Nissan je momentálně největší asijskou značkou v Evropě
Po výborném výkonu na všech důležitých trzích dosáhl v září Nissan celkového tržního podílu ve výši 4,2 % - což pro něj představuje evropský rekord a zlepšení o téměř jedno procento ve srovnání s rokem 2010. Dosavadní rekord Nissanu byl dosažen v srpnu 1995 s hodnotou 4,1% tržního podílu.
Podle střednědobého plánu „Nissan Power 88" se má Nissan dostat do roku 2016 v objemu evropského prodeje na první místo mezi asijskými značkami.
V září činily celkové prodeje 73.713 vozů (což je v meziročním srovnání zvýšení o téměř 17.500 vozů). Velkou měrou se o to zasadili členové rodiny crossoverů Nissan, včetně vozu Qashqai s 23.000 prodanými kusy a JUKE s více než 14.000 kusy (překonání zatím nejvyšších měsíčních čísel o téměř 3.000 kusů).
K rekordnímu měsíčnímu prodeji přispěly i automobily ze široké řady vozů Nissan v kategorii SUV, v níž se meziročně ztrojnásