reklama


Nissan Bevel: automobil pro jednoho

Nissan Bevel: automobil pro jednoho

 
 

V Detroitu zaujala automobilka Nissan nejen malým crossoverem Rogue, ale také studií Bevel, která naznačila možné směřování vozů kategorie SUV.

Studie Bevel, kterou automobilka Nissan představila na autosalonu v Detroitu, vzhledově připomíná vozy kategorie SUV. Bevel byl však navržen zejména pro potřeby jediného člověka, řidiče, který by vůz rád využíval k trávení volného času. Studie pochází z designérského studia Nissanu ve Spojených státech a představuje budoucnost sportovně užitkových vozů. Nissan hovoří o tom, že Bevel je primárně určen pro muže ve věku mezi 45 a 60 lety, kteří mají „mnoho osobních zájmů“.

Svými rozměry se Bevel řadí - hodnoceno americkými měřítky - spíše mezi menší vozy kategorie SUV. Výjimku představuje rozvor o délce 2,93 m, který je větší než u modelu Murano, ale kratší než u modelu Quest. Na délku vůz měří 4,4 m, na šířku 1,91 m a na výšku 1,62 m. Celková výška je sice nižší, než je tomu u Murana, ovšem výška nákladního prostoru je díky níže posazené podlaze Bevelu u obou modelů stejná.

Vnější design vozu je charakteristický krátkou kapotou, velkým čelním sklem a 20palcovými koly obutými do pneumatik Michelin o rozměrech 245/55 R20. Nedílnou součástí této studie je i asymetrické zpracování různých částí vozu. Na straně řidiče se například nacházejí pouze jedny dlouhé dveře, zatímco na opačné straně najdeme tradiční dvojici dveří. Pravé zadní dveře se otevírají směrem dozadu, čímž při současném otevření obou bočních dveří vzniká velký nástupní prostor (celková délka činí od sloupku A k sloupku C 1,7 m).

Zadní dveře se vyklápějí nahoru a byly konstruovány tak, aby umožnily pohodlné nakládání zavazadel i vyšším lidem. Po vyklopení činí vzdálenost zadních dveří od země 189 cm. Po vyklopení dveří je navíc možné vysunout pracovní desku, na které se dá také sedět nebo stát. V rozích nákladního prostoru se nacházejí dvě elektrické zásuvky s napětím 12 a 110 V, které jsou zásobeny solárními články umístěnými pod skleněnou částí střechy. Střecha je asymetricky dělená a je vybavena šesti držáky s vyjížděcími háčky. Na střeše je možné převážet náklad o hmotnosti až 113 kg. Mezi technické lahůdky patří boční kamery nahrazující vnější zpětná zrcátka nebo dotykové otevírání dveří zabudované do bočních skel.

Interiér Nissan rozdělil do tří specifických zón – komfortní, užitkové a technologické. Komfortní zóna se nachází na místě řidiče. Zvláštností je pohyblivá podlaha pod řidičem, která je spojena s bočními dveřmi a při jejich otevírání se tak vysunuje spolu s nimi. Posuvná je také přístrojová deska, která se při otevření dveří posune dopředu a tím ulehčuje nastupování a vystupování z vozu. Integrovaný středový ovládací panel obsahuje otočný „knoflík“ převodovky Nissan Xtronic CVT. Druhá, technologická, zóna slouží k propojení řidiče s automobilem a okolím. Centrem zóny je několik LCD obrazovek. Obrazovky, které se nacházejí na krajích přístrojové desky, promítají obraz snímaný bočními zpětnými kamerami, které nahrazují vnější zpětná zrcátka. Hlavní informační displej nabízí několik rozhraní (informace o vozidle, klimatizace, navigace, zábava, domov). Centrum zábavy nabízí informace o počasí a dopravě, připojení k internetu nebo přehrávání MP3 souborů. Přes rozhraní „Home“ se řidič může připojit k domácí síti a zkontrolovat zámky, bezpečnostní systémy, topení, spotřebiče, osvětlení nebo třeba garážové dveře. Třetí zóna je užitková. Nachází se v ní sedadlo spolujezdce a zadní lavice, které je možné snadno sklopit, čímž dojde k vytvoření velké nákladní plochy. Vnější strany sedadel jsou totiž potaženy stejným materiálem jako nákladní prostor. Součástí této zóny je také systém uchycení přepravek s domácími zvířaty, nejrůznější způsoby rozdělení zavazadlového prostoru a několik upínacích háčků.

Pro pohon zvolil Nissan úsporný vidlicový šestiválec o objemu 2,5 l. Studii Bevel se svou koncepcí podobá vozu třídy CUV Rogue, který Nissan rovněž představil na autosalonu v Detroitu. Oba vozy Nissan zaměřil na zákazníky s aktivním přístupem k životu.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé prosili o záchranu marně

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé…

Z hotelu zavaleného po středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii se podařilo vyprostit těla prvních čtyř…

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

 

iSport.cz

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama