Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra 1,2 DIG-S: Kompresorový tříválec na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Od srpna si mohou zájemci Micru objednávat s novým přeplňovaným tříválcem 1,2 DIG-S. Ceny začínají na 289.900,- Kč.

Čtvrtá generace Nissanu Micra (K13) je dostupná na českém trhu od podzimu loňského roku s tříválcovým motorem 1,2 12V (59 kW, 110 Nm). Jako silnější alternativa jej nyní doplňuje přeplňovaný tříválec o stejném objemu.

Nový benzinový motor má obchodní název 1,2 DIG-S, DIG znamená Direct Injection Gasoline, tedy přímé vstřikování benzinu. Písmeno S značí supercharger (kompresor).

Přeplňovaný tříválec o objemu 1198 cm3 dosahuje výkonu 72 kW v 5600 min-1 a točivého momentu 142 Nm v 4400 min-1. Základní 1,2litr nabízí výkon 59 kW a krouticí moment 110 Nm.

Důležitým parametrem je i spotřeba, která v kombinovaném cyklu činí 4,1 l/100 km, což je ekvivalent 95 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. V kombinaci s automatem CVT činí kombinovaná spotřeba 5,0 l/100 km, emise CO2 pak 115 g/km. Za dosažením takto nízké spotřeby je systém Start/Stop a aplikace Millerova cyklu.

Nissan zdůrazňuje, že tyto hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 platí pro základní stupeň výbavy, takový automobil totiž váží méně, než ty lépe vybavené.

Výbava Acenta obsahuje větší rozměr pneumatik (175/60 R15), kliky dveří, kryty zrcátek a boční ochranné lišty v barvě karoserie, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, volant a hlavici řadicí páky potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče se sklopnou loketní opěrkou a dělené sklopné opěradlo zadních sedadel v poměru 60/40.

Standardem pro tuto verzi je samozřejmě autorádio s CD i MP3 přehrávačem, Bluetooth a manuální klimatizace. Zadní parkovací senzory jsou pro tento stupeň výbavy za příplatek 7 tisíc Kč. K nim lze za 13.000,- Kč multimediální systém Nissan Connect (rádio s ovládáním na volantu, Bluetooth, iPod, USB, Aux-in a navigace).

Vrcholné provedení Tekna má 15palcová litá kola, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, automatickou klimatizaci, tempomat, automatické spouštění světel, dešťový senzor, zadní parkovací senzory a multimediální systém Nissan Connect.

Premium Pack pro Tekna za 25.000,- Kč přidává prosklenou střechu a inteligentní klíč. Příplatek za metalický lak je u všech verzí 11.000 Kč.

Nissan Micra - Technická data a ceny na českém trhu (srpen 2011)
Motor1,2 (59 kW)1,2 (59 kW) CVT1,2 DIG-S1,2 DIG-S CVT
Převodovka5MCVT5MCVT
Zdvihový objem [cm3]1198119811981198
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]59/600059/600072/560072/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/4000110/4000142/4400142/4400
Max. rychlost [km/h]170161180178
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,714,511,311,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,05,44,15,0
Pohotovostní hmotnost [kg]9159409801045
Cena Visia [Kč]199.900,--289.900,--
Cena Visia AC/DC [Kč]229.900,-269.900,---
Cena Acenta [Kč]249.900,-289.900,-299.900,-339.900,-
Cena Tekna [Kč]287.900,--337.900,-379.900,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
18. 8. 2011 07:48
Re: Cena
To nevím, koho baví co vyplňovat ... nicméně si troufnu tvrdit, že většina těch spotřeb bude dle palubního počítače … a už tím je celá statistika absolutně nepřesná, protože spotřeba dle počítače se liší od skutečné … a většinou počítač ukazuje menší spotřebu(proč asi?) … a rozdíly nejsou vůbec malé, litr rozdíl žádná míra … u mě je pravidelně skutečná spotřeba přesně o 0,4l větší ... a co se týče důvěryhodnosti mých čísel? … tak to ať už si každý přebere jak chce, já nikoho přesvědčovat nehodlám, nicméně na nissaňáckým klubu je na tohle téma diskuze a tam jsem dával v době, kdy tahle diskuze neexistovala, několik výsledků měření, včetně toho uváděného výše

P.S. "klobouka" rozhodně nejezdím, naopak, jezdím co to jde, ale v rámci povolený rychlosti a hlavně nejezdím stylem brzda, plyn ... a to je základ slušné spotřeby
17. 8. 2011 23:21
Re: Cena
Kdyz budes jezdit klobouka na vhodne trase nebudes mit problem s jakymkoliv motorem/autem s udavanou vs skutecnou spotrebou.

Kde mam jistotu ze ty spotreby jsou spravny? A kde ji mam u tebe? :-) Ted vazne, myslis ze se x-desitek lidi bude namahat vyplnovat falesnou spotrebu? :-)
17. 8. 2011 07:22
Re: Cena
vůbec mě tvoje reakce nepřekvapila :-) ...prostě ty věříš na nějaký statistiky, kde jsou údaja od kde koho(kde bereš jistotu, že ty spotřeby jsou správný?), já jen na to, co si sám změřím ... a narážka na problém v řidiči? tak to jsi mě povavil podruhé ... ty když koupíš jiný auto tak změníš styl jízdy nebo začneš jezdit jinou cestou do práce? já teda ne ... a to že fabia při stejným stylu jízdy žrala jak polskej zájezd, tak to asi těžko bylo řidičem, já benzín nechlastám ...
poslední tvoje věta je úplná perla ... nikde jsem nepsal nic o úspornosti novýho motoru, tak si laskavě nevymýšlej .. celej můj příspěvek byl o vlastní zkušenosti se třema různejma nissaňáckema benzínama .. a na rozdíl od fabie ani jeden neměl problém s udávanouXskutečnou spotřebou ...

P.S. jo a ten 2,l mám v xtrošu
16. 8. 2011 19:54
Re: Cena
Tak smat se tomu ze ma fabia o 2 litry vetsi spotrebu bude asi kazdy, hledej problem mezi volantem, sedackou a pedaly. Fabia sice je o dobreho ctvrt metru delsi = tezsi (to je jako porovnavat z hlediska delky fabii s golfem :-) ), ale tolik to na spotrebe nedela. Koneckoncu i spritmonitor udava u obou aut rozdil ve spotrebe nejake 2deci.
Ze jsi jel se spotrebou 7.4 kdyz to dudlas po dalnici 110, tomu se da verit, i kdyz by bylo asi vhodnejsi napsat cim ze jsi to jel, ono jediny udaj "nissanacky 2l benzin" je fakt ponekud malo :-)
Ze te nezajima jak jezdi ostatni celkem asi koresponduje s tvym pokrivenym videnim zazracne usporneho motoru.
16. 8. 2011 19:22
Re: Cena
Doporuceny je 98, na 95 to ale jezdi taky. Holt motor jezdil uz v dobe kdy Nissan jeste svuj motor ani nemel v planu ;-)

Cim je podlozene tvoje posvatne nadseni ze to tak bude nevim, pri beznem pouziti (cca stejny podil mesto, mimomesto, dalnice pri jizde na povolenych limitech) nedosahuje tabulkove spotreby zadne podobne auto. Jestli ale tomu veris protoze ti to Nissan nabulikoval, pak ti asi neni pomoci :-)