Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan se zaměří na alternativní pohony

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Morgan získal dotaci na vývoj nových pohonných systémů a první výsledky hodlá představovat ve svých sportovních vozech od roku 2019.

Morgan Motor Company oficiálně oznamuje, že britský ministr obchodu Sajid Javid při své návštěvě automobilky v Malvern Link potvrdil udělení dotace v hodnotě 6 milionů britských liber na vývoj nových pohonných systémů, na než se budou podílet i další britské společnosti, jimiž jsou Delta Motorsport a Potenza Technology.

Trojice firem se zaměří na spolupráci při vývoji hybridních a elektrických pohonných systémů, jehož cílem bude výrazné snížení emisí CO2 vypouštěných automobily do ovzduší a dosažení co nejnižší spotřeby paliva.

Nové pohonné systémy vyvinuté v rámci tohoto projektu hodlá Morgan postupně představovat ve svých sportovních vozech od roku 2019. Podle oficiálních materiálů automobilky pak má být hybridní pohon do konce desetiletí dostupný pro všechny její modely.

Morgan Motor Company očekává v souvislosti se zdokonalením výkonů a snížení spotřeby paliva za využití hybridních pohonných systémů zvýšení poptávky po svých vozech ve Velké Británii a hlavních evropských trzích. V souvislosti s tímto očekáváním předpokládá rozšíření své výroby a vytvoření nových pracovních míst v samotné automobilce i u partnerských společností.

Morgan je sice většinou vnímán jako výrobce klasických britských roadsterů s dřevěnou kostrou karoserie, ale naprosto moderní konstrukcí se v jeho nabídce vedle klasických modelů vyznačuje vrcholný model Aero 8 a automobilka má i bohaté zkušenosti s alternativními pohonnými systémy.

Jejím prozatím posledním výsledkem v této oblasti je čistě elektřinou poháněný tříkolový model EV3, který se má letos zařadit do sériové produkce. Tříkolovému elektromobilu předcházel v roce 2012 představený Morgan Electric Plus E, který vycházel z modelu Plus 8, ale byl poháněn elektřinou.

Ve světě vodíkových a hybridních pohonných systémů se pak Morgan pohybuje od roku 2006, kdy spustil projekt LifeCar, jehož prozatím posledním veřejnosti představeným výsledkem byl prototyp LifeCar2.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)