27.8. 2014 Michal Fokt

Nabídne Toyota vlastní verzi BMW 1?

 

Malý sporťák na podvozku jedničkového BMW prý připravuje Toyota. Mělo by se jednat o "základní" sportovní vůz, menší a lacinější, než GT86.

I kdyby Toyota a BMW společně vyvinuly jen novou generaci kliček na stahování bočních oken, mediálně by jí to pomohlo víc, než kdyby roky drtila konkurenci v závodech F1 a Le Mans dohromady. Od chvíle, kdy byla oznámena kooperace na sportovním autě a společný vývoj ekologických pohonů, se na nás odevšad valí takové množství spekulací ohledně dalších možných a nemožných (převážně sportovních) aut, co jich nebylo za posledních 10 let dohromady. Což je skvělé do okamžiku, kdy uplynou měsíce a roky a showroomy nezačnou praskat v nýtech, napěchovány sporťáky, to logicky přijde vystřízlivění a skepse, jakkoli v ní bude Toyota naprosto nevinně.

Ano, Toyota patrně opravdu chystá ještě jeden malý sporťák, byť je otázkou, zda opravdu bude mít pohon zadních kol, natož pak novou platformu, poté, co GT86 údajně úplně nesplňuje prodejní předpoklady, jakkoli se prodává vcelku dobře. Nejisté také je, zda si Toyota takovou věc nenechá pouze pro svůj domácí trh. Ale proč o tom mluvím:

Magazín Best Cars přišel se spekulací, že tím malým sporťákem, dostupnějším, než GT86, má být hatchback s pohonem zadních kol, jenž bude mít design v podobném stylu, jako BMW 1, aby byl úspěšný v Evropě. Ba co víc, dokonce dostane ze současné jedničky podvozek! Na vývoji se mají podílet inženýři BMW a vůz s nesexy kódovým označením 69DZ má být poháněn atmosférickou benzinovou patnáctistovkou o (relativně) parádním výkonu 153 koní (112 kW) a s točivým momentem 150 N.m. Kombinovat se bude se šestistupňovými skříněmi, automatickou i manuální. Koncept vozu má být představen na podzim příštího roku na autosalonu v Tokiu a do prodeje půjde v roce 2017.

No nepobavilo vás to? Proč by asi BMW mělo mít zájem na tom, aby poté, co samo přejde u kompaktů na pohon předních kol, Toyota začala prodávat sporťák s podvozkem a dokonce i vzhledem BMW 1? To by ho musela prodat sakra výhodně a pak je otázkou, proč by Toyota nepoužila raději šasi GT86. Dále je třeba mít na paměti, že GT86 je auto dlouhé 4,2 m s rozvorem 2570 mm a BMW 1 má délku přes 4,3 m a rozvor 2690 mm. Také vám to k "levnější a menší" variantě GT86 moc nesedí? Navíc jednička má robustní platformu, dimenzované na trojku a na avizovanou váhu pod tunu by se Toyota asi nedostala, leda by mělo auto karoserii z rýžového papíru.

To jen abyste věděli, jací vodní vrubozobí ptáci se dají takhle na sklonku léta dohledat na zahraničních webech. :)


Toyota GT86
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček nechce, aby širší…

Uber se pouští do agenturního zaměstnávání Uber se pouští do agenturního zaměstnávání

Společnost Uber nechce nabízet jen levné svezení, ale i…

V Afghánistánu začaly odkládané volby, Tálibán hrozí útoky V Afghánistánu začaly odkládané volby, Tálibán hrozí útoky

V Afghánistánu začaly několikrát odložené parlamentní…

 
Zdroj: 4WheelsNews

Štítky BMW Toyota Nižší střední třída Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 



Toyota GT86 TRD Special Edition: Zábava a styl v jednom balení Toyota GT86 TRD Special Edition: Zábava a styl v jednom balení

Toyota GT86 v provedení TRD Special Edition si ponechala…

Toyota zve na 24 hodin Le Mans prostřednictvím GT86 v barvách továrních speciálů Toyota zve na 24 hodin Le Mans prostřednictvím GT86 v barvách továrních speciálů

Toyota stylově zareagovala na blížící se 86. ročník…

 



 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

V Česku ještě doznívá panika po útěku smrtelně jedovaté mamby zelené, která v pražských Hlubočepích uštkla její…

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

 

iSport.cz

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej, ale nemohlo se to zhoršit

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej,…

Konečně šel do zápasu v plné síle, během reprezentační pauzy dotrénoval kondiční manko. Martin Hašek ale vydržel…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…