Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MKR Technology: Testování budoucích pilotů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Severočeský truckracingový tým MKR Technology má za sebou první testování po konci letošní závodní sezóny, které bylo zaměřeno na možné budoucí piloty.

Michal Matějovský, francouzský mladík Anthony Janiec a legendární Ludovic Faure, Oestreich junior nebo jediná žena evropského šampionátu závodních tahačů Stefi Halm. Bude mezi těmito jmény to, které by mohlo oblékat šedo-červenou kombinézu severočeské truckracingové stáje MKR Technology? Možná ano, což se rozhodl otestovat šéf týmu Mario Kress, který všechny zmíněné piloty posadil do jeho renaultů a nechal ostře létat na mosteckém autodromu.

Máme za sebou druhou sezónu a momentálně jsme ve fázi, kdy se připravujeme na tu třetí. Otázka, kdo bude příští rok sedět v kokpitu našich trucků, stejně tak, kolik jich vlastně do šampionátu vyjede, je proto stále otevřená a závislá na mnoha okolnostech, potvrdil šéf stáje MKR Technology Mario Kress.

Předvíkendové testování v Mostě tak bylo mimo některých konstrukčních novinek zaměřeno právě na možnou spolupráci s některými piloty. Žádný přitom nezklamal a všichni se shodli na tom, že Kress postavil tahače, které patří mezi aktuálně nejlepší v šampionátu.

Ten tahač je vážně senzační a rozdíly cítím obrovské. Testování jsem si proto maximálně užila, řekla Němka Stephanie Halm, která v uplynulé sezóně definitivně přeskočila z cestovních vozů do tahačů, kde jako jediná žena působí velmi kontrastně.

Po několika letech si jízdu v tahači opět zopakoval i francouzský jezdec Ludovic Faure, který jen potvrdil, že pilotovat rozhodně nezapomněl. Faure je totiž držitelem traťového rekordu na mosteckém autodromu na někdejší profilové trati s retardérem. Výborně si vedl i jeho mladší krajan Anthony Janiec, který už letos s Adamem Lackem tvořil juniorský týmový projekt.

Kdo ale rozhodně překvapil, byl syn aktuálního pilota MKR Markuse Oestreicha, devatenáctiletý Moritz. Přestože do závodního tahače usednul údajně vůbec poprvé v životě, jen málokdo by mu to věřil, jelikož co do zajetých časů silně konkuroval zkušeným jezdcům. Oestreich junior v Německu začínal na motokárách a aktuálně patří k nejlepším pilotům Scirocco race cupu.

Dalším velkým adeptem je ve světě truckracingu legendární jméno Matějovský. Syn Michal se totiž potatil a také zatoužil usednout závodního tahače. U testů nechyběl ani otec Stanislav.

Pro příští rok pojedeme ještě cestovní vozy DTM, ale pro další sezónu by už kamiony byly možné. Musím přiznat, že mi tenhle svět trochu chybí a pořád se mi moc líbí. Cítím se tu jako ryba ve vodě. Už ale nepřichází v úvahu, abychom sami stavěli stáj. To máme za sebou. Spíš uvažujeme o rozjetém týmu a MKR by mohla být jedna z nejlepších variant, netajil určité představy Stanislav Matějovský.

Severočeské renaulty si naplno vyzkoušeli piloti, kteří mají hodně společného. Ve světě truckracingu totiž o angažmá nerozhoduje jen samotná rychlost, ale velkou roli hrají sponzorské finance a marketingový potenciál. O tom, jak bude příští sezóna opravdu vypadat, momentálně intenzivně jednáme. Vůbec nic není jisté a stále je celá věc otevřená. Fakt je, že už pracujeme jen na konkrétní podobě tak, aby všichni mohli být spokojeni, tedy my, piloti i naši partneři, uvedl Mario Kress.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)