10 nejdražších hatchbacků: Kolik může stát obyčejná karoserie?

10 nejdražších hatchbacků: Kolik může stát obyčejná karoserie?

 

Hatchback, to je typicky pětidveřové auto za nějakých 200 až 300 tisíc. Podobný druh auta ale může stát i několikanásobně víc.

Co to vlastně je hatchback? Hlavní charakteristikou je tří- nebo pětidveřová karoserie s výklopnou zádí. V tomto ohledu se hatchback blíží dvěma dalším typům karoserie – liftbacku a kombi. Na rozdíl od prvního z nich nemá stupňovitou záď, od kombi se zase liší kratším zadním převisem.

Tam, kde neexistuje protipól v podobě kombi, by se proto dalo o správném označení karoserie polemizovat. Při výběru kandidátů jsme se ale řídili citem – takový Citroën DS5 označujeme jednoduše jako hatchback, i když by někdo mohl trvat na pojmenování luxusní kombi nebo pětidveřová limuzína.

Protože je v podstatě nemožné brát u tak rozmanité skupiny v potaz výbavu, řídili jsme se při řazení jednotlivých modelů základní ceníkovou cenou daného modelu. V plné výbavě přitom mohou být některá auta z našeho přehledu ještě výrazně dražší. Žebříček proto berte jako základní orientaci ve světě superdrahých hatchbacků.

10. Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Začínáme vysoko, skoro na tři čtvrtě milionu. Konkrétně na 716 tisíc korun vyjde nejdražší italský hot hatch, Alfa Romeo Giulietta s přívlastkem Quadrifoglio Verde. Přeplňovaný motor 1750 TBi má výkon 173 kW, stačí k nejvyšší rychlosti 242 km/h a akceleraci na stovku za 6,8 sekundy. To jsou slušné hodnoty, ale jak uvidíme později, v karoserii hatchback můžete získat i podstatně výkonnější agregáty.  [600×332]

9. Renault Mégane RS

Nejostřejší Mégane má o jeden pár dveří méně, s dvoulitrovým turbem ale dosahuje 195 kW. Cena základního provedení je 745.900,- Kč, Renault vám ale rád nabídne i nadstandardní výbavu. Ta je většinou funkčního charakteru – širší 19palcová kola, okruhový podvozek se samosvorným diferenciálem nebo skořepinové sedačky Recaro. [600×357]

8. Mini John Cooper Works

Nejmenší auto v top 10 stojí rovných 750.000,- Kč. Má motor 1,6 turbo se 155 kW, díky nízké hmotnosti a malým rozměrům ale dosahuje podobné dynamiky jako Alfa Romeo. Hatchback je ve skutečnosti jen vstupenkou do světa ostrých Mini. Program John Cooper Works se týká i všech ostatních modelů – Coupe, Roadsteru, Cabria, kombi Clubman a nejnověji i SUV Countryman.  [600×318]

7. Citroën DS3 Racing

Stejný motor jako v Mini, avšak ještě výstřednější design a punc exklusivity – to je Citroën DS3 v nejostřejším provedení Racing. Standardem je oranžový lak střechy, masky chladiče a disků kol, který ostře kontrastuje s šedou karoserií. Lemy blatníků, stejně jako ty doplňky interiéru, které nejsou v oranžové barvě, zdobí karbonová textura. Auto za 779.900,- Kč proto rozhodně vzbudí pozornost.  [600×351]

6. Ford Focus ST

Nejnovějším z kandidátů na titul nejdražšího hatchbacku je třetí generace Fordu Focus ve verzi ST. Pětidveřový vůz se od výchozího modelu značně liší – na první pohled zaujme třeba zcela přepracovanou maskou chladiče nebo výfukem vyvedeným středem zadního nárazníku. Cena pro český trh je vcelku sebevědomých 856.000,- Kč. Za to nabízí pro hot hatche typický pohon: přeplňovaný dvoulitr se 184 kW. Jedinou volbou je manuální převodovka. [600×383]

