Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Suzuki Jimny 2015: V Česku od 396.900 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Malý off-road od Suzuki prošel v říjnu minulého roku mírnou modernizací. Model 2015 se začíná prodávat už i u nás.

Zvenčí se nový Jimny od června 2012, kdy prodělal poslední větší vzhledovou modernizaci, prakticky nezměnil. Japonská terénní ikona v kapesním balení však dostala hlavně nové prvky výbavy. Motor také zůstává tentýž: necelého 3,68 m (i s rezervou) dlouhého nezmara stále pohání zážehová čtyřválcová třináctistovka s proměnným časováním ventilů, výkonem 62,5 kW a točivým momentem 110 N.m. Pohon obou tuhých náprav s tříramennými závěsy a vinutými pružinami, který automobilka doporučuje používat pouze mimo asfalt, je rovněž i nadále přiřaditelný. Stejně jako dvoustupňová redukce se i on ovládá tlačítkem, bez něj zabírají jen zadní kola. Devatenácticentimetrová světlost přijde na rozbitých českých silnicích vhod. Jimny je schopen o 10 km/h překonat český dálniční limit a z klidu na stovku zrychlí během 14,1 s

Model 2015 ale navíc dostal konečně elektronickou stabilizaci, povinnou kontrolu tlaku v pneumatikách a na lehce inovované palubní desce i indikátor zařazeného převodového stupně s vhodným okamžikem pro jeho změnu. Tato funkce by měla přispět ke snížení chutě motoru na palivo. Až dosud výrobce uváděl kombinovanou spotřebu benzinu 7,1 l/100 km, přesné technické údaje inovované verze zatím nezveřejnil. Uvnitř ještě zůstaňme, „budíky“ dostaly stříbrné orámování, nový je volant, který najdete i v jiných aktuálních modelech značky. Čalounění přidalo na kvalitě, naopak paletu laků karoserie rozšířily stříbrná Premium Steel Silver, zelená Cool Khaki a hnědá Bison Brown Pearl Metallic. Zejména v prostředním vypadá Jimny správně „vojensky“

Na českém trhu byla až dosud k mání jediná specifikace JLX, od loňského května stála 414.900 korun. To se nyní změnilo. Koupit lze nově tři stupně výbavy, přičemž základní Club stojí 396.900 korun. Český importér dosud neuvolnil všechny podrobnosti, ale u sousedů v Německu obsahuje kromě výše zmíněných prvků také dva airbagy, ABS s brzdovým asistentem, elektrická okna, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, ocelová kola s průměrem 15 palců, dálkové centrální zamykání a černé „hagusy“. Není to tedy takové holátko jako na jiných evropských trzích.

Prostřední stupeň výbavy Comfort u nás odpovídá předchozí verzi JLX, oproti ní je ale o pět tisíc dražší. Zahrnuje dále například klimatizaci, vyhřívaná sedadla a vnější zpětná zrcátka, autorádio a ze stylových doplňků třeba kryt rezervního kola. K němu lze objednat i čtyřstupňovou samočinnou převodovku, která dosud nebyla u nás v nabídce. zájemce za ní zaplatí dalších 32 tisíc korun.

Ke špičkovému Style v České republice automat nepřikoupíte nejde, ovšem ve srovnání s Comfortem vybaveným pětistupňovým manuálem stojí jen o 10 tisíc více. Součástí tohoto stupně jsou přední mlhovky, patnáctipalcové lité ráfky, kryt rezervy lakovaný v barvě karoserie, střešní nosiče ve stříbrnočerné kombinaci, zatmavená okna, kabinu zdobí kožené čalounění sedaček i volantu a také chromované vnitřní kličky dveří.

V letech 2002-2014 si domácí firemní i soukromí klienti dle dostupných statistik Svazu dovozců automobilů pořídili 599 vozů. Nová generace nahradí současnou sérii JB vyráběnou od jara 1998 nejspíš na sklonku roku 2016.

Suzuki Jimny 2015 - technické údaje
Motor1.3 VVT
Převodovka/pohon5M/4x4
Zdvihový objem [cm3]1328
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]62,5/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]110/4100
Max. rychlost [km/h]140
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,1
Cena Club [Kč]396 900
Cena Comfort [Kč]419 900
Cena Style [Kč]429 900

Aleš Dragoun
Diskuze (0)