Tokio živě: Nissan GT-R - konečně oficiální informace, fotografie a video (další foto z Tokia)
Na začátek jedna dobrá zpráva pro ty, které GT-R dostalo do kolen. Ano, bude opravdu tak výkonné a vzhledem k nabízenému agregátu i výbavě relativně levné. Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný šestiválec „VR38DETT“ o zdvihovém objemu 3,8l měl podle předběžných informací disponovat výkonem 350 kW a točivým momentem 590 Nm. Oficiální údaje však nyní hovoří o nejvyšším výkonu 353 kW (480 k) při 6.400 ot./min. a točivém momentu 588 Nm dostupném v pásmu od 3.200 do 5.200 otáček za minutu. O přenos sil na silnici se stará 6stupňová dvouspojková převodovka GR6 se sekvenčním řazením pádly pod volantem, která je umístěna u zadního diferenciálu (systém transaxle).
Nissan říká, že GT-R vystřelí z 0 na 60 mil/h (96 km/h) za 3,5 s a čtvrt míle (402 m) pokoří za 11,7 s. K maximální rychlosti 307 km/h dopomáhá i velmi nízký koeficient aerodynamického odporu cx, který má hodnotu 0,27. GT-R ovšem přijíždí na pneumatikách typu run-flat, které obecně zhoršují kulturu jízdy. Nissan však tvrdí, že bude GT-R obouvat do speciálních, na míru vyvinutých pneumatik na dvacetipalcových ráfcích (255/40 či 285/35) a tak se zákazníci nemusejí nějakého výrazného zhoršení jízdních vlastností (oproti klasickým pneumatikám) obávat.
Nyní trošku suchých čísel. Rozměry vozu v milimetrech jsou (d x š x v) 4.655 x 1.895 x 1.370. Pohotovostní hmotnost se rovná 1740 kilogramům (poměr hmotnost/výkon je tedy 3,625 kg/k). Poloměr otáčení činí 5,7 m, velikost rozvoru je 2.780 mm. Průměrná kombinovaná spotřeba dle japonské metodiky 10-15 činí přijatelných 12,2 litru na 100 kilometrů.
Pokud se podíváme do seznamu výbavy vozu, narazíme na položky jako „prémiový audiosystém BOSE“, „navigační systém CARWINGS s kapacitou disku 30 GB a bluetooth modulem“ či na možnost nastavit si program řazení převodovky, tuhost tlumičů a stabilizační systém VDC-R dle svých přání díky ovladači na středovém panelu. Nechybí možnost dokoupení bočních a hlavových SRS airbagů.
Pro budoucí majitele vznikla síť středisek „Nissan High Performance Centers“, kde se budou jejich supersportovním čtyřkolovým miláčkům věnovat speciálně proškolení certifikovaní technici s veškerým potřebným vybavením. Nissan ke každému novému GT-R nabízí kompletní péči po dobu tří let. První prohlídka, na které se pečlivě zkontroluje motor, převodovka či geometrie kol čeká na vozy po ujetí jednoho tisíce kilometrů a tato procedura se bezplatně opakuje po 12ti měsících užívání automobilu po následující tři roky.
Celkem je v plánu vyrobit a prodat 200 kusů Nissan GT-R měsíčně, v Japonsku se s prodejem začne na Mikuláše 6. prosince.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/w08ELOTXJJw&rel=1&border=0" style="auto"}