Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf E-Plus: Posílený elektromobil dostane větší baterie a 200 koní

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
Krátce po příjezdu druhé generace elektrického Nissanu Leaf se dozvídáme podrobnosti o jeho silnějším derivátu, jenž dostane větší akumulátory i vyšší výkon.

V listopadu loňského roku jsme na českém trhu vítali druhou generaci elektromobilu Nissan Leaf. Japonská automobilka už tehdy uvedla, že se můžeme těšit i na vyspělejší provedení s větší porcí výkonu, které na automobilové trhy dorazí později. A nyní se o této variantě dozvídáme více podrobností.

Vyspělejší Leaf dostane přídavek E-Plus, v jednom z rozhovorů to potvrdil Brian Maragano, jenž je u značky Nissan zodpovědný za marketing a prodejní strategie. Dále prozradil, že prodejně úspěšný elektromobil obdrží akumulátory s větší kapacitou, což dá prostor i navýšení výkonu. Zástupce automobilky hovoří o síle 200 koňských sil, což má na zámořských trzích udělat z Leafu plnohodnotného konkurenta Chevroletu Bolt a Tesly Modelu 3.

„Když nasadíme větší baterie s vyšší kapacitou, otevíráme tak dveře vyššímu výkonu,“ uvedl Maragano při víkendovém interview. Jen připomeňme, že aktuálně má druhá generace Leafu kapacitu lithium-iontových akumulátorů 40 kWh a dojezd dle NEDC činí 378 kilometrů. Pohon obstarává jednotka s výkonem 110 kW a 320 N.m točivého momentu již od nulového spektra otáček.

Leaf patří mezi nejúspěšnější zástupce elektrických aut. Od jeho debutu v roce 2010 se celosvětově prodalo již 320.000 kusů a v posledních měsících se pere o post prodejní jedničky s Renaultem Zoe. Spokojeny jsou ale jistě obě strany, vždyť obě značky patří pod stejnou alianci.

O čem už Maragano žádné podrobnosti neprozradil, to je agresivnější a ještě výkonnější Leaf Nismo. Loni v říjnu jsme si mohli prohlédnout koncept elektrického hot hatche, od té doby ale spekulace o jeho vzniku utichly. Uvidíme, jestli na slušné prodejní výsledky naváže Nissan i tímto strojem…

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
18. 7. 2018 12:49
Re: Proč
Když měly před 16 lety e-auta doezd 100 km, kritici říkali...aspoň 200 jinak to není auto, minulé generace měly 200 tak diskutéři chtějí 400, teď se objevují 60kwh auta a opět někteří píšou o slepé uličce a 1000 km.

Pánové.. mrkněte se kolem sebe, elektromobil nemusí mít stejné vlastnosti jako naftové auto.. elektromobily jezdí už dávno jako golfová vozítka, vozíky pro handicapované atd. Jejich uplatnění se rozšiřuje. A Leaf bych opravdu chtěl, jakmile updatují autonomní jízdu na dálnici aby nevyžadoval tolik pozornosti...

Toto auto bude stát kolem 1 mil, ale bude jezdit za 0.5 Kč/km, mít zrychlení Golfu GTi/Gtd ale úplně jinou ekonomiku. A pokud někdo dojíždí 30 -100 km denně do práce a místo řízení si bude moci pít kafe.. co si vybere? Časem se dostaneme do stavu, kdy budou parametry elektromobilu "z jinýho světa" než u klasických aut. Budete mít 50kw motor v každým kole a zrychlení supersportu ve střední třídě. Aktuální omezení je hlavně ve schopnosti dodávat špičkové napětí - tj. není ve výkonu motoru, ale propojení energie z baterií s motorem a postuně se dostávámě k lepším číslům, který budou za pár let z jinýho vesmíru proti spalovákům. Ale pokud někdo jezdí po městě, stačí mu auto velikosti Renaultu Twizzy a 20 kw. Elektroauta mají jiné výhody a srovnávat výkon a dojezd je vypíchnutí 2 jejich nejslabších vlastností.

Ale pokud máte rád naftu, klidně si kupte i naftovej vysavač a vysávejte s ním doma... Mě už přijde divný kolo s přídavným benzínovým motorkem, když můžu mít bezúdržbový elektrokolo stejně tak se bude měnit přístup lidí k autům.
17. 7. 2018 20:23
Re: pokrok
muzes zkusit trojclenku, ale v horizontu 10 let muze prijit nejaka zasadni inovace nebo objev, ktere desetiletou predpoved postavi uplne na hlavu
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2018 18:08
Re: pokrok
A kolik ti to vychází za deset let? >:D
17. 7. 2018 17:24
pokrok
.
kdyz porovnam tenhle standardni lonskej leaf s . . . . . 40kWh / 110kW / 320Nm / 378km / 8.6s
s leafem testovanym v 2013 s . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24kWh / 80kW / 256Nm / 199km / 11.5s
tak mi to na standardni leaf za 3 roky vychazi na . . . . 66kWh / 151kW / 403Nm / 718km / 6.4s
coz mi prijde docela prijatelny reseni i pro takovy skarohlidy jako ada

uvidime, jestli ada bude chodit radsi pesky nez jezdit elektrovozitkem, kdyz mu naftovej rovino-jedomet zakazou ;-)
Avatar - Ada je zase tady
17. 7. 2018 12:29
Re: Proč
Ani to by nepomohlo. Je to jen prokopávání slepých uliček. :no: