12.2. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Možné řešení problémů Jaguaru: XE a XF se přemění v jeden model!

 

Jaguarům XE a XF se obchodně nedaří tolik, jak automobilka doufala. Hledá se tak řešení, jak zaujmout více zákazníků.

Automobilka Jaguar Land Rover po nadějném období růstu stagnuje. Musí řešit potíže s blížícím se brexitem, nízký zájem čínských zákazníků a vysoké náklady na vývoj elektromobilů. To všechno se už projevilo na tom, že automobilka v posledním čtvrtletí vykázala obří ztrátu ve výši 3,4 miliardy liber (100 miliard korun). Výrobce tak musí šetřit, a to na všech frontách.

Už dříve Jaguar Land Rover oznámil, že snižuje své náklady na vývoj a že bude razantně propouštět, zrušit chce na 4.500 pracovních míst, převážně ve Velké Británii. Navíc bude chybět na letošním ženevském autosalonu. Stačit to ale patrně nebude, a tak jsou pod drobnohledem všechny budoucí projekty.

Firma už zrušila plánovanou výrobu třídveřového Range Roveru SV Coupé, limitky s omezenou sérií 999 vyrobených kusů, která by se v těžkých dobách firmě finančně nevyplatila. Podle všeho bude zrušen i projekt „Road Roveru,“ crossoveru, který měl mít v nabídce Land Roveru vůbec nejblíže konvenčním osobním autům. O této interpretaci všech těch Allroadů, poháněné elektromotorem, se už od začátku říkalo, že vznikne, jen pokud bude firma finančně zdravá.

A aby toho nebylo málo, skončit by mohly i modely Jaguar XE a XF, tedy alespoň v současné podobě. Vedení firmy se sice dušuje, že sedany zůstanou nedílnou součástí Jaguaru, zároveň ale dobře ví, že XE a XF se prodejně nedaří tak, jak se předpokládalo. Zvlášť prodeje XE jsou hodně za očekáváním, a tak tento sedan střední třídy čeká letos zásadní modernizace. Otázkou však je, zda by spíše nepomohlo rozšíření nabídky o v Evropě tolik populární kombi, které Jaguar odmítl postavit s tím, že jeho alternativou je SUV F-Pace.

Firma proto zvažuje budoucnost obou modelů, jejichž nástupci by měli dorazit kolem roku 2023. Řešením je přitom jejich proměna do jediného modelu, který by navíc mohl mít čistě elektrický pohon, nebo alespoň plug-in hybridní. Prodejní úspěch elektrického crossoveru I-Pace tyto plány jen podporují.

Video

To by mohl být krok k přeměně Jaguar do čistě elektrické značky, o čemž se nyní v Británii čile diskutuje. Už nástupce dnešního XJ chystaný pro rok 2020 by měl být elektromobil, aby zaujal na důležitém čínském trhu.

Technicky by proměnit Jaguar v elektrickou značku problém nebyl. Do budoucna má naprostá většina modelů automobilky (kromě sporťáků) využívat novou hliníkovou platformu MLA, která je přizpůsobena jak plug-in hybridnímu, tak čistě elektrickému pohonu. Jenže otázka je, zda elektrickou budoucnost zákazníci značky opravdu očekávají. Z interních výzkumů vyplývá, že by klienti chtěli rychlost dobíjení baterií na úrovni času trvání tankování paliva a dojezd na úrovni aut se spalovacím motorem, což je v současných podmínkách nemožné.

I proto se spíše očekává mezikrok v podobě hybridního pohonu, který bude nutný i z hlediska emisních norem. Ostatně nový Range Rover Evoque je už v naprosté většině verzí mildhybridem, navíc se počítá i s plug-in hybridní variantou. Podobně by tomu tak mohlo být u letos modernizovaných Jaguarů XE a XF nebo u nového Land Roveru Discovery Sport.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…