Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motorem roku je Ford EcoBoost, Audi 2.5 TFSI obhájil kategorii do 2,5 litru

Diskuze (107)
Pětiválec od Audi posílil o 15 kW, přesto tříválec obhájil celkové vítězství v anketě International Engine of the Year.

Výsledky letošního ročníku ankety International Engine of the Year nebezpečně připomínají ten předchozí. Motory Ford 1.0 EcoBoost, VW 1.4 TSI Twincharger, BMW/PSA 1.6 Turbo, BMW 2.0 Turbo a Audi 2.5 TFSI všechny obhájily vítězství ve svých objemových kategoriích.

Přitom jedině agregát 2.5 TFSI prošel inovací, pětiválec Audi posílil z 250 na 265 kW, v takové podobě se dodává do Audi TT RS plus. Zde má 265 kW a 464 N.m, zatímco starší specifikace dosahuje 250 kW a 450 N.m. Letos se začne prodávat ještě mírně podladěná verze, rychlé SUV RS Q3 bude mít 228 kW.

Vyšší objemové třídy přinesly nové vítěze. Kategorii do tří litrů vyhrálo Porsche Boxster, respektive jeho šestiválec o objemu 2,7 litru. Čtyřlitrovou třídu ovládl McLaren se svým 3.8 biturbo, když ukončil pětiletou sérii vítězství osmiválce z končícího BMW M3. Nejvyšší třídu a cenu Best Performance Engine obhájilo Ferrari. Tentokrát to ovšem není osmiválec 4,5 l z modelu 458 Italia, nýbrž dvanáctiválec 6,3 l z novinky F12berlinetta.

Kromě motorů od Porsche a Ferrari jsou všechny oceněné agregáty přeplňované. Ani jedno ocenění nezískal dieselový motor, v zelené kategorii totiž zvítězil zážehový dvouválec 0.9 TwinAir Natural Power, který spaluje zemní plyn (CNG).

International Engine of the Year 2013 - oceněné motory
Kategorievýrobcemotor
do 1,0 lFord1.0 EcoBoost
1,0 až 1,4 lVW/Audi1.4 TSI Twincharger
1,4 až 1,8 lBMW/PSA1.6 Turbo/1.6 THP
1,8 až 2,0 lBMW2.0 Turbo
2,0 až 2,5 lAudi2.5 TFSI
2,5 až 3,0 lPorsche2.7 boxer
3,0 až 4,0 lMcLaren3.8 biturbo
4,0 l a víceFerrari6.3 V12
Green EngineFiat0.9 TwinAir CNG
New EngineVW1.4 TSI ACT
Performance EngineFerrari6.3 V12

Diskuze (107)
21. 6. 2013 12:10
Re: BRAVWO
K tomuto si došiel za pomoci???
7. 6. 2013 12:36
Re: pětivál turbo
Líbilo by se mi jedno turbo uložené pěkně ve V v HSI konfiguraci, jako to mají na závodních dieselech. A VG u benzínového motoru, jako to dělá Porsche. :-) Spíš libůstka než realita. Uvidíme, jestli se dočkáme motoru od Porsche. Nebo jestli ukuchtí něco svého.
7. 6. 2013 07:29
Re: ..a VŠECHNY FINALISTY..
To uz by bylo zbytecne moc (prace) asi ;-)
Avatar - guze
7. 6. 2013 01:44
Re: Že by?
Kvalitní názor! >:D :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2013 22:17
Re: Že by?
Přesně STEJNÝ názor má (můj) Buřtík - že měli o 2-3 dcl zvětšit objem! ;-)