v tahači opět zopakoval i francouzský jezdec Ludovic Faure, který jen potvrdil, že pilotovat rozhodně nezapomněl. Faure je totiž držitelem traťového rekordu na mosteckém autodromu na někdejší profilové trati s retardérem. Výborně si vedl i jeho mladší krajan Anthony Janiec, který už letos s Adamem Lackem tvořil juniorský týmový projekt.
Kdo ale rozhodně překvapil, byl syn aktuálního pilota MKR Markuse Oestreicha, devatenáctiletý Moritz. Přestože do závodního tahače usednul údajně vůbec poprvé v životě, jen málokdo by mu to věřil, jelikož co do zajetých časů silně konkuroval zkušeným jezdcům. Oestreich junior v Německu začínal na motokárách a aktuálně patří k nejlepším pilotům Scirocco race cupu.
Dalším velkým adeptem je ve světě truckracingu legendární jméno Matějovský. Syn Michal se totiž potatil a také zatoužil usednout závodního tahače. U testů nechyběl ani otec Stanislav.
Pro příští rok pojedeme ještě cestovní vozy DTM, ale pro další sezónu by už kamiony byly možné. Musím přiznat, že mi tenhle svět trochu chybí a pořád se mi moc líbí. Cítím se tu jako ryba ve vodě. Už ale nepřichází v úvahu, abychom sami stavěli stáj. To máme za sebou. Spíš uvažujeme o rozjetém týmu a MKR by mohla být jedna z nejlepších variant, netajil určité představy Stanislav Matějovský.
Severočeské renaulty si naplno vyzkoušeli piloti, kteří mají hodně společného. Ve světě truckracingu totiž o angažmá nerozhoduje jen samotná rychlost, ale velkou roli hrají sponzorské finance a marketingový potenciál. O tom, jak bude příští sezóna opravdu vypadat, momentálně intenzivně jednáme. Vůbec nic není jisté a stále je celá věc otevřená. Fakt je, že už pracujeme jen na konkrétní podobě tak, aby všichni mohli být spokojeni, tedy my, piloti i naši partneři, uvedl Mario Kress.