12.2. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Možné řešení problémů Jaguaru: XE a XF se přemění v jeden model!

 

Jaguarům XE a XF se obchodně nedaří tolik, jak automobilka doufala. Hledá se tak řešení, jak zaujmout více zákazníků.

Automobilka Jaguar Land Rover po nadějném období růstu stagnuje. Musí řešit potíže s blížícím se brexitem, nízký zájem čínských zákazníků a vysoké náklady na vývoj elektromobilů. To všechno se už projevilo na tom, že automobilka v posledním čtvrtletí vykázala obří ztrátu ve výši 3,4 miliardy liber (100 miliard korun). Výrobce tak musí šetřit, a to na všech frontách.

Už dříve Jaguar Land Rover oznámil, že snižuje své náklady na vývoj a že bude razantně propouštět, zrušit chce na 4.500 pracovních míst, převážně ve Velké Británii. Navíc bude chybět na letošním ženevském autosalonu. Stačit to ale patrně nebude, a tak jsou pod drobnohledem všechny budoucí projekty.

Firma už zrušila plánovanou výrobu třídveřového Range Roveru SV Coupé, limitky s omezenou sérií 999 vyrobených kusů, která by se v těžkých dobách firmě finančně nevyplatila. Podle všeho bude zrušen i projekt „Road Roveru,“ crossoveru, který měl mít v nabídce Land Roveru vůbec nejblíže konvenčním osobním autům. O této interpretaci všech těch Allroadů, poháněné elektromotorem, se už od začátku říkalo, že vznikne, jen pokud bude firma finančně zdravá.

A aby toho nebylo málo, skončit by mohly i modely Jaguar XE a XF, tedy alespoň v současné podobě. Vedení firmy se sice dušuje, že sedany zůstanou nedílnou součástí Jaguaru, zároveň ale dobře ví, že XE a XF se prodejně nedaří tak, jak se předpokládalo. Zvlášť prodeje XE jsou hodně za očekáváním, a tak tento sedan střední třídy čeká letos zásadní modernizace. Otázkou však je, zda by spíše nepomohlo rozšíření nabídky o v Evropě tolik populární kombi, které Jaguar odmítl postavit s tím, že jeho alternativou je SUV F-Pace.

Firma proto zvažuje budoucnost obou modelů, jejichž nástupci by měli dorazit kolem roku 2023. Řešením je přitom jejich proměna do jediného modelu, který by navíc mohl mít čistě elektrický pohon, nebo alespoň plug-in hybridní. Prodejní úspěch elektrického crossoveru I-Pace tyto plány jen podporují.

Video

To by mohl být krok k přeměně Jaguar do čistě elektrické značky, o čemž se nyní v Británii čile diskutuje. Už nástupce dnešního XJ chystaný pro rok 2020 by měl být elektromobil, aby zaujal na důležitém čínském trhu.

Technicky by proměnit Jaguar v elektrickou značku problém nebyl. Do budoucna má naprostá většina modelů automobilky (kromě sporťáků) využívat novou hliníkovou platformu MLA, která je přizpůsobena jak plug-in hybridnímu, tak čistě elektrickému pohonu. Jenže otázka je, zda elektrickou budoucnost zákazníci značky opravdu očekávají. Z interních výzkumů vyplývá, že by klienti chtěli rychlost dobíjení baterií na úrovni času trvání tankování paliva a dojezd na úrovni aut se spalovacím motorem, což je v současných podmínkách nemožné.

I proto se spíše očekává mezikrok v podobě hybridního pohonu, který bude nutný i z hlediska emisních norem. Ostatně nový Range Rover Evoque je už v naprosté většině verzí mildhybridem, navíc se počítá i s plug-in hybridní variantou. Podobně by tomu tak mohlo být u letos modernizovaných Jaguarů XE a XF nebo u nového Land Roveru Discovery Sport.

Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…