5. BMW 125d

BMW páté a ještě navíc s dieselovým motorem? Ano, nejdražší specifikace řady 1, kterou si dnes můžete koupit, je dvoulitrový biturbodiesel 125d o 160 kilowattech. Stojí 857.500,- Kč, zatímco stejně výkonný benzinový dvoulitr 125i si BMW cení na 810 tisíc. Bavíme se samozřejmě o základních cenách, vybavená jednička snadno přeskočí milionovou hranici. A na milionu bude od podzimu začínat šestiválcová M135i. [600×321]

4. VW Golf R

Supergolf stojí 959.900,- Kč. Za ně nabídne třídveřovou karoserii, motor 2,0 TSI vyladěný na 199 kW a pohon všech kol Haldex. Stačí ale přidat oblíbenou převodovku DSG a hned je 270koňový Golf na milionu. Exklusivita je zaručena, cena je totiž podstatně vyšší, než na kolik vyjde technicky spřízněný Volkswagen Scirocco R, vyráběný naopak výhradně s pohonem předních kol. A konkurenční Opel Astra OPC bude také levnější než Golf R. [600×310]

3. Citroën DS5 HYbrid4

Úplně z jiného světa přichází Citroën DS5. Extravagantní pětidveřový vůz pobuřuje svým designem, ke kterému přidává extravagantně pojatý interiér. Hybrid se 147 kW, jakožto nejsilnější motorizaci, pořídíte od 964.900,- Kč, příplatky ale umí popohnat cenu ještě o nějakých 200 tisíc výš. [600×342]

2. Subaru WRX STI

Rovných 300 koní (motor 2,5 boxer turbo/221 kW), slovy fanoušků poctivá čtyřkolka s trojicí diferenciálů a v posledních letech i šestistupňová převodovka. Těmito parametry se chlubí Subaru WRX STI, od modernizace prodávané bez přívlastku Impreza. Okresková legenda jede nejrychleji 255 km/h a stovku atakuje za 5,2 sekundy. To je o tři desetiny dříve, než výše popisovaný Golf R s rychlou převodovkou DSG! Standardem jsou brzdy Brembo, sedadla Recaro i samosvorné diferenciály na obou nápravách. Ten středový je pak řízen elektronicky. Cena je 1.059.000,- Kč, sedan vyjde ještě o 30 tisíc dráž. [600×295]

1. Audi RS 3 Sportback

Až na samotný vrchol se dopracovalo Audi RS 3 Sportback. Jak by ne, i když vyznává jiné konstrukční hodnoty, ve všech parametrech překonává i Subaru WRX STI. Pro Audi typický pětiválec 2,5 TFSI dosahuje 250 kW a 450 Nm. Přes dvouspojkovou převodovku a systém Haldex pohání všechna kola. Akcelerace na 100 km/h trvá jen 4,6 sekundy, což RS 3 zaručuje status nejsvižnějšího hatchbacku. Nepředstihne ho ani připravované BMW M135i, a tak nejbližším známým pokořitelem je Mercedes A 45 AMG, který se začne prodávat příští rok. A kolik stojí nejlepší kompaktní Audi? V základním provedení 1.384.700,- Kč. [600×406]

Mimo pořadí: Ferrari FF

Může být něco ještě dražšího? I když si u slova hatchback asi na Ferrari FF nevzpomenete, s trochou nadhledu by se tak dalo definovat. Luxusní čtyřmístný vůz s pohonem všech kol a motorem 6,3 V12 (485 kW/660 k) se ve skutečnosti nejvíc blíží kategorii Shooting Brake. Na pořízení jednoho Ferrari byste potřebovali skoro tolik peněz, jako na všechna auta v žebříčku deseti nejdražších. Základní cena je 260 tisíc eur, tedy přes 6,5 milionu korun. A příplatky umí výslednou konfiguraci velice rychle prodražit o další desítky tisíc eur. [600×332]

Anketa

Kdybyste měli neomezený rozpočet, jaký vůz byste vybrali?
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: 10 nejdražších hatchbacků: Kolik může stát…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…