Nejdražší parkovací lístek: 30 tisíc euro za 3 roky parkování
Ve Francii registrovaný Citroën BX Break stojí na placeném parkovišti v centru Lucemburku téměř tři roky. Pokud by chtěl majitel s vozem odjet, zaplatil by za toto dlouhodobé parkování zhruba 29.500 euro (v přepočtu asi 752 tisíc korun).
Automobil na jednom místě v podzemním parkovišti Place du Théâtre v centru Lucemburku stojí od začátku roku 2009, jednodenní parkovné tu v současnosti stojí 26,90 euro. I pokud by majitel měl předplacené roční parkovné, zaplatil by za takřka tři roky parkování 9.000 euro (asi 230 tisíc korun). I to je více, než jaká je dnešní hodnota odstaveného vozu, vyrobeného v roce 1990.
Již zaprášený Citroën BX Break nemůže být z podzemního parkoviště legálně odtažen, protože stáním neporušuje žádný zákaz. Stojí totiž v přesně vymezeném parkovacím místě.
Lucemburská policie zjistila adresu francouzského majitele vozu, zatím jej však nekontaktovala. Na postarší Citroën se tak v Lucemburku práší dál, spolu s tím roste účet za parkovné.
Výroba Citroënu BX probíhala mezi lety 1982-1994. Jeden z předchůdců dnešního modelu C5 byl vyráběn ve dvou karosářských verzích, jako pětidveřový hatchback a jako kombi. Tvary vozu navrhl italský designér Marcello Gandini, autor křivek Lamborghini Countach či Bugatti EB110, který Citroën BX dokonce osobně propagoval v reklamě.