Nissan Bevel: automobil pro jednoho

Nissan Bevel: automobil pro jednoho

 
 

V Detroitu zaujala automobilka Nissan nejen malým crossoverem Rogue, ale také studií Bevel, která naznačila možné směřování vozů kategorie SUV.

Studie Bevel, kterou automobilka Nissan představila na autosalonu v Detroitu, vzhledově připomíná vozy kategorie SUV. Bevel byl však navržen zejména pro potřeby jediného člověka, řidiče, který by vůz rád využíval k trávení volného času. Studie pochází z designérského studia Nissanu ve Spojených státech a představuje budoucnost sportovně užitkových vozů. Nissan hovoří o tom, že Bevel je primárně určen pro muže ve věku mezi 45 a 60 lety, kteří mají „mnoho osobních zájmů“.

Svými rozměry se Bevel řadí - hodnoceno americkými měřítky - spíše mezi menší vozy kategorie SUV. Výjimku představuje rozvor o délce 2,93 m, který je větší než u modelu Murano, ale kratší než u modelu Quest. Na délku vůz měří 4,4 m, na šířku 1,91 m a na výšku 1,62 m. Celková výška je sice nižší, než je tomu u Murana, ovšem výška nákladního prostoru je díky níže posazené podlaze Bevelu u obou modelů stejná.

Vnější design vozu je charakteristický krátkou kapotou, velkým čelním sklem a 20palcovými koly obutými do pneumatik Michelin o rozměrech 245/55 R20. Nedílnou součástí této studie je i asymetrické zpracování různých částí vozu. Na straně řidiče se například nacházejí pouze jedny dlouhé dveře, zatímco na opačné straně najdeme tradiční dvojici dveří. Pravé zadní dveře se otevírají směrem dozadu, čímž při současném otevření obou bočních dveří vzniká velký nástupní prostor (celková délka činí od sloupku A k sloupku C 1,7 m).

Zadní dveře se vyklápějí nahoru a byly konstruovány tak, aby umožnily pohodlné nakládání zavazadel i vyšším lidem. Po vyklopení činí vzdálenost zadních dveří od země 189 cm. Po vyklopení dveří je navíc možné vysunout pracovní desku, na které se dá také sedět nebo stát. V rozích nákladního prostoru se nacházejí dvě elektrické zásuvky s napětím 12 a 110 V, které jsou zásobeny solárními články umístěnými pod skleněnou částí střechy. Střecha je asymetricky dělená a je vybavena šesti držáky s vyjížděcími háčky. Na střeše je možné převážet náklad o hmotnosti až 113 kg. Mezi technické lahůdky patří boční kamery nahrazující vnější zpětná zrcátka nebo dotykové otevírání dveří zabudované do bočních skel.

Interiér Nissan rozdělil do tří specifických zón – komfortní, užitkové a technologické. Komfortní zóna se nachází na místě řidiče. Zvláštností je pohyblivá podlaha pod řidičem, která je spojena s bočními dveřmi a při jejich otevírání se tak vysunuje spolu s nimi. Posuvná je také přístrojová deska, která se při otevření dveří posune dopředu a tím ulehčuje nastupování a vystupování z vozu. Integrovaný středový ovládací panel obsahuje otočný „knoflík“ převodovky Nissan Xtronic CVT. Druhá, technologická, zóna slouží k propojení řidiče s automobilem a okolím. Centrem zóny je několik LCD obrazovek. Obrazovky, které se nacházejí na krajích přístrojové desky, promítají obraz snímaný bočními zpětnými kamerami, které nahrazují vnější zpětná zrcátka. Hlavní informační displej nabízí několik rozhraní (informace o vozidle, klimatizace, navigace, zábava, domov). Centrum zábavy nabízí informace o počasí a dopravě, připojení k internetu nebo přehrávání MP3 souborů. Přes rozhraní „Home“ se řidič může připojit k domácí síti a zkontrolovat zámky, bezpečnostní systémy, topení, spotřebiče, osvětlení nebo třeba garážové dveře. Třetí zóna je užitková. Nachází se v ní sedadlo spolujezdce a zadní lavice, které je možné snadno sklopit, čímž dojde k vytvoření velké nákladní plochy. Vnější strany sedadel jsou totiž potaženy stejným materiálem jako nákladní prostor. Součástí této zóny je také systém uchycení přepravek s domácími zvířaty, nejrůznější způsoby rozdělení zavazadlového prostoru a několik upínacích háčků.

Pro pohon zvolil Nissan úsporný vidlicový šestiválec o objemu 2,5 l. Studii Bevel se svou koncepcí podobá vozu třídy CUV Rogue, který Nissan rovněž představil na autosalonu v Detroitu. Oba vozy Nissan zaměřil na zákazníky s aktivním přístupem k životu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus

Evropský výrobce letadel Airbus získal kontrolní podíl v…

Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

 

Štítky Nissan Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí z dovolených mnohé „bizáry“

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí…

Letiště Václava Havla eviduje během hlavního období letošních dovolených u moře nárůst dovozu nelegálních…

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová převezme Cenu Franze Kafky

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová…

Cenu Franze Kafky v úterý v Praze převezme kanadská spisovatelka Margaret Atwoodová. Porota jediné mezinárodní…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se velkolepě rozloučil s pražským publikem

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se…

Slavný italský filmový hudební skladatel Ennio Morricone dnes popáté za doprovodu Českého národního symfonického…

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Dusno, bláto až po pás, prodírání se pralesem zalitým vodou a těžké mraky, které vypouštějí provazy deště. Tak…