Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejdražších hatchbacků: Kolik může stát obyčejná karoserie?

Diskuze (77)
Hatchback, to je typicky pětidveřové auto za nějakých 200 až 300 tisíc. Podobný druh auta ale může stát i několikanásobně víc.

Co to vlastně je hatchback? Hlavní charakteristikou je tří- nebo pětidveřová karoserie s výklopnou zádí. V tomto ohledu se hatchback blíží dvěma dalším typům karoserie – liftbacku a kombi. Na rozdíl od prvního z nich nemá stupňovitou záď, od kombi se zase liší kratším zadním převisem.

Tam, kde neexistuje protipól v podobě kombi, by se proto dalo o správném označení karoserie polemizovat. Při výběru kandidátů jsme se ale řídili citem – takový Citroën DS5 označujeme jednoduše jako hatchback, i když by někdo mohl trvat na pojmenování luxusní kombi nebo pětidveřová limuzína.

Protože je v podstatě nemožné brát u tak rozmanité skupiny v potaz výbavu, řídili jsme se při řazení jednotlivých modelů základní ceníkovou cenou daného modelu. V plné výbavě přitom mohou být některá auta z našeho přehledu ještě výrazně dražší. Žebříček proto berte jako základní orientaci ve světě superdrahých hatchbacků.

10. Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Začínáme vysoko, skoro na tři čtvrtě milionu. Konkrétně na 716 tisíc korun vyjde nejdražší italský hot hatch, Alfa Romeo Giulietta s přívlastkem Quadrifoglio Verde. Přeplňovaný motor 1750 TBi má výkon 173 kW, stačí k nejvyšší rychlosti 242 km/h a akceleraci na stovku za 6,8 sekundy. To jsou slušné hodnoty, ale jak uvidíme později, v karoserii hatchback můžete získat i podstatně výkonnější agregáty.

ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

9. Renault Mégane RS

Nejostřejší Mégane má o jeden pár dveří méně, s dvoulitrovým turbem ale dosahuje 195 kW. Cena základního provedení je 745.900,- Kč, Renault vám ale rád nabídne i nadstandardní výbavu. Ta je většinou funkčního charakteru – širší 19palcová kola, okruhový podvozek se samosvorným diferenciálem nebo skořepinové sedačky Recaro. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

8. Mini John Cooper Works

Nejmenší auto v top 10 stojí rovných 750.000,- Kč. Má motor 1,6 turbo se 155 kW, díky nízké hmotnosti a malým rozměrům ale dosahuje podobné dynamiky jako Alfa Romeo. Hatchback je ve skutečnosti jen vstupenkou do světa ostrých Mini. Program John Cooper Works se týká i všech ostatních modelů – Coupe, Roadsteru, Cabria, kombi Clubman a nejnověji i SUV Countryman.

ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

7. Citroën DS3 Racing

Stejný motor jako v Mini, avšak ještě výstřednější design a punc exklusivity – to je Citroën DS3 v nejostřejším provedení Racing. Standardem je oranžový lak střechy, masky chladiče a disků kol, který ostře kontrastuje s šedou karoserií. Lemy blatníků, stejně jako ty doplňky interiéru, které nejsou v oranžové barvě, zdobí karbonová textura. Auto za 779.900,- Kč proto rozhodně vzbudí pozornost.

ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

6. Ford Focus ST

Nejnovějším z kandidátů na titul nejdražšího hatchbacku je třetí generace Fordu Focus ve verzi ST. Pětidveřový vůz se od výchozího modelu značně liší – na první pohled zaujme třeba zcela přepracovanou maskou chladiče nebo výfukem vyvedeným středem zadního nárazníku. Cena pro český trh je vcelku sebevědomých 856.000,- Kč. Za to nabízí pro hot hatche typický pohon: přeplňovaný dvoulitr se 184 kW. Jedinou volbou je manuální převodovka. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

5. BMW 125d

BMW páté a ještě navíc s dieselovým motorem? Ano, nejdražší specifikace řady 1, kterou si dnes můžete koupit, je dvoulitrový biturbodiesel 125d o 160 kilowattech. Stojí 857.500,- Kč, zatímco stejně výkonný benzinový dvoulitr 125i si BMW cení na 810 tisíc. Bavíme se samozřejmě o základních cenách, vybavená jednička snadno přeskočí milionovou hranici. A na milionu bude od podzimu začínat šestiválcová M135i. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

4. VW Golf R

Supergolf stojí 959.900,- Kč. Za ně nabídne třídveřovou karoserii, motor 2,0 TSI vyladěný na 199 kW a pohon všech kol Haldex. Stačí ale přidat oblíbenou převodovku DSG a hned je 270koňový Golf na milionu. Exklusivita je zaručena, cena je totiž podstatně vyšší, než na kolik vyjde technicky spřízněný Volkswagen Scirocco R, vyráběný naopak výhradně s pohonem předních kol. A konkurenční Opel Astra OPC bude také levnější než Golf R. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

3. Citroën DS5 HYbrid4

Úplně z jiného světa přichází Citroën DS5. Extravagantní pětidveřový vůz pobuřuje svým designem, ke kterému přidává extravagantně pojatý interiér. Hybrid se 147 kW, jakožto nejsilnější motorizaci, pořídíte od 964.900,- Kč, příplatky ale umí popohnat cenu ještě o nějakých 200 tisíc výš. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

2. Subaru WRX STI

Rovných 300 koní (motor 2,5 boxer turbo/221 kW), slovy fanoušků poctivá čtyřkolka s trojicí diferenciálů a v posledních letech i šestistupňová převodovka. Těmito parametry se chlubí Subaru WRX STI, od modernizace prodávané bez přívlastku Impreza. Okresková legenda jede nejrychleji 255 km/h a stovku atakuje za 5,2 sekundy. To je o tři desetiny dříve, než výše popisovaný Golf R s rychlou převodovkou DSG! Standardem jsou brzdy Brembo, sedadla Recaro i samosvorné diferenciály na obou nápravách. Ten středový je pak řízen elektronicky. Cena je 1.059.000,- Kč, sedan vyjde ještě o 30 tisíc dráž. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

1. Audi RS 3 Sportback

Až na samotný vrchol se dopracovalo Audi RS 3 Sportback. Jak by ne, i když vyznává jiné konstrukční hodnoty, ve všech parametrech překonává i Subaru WRX STI. Pro Audi typický pětiválec 2,5 TFSI dosahuje 250 kW a 450 Nm. Přes dvouspojkovou převodovku a systém Haldex pohání všechna kola. Akcelerace na 100 km/h trvá jen 4,6 sekundy, což RS 3 zaručuje status nejsvižnějšího hatchbacku. Nepředstihne ho ani připravované BMW M135i, a tak nejbližším známým pokořitelem je Mercedes A 45 AMG, který se začne prodávat příští rok. A kolik stojí nejlepší kompaktní Audi? V základním provedení 1.384.700,- Kč. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

Mimo pořadí: Ferrari FF

Může být něco ještě dražšího? I když si u slova hatchback asi na Ferrari FF nevzpomenete, s trochou nadhledu by se tak dalo definovat. Luxusní čtyřmístný vůz s pohonem všech kol a motorem 6,3 V12 (485 kW/660 k) se ve skutečnosti nejvíc blíží kategorii Shooting Brake. Na pořízení jednoho Ferrari byste potřebovali skoro tolik peněz, jako na všechna auta v žebříčku deseti nejdražších. Základní cena je 260 tisíc eur, tedy přes 6,5 milionu korun. A příplatky umí výslednou konfiguraci velice rychle prodražit o další desítky tisíc eur. ceskytrh hothatch ceskytrh hothatch

Diskuze (77)
24. 6. 2012 23:48
naj hot hatch - Mazda 3 mps
Vyzera dobre
Perfektna cena
Sialeny motor
Uplne super pre rodinu, kde je tatko trosku sportovejsie zalozeny
Avatar - JDM
24. 6. 2012 09:15
Re: STi vs RS3?
já se v tom nevyznám prvně píšeš že nemůžeš srovnávat prémie(MB,BWM,Audi) s japoncama , a proč ne třeba Infinity , Lexus to jsou japonský prémie , a potom píšeš jak i30 vyjde dráž jak megan , a proč taky vždyť i30 je konkurence golfa těžká konkurence o takový elektronice se renaultu může jen zdát, jízdních vlastnostech nemluvě celkově je to mnohem lepší auto ve všem !!!! tak proč si kupovat hloupého renaulta ??o servisování a dílech renaulta se tady bavit nemusíme jestli děláš v servise tak víš co je to za paskvil takový auto :-) mluvíš tady o podpoře evropy ale asijský auta s mnohdy vyrábí v asii a dováží se sem to něco stojí jejich výroba dle evropský (dementních) kodexů a norem to jsou další šílený náklady na výrobu plus evropský sen o dieselech a přeplňování a další hovadiny který si tady v evropě nechaj automobilky diktovat od bruselu !! pak se nediv proč co kolik stojí . A ne muj japonec 12 let jezdí po evropských silnicích v Čechách je 7 let a nemá jedinej puchejř nebo tečku rezu
Avatar - J_Design
23. 6. 2012 12:11
Re: STi vs RS3?
Jak si proboha přišel na to že prémiovými vozy myslím Octavii a Fábii? Prémiové vozy jsou MB, Audi a BMW! A ty ceny co jsem dával jako příklad jsou ceny vždy od stejného výrobce, stejné kvality. Pokud nazýváš ty mě nějakým Jardou přečti si koment znovu. Pokud není po 11 letech na s*** shnilá to stojí 10,5 roku zakonzervovaná v garáži ne? :-)
Avatar - JDM
22. 6. 2012 18:38
Re: STi vs RS3?
no nevím moje impreza je 11 let stará a rezatá není nemyslím podvozek ten ti zrezne na každým autě ať je jak ty říkáš prémiový .v dnešní době dělá v servisu kde jakej jarda a opravdu dobrejch servisů je jako šafránu. já už viděl tolik zrezlejch podle tebe prémiovejch vozů např oktavie i fábie (po pár letech) nevím kde nakupuješ díly na japonský auta ale abych ti dal příklad v origo škodovce chtěly za gufero na vačku (oktávka) 700kč!!!??? sehnal sem ho od chlapíka za 45kč nemluvě o ó kroužku za kterej chtěly 350 a nebo za výměnu žárovky ve světle na služebním audi A6 v origo servisu už teď nevím ale nebylo to 50kč (tam si berou 700kč\h) a to že tam ty žárovky praskaly jak na běžícím páse >:D tak já nevím to sou moje zkušenosti ale vím že asijský auta možná nikdy nebudou "prémiový" ale budou sloužit a budou levný vždycky a technikou i výbavou budou stačit na "prémie" a konkrétně o japonských autech ani nemluvě .
22. 6. 2012 08:47
Re: MPS
Taky jsem čuměl :-O