Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tokio živě: Nissan GT-R - konečně oficiální informace, fotografie a video (další foto z Tokia)

Aleš Jungmann
Diskuze (63)
Okolo modelu GT-R je poslední měsíc opravdu rušno. Jedna zaručená zpráva střídala druhou, internet se hemžil neoficiálními fotografiemi a tak nezbývalo než čekat na tokijský autosalon, jak to tedy doopravdy bude.

Na začátek jedna dobrá zpráva pro ty, které GT-R dostalo do kolen. Ano, bude opravdu tak výkonné a vzhledem k nabízenému agregátu i výbavě relativně levné. Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný šestiválec „VR38DETT“ o zdvihovém objemu 3,8l měl podle předběžných informací disponovat výkonem 350 kW a točivým momentem 590 Nm. Oficiální údaje však nyní hovoří o nejvyšším výkonu 353 kW (480 k) při 6.400 ot./min. a točivém momentu 588 Nm dostupném v pásmu od 3.200 do 5.200 otáček za minutu. O přenos sil na silnici se stará 6stupňová dvouspojková převodovka GR6 se sekvenčním řazením pádly pod volantem, která je umístěna u zadního diferenciálu (systém transaxle).

Nissan říká, že GT-R vystřelí z 0 na 60 mil/h (96 km/h) za 3,5 s a čtvrt míle (402 m) pokoří za 11,7 s. K maximální rychlosti 307 km/h dopomáhá i velmi nízký koeficient aerodynamického odporu cx, který má hodnotu 0,27. GT-R ovšem přijíždí na pneumatikách typu run-flat, které obecně zhoršují kulturu jízdy. Nissan však tvrdí, že bude GT-R obouvat do speciálních, na míru vyvinutých pneumatik na dvacetipalcových ráfcích (255/40 či 285/35) a tak se zákazníci nemusejí nějakého výrazného zhoršení jízdních vlastností (oproti klasickým pneumatikám) obávat.

Nyní trošku suchých čísel. Rozměry vozu v milimetrech jsou (d x š x v) 4.655 x 1.895 x 1.370. Pohotovostní hmotnost se rovná 1740 kilogramům (poměr hmotnost/výkon je tedy 3,625 kg/k). Poloměr otáčení činí 5,7 m, velikost rozvoru je 2.780 mm. Průměrná kombinovaná spotřeba dle japonské metodiky 10-15 činí přijatelných 12,2 litru na 100 kilometrů.

Pokud se podíváme do seznamu výbavy vozu, narazíme na položky jako „prémiový audiosystém BOSE“, „navigační systém CARWINGS s kapacitou disku 30 GB a bluetooth modulem“ či na možnost nastavit si program řazení převodovky, tuhost tlumičů a stabilizační systém VDC-R dle svých přání díky ovladači na středovém panelu. Nechybí možnost dokoupení bočních a hlavových SRS airbagů.

Pro budoucí majitele vznikla síť středisek „Nissan High Performance Centers“, kde se budou jejich supersportovním čtyřkolovým miláčkům věnovat speciálně proškolení certifikovaní technici s veškerým potřebným vybavením. Nissan ke každému novému GT-R nabízí kompletní péči po dobu tří let. První prohlídka, na které se pečlivě zkontroluje motor, převodovka či geometrie kol čeká na vozy po ujetí jednoho tisíce kilometrů a tato procedura se bezplatně opakuje po 12ti měsících užívání automobilu po následující tři roky.

Celkem je v plánu vyrobit a prodat 200 kusů Nissan GT-R měsíčně, v Japonsku se s prodejem začne na Mikuláše 6. prosince.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/w08ELOTXJJw&rel=1&border=0" style="auto"}

Aleš Jungmann
Diskuze (63)
Avatar - 125S
26. 10. 2007 10:10
Re: zrychleni
Já neřek jak přesně funguje, jen že u xdrive je napevno zadní náhon, a přední se plynule odpojuje přes více lamelovou spoujku(neni tam diferenciál), a při určitých podmínek se může odpojit ůplně(např. při parkování, prudká zatáčka, atd.). Jo a ten pohon GT-R se myslim už vyřešil... ;-) :no:
25. 10. 2007 20:44
Re: zrychleni
[odkaz]
Avatar - 125S
25. 10. 2007 20:17
Re: zrychleni
Je to na oficiálních japonských dtránkách, je tam rengenovej snímek ze shora, jeden kardan vede od motoru k převodovce přesně u prostřed mezo výfukama, a ta druhá vystupuje z pravý části převodovky vedle pravý roury výfukuk přední rozvodovce :-) Jinak ten X drive jsem u vedl jenom pro přectavu jak podobně tenhle system u Nissanu funguje tj zadní náhon na pevno a kněmu je připojenej za určitých podmínek i přední náhon ;-)
Avatar - 125S
25. 10. 2007 19:50
Re: zrychleni
Kounkni se pořádně na fotku č. 44 - za tim jednim kardanem, je další, dokonce je tam vidět i kardanový ložisko. A tohle neni stejnej transaxle system, třeba jako u Maserati, kde je motor spojenej na pevno s převodovkou u zadní nápravy. A ještě něco tohle GT_R má podobnej system 4x4 jako předchozí model tj je napevno pohon zadních kol a kněmu se připojuje pohon předních kol, něco jako xdrive u BMW, ty odborníku ;-)
25. 10. 2007 19:42
Re: legenda z minulosti těžká jak limuzína a s podobnou výba
taky si myslim, ze R34 je proti tomuhle fakt kara k pohledani :-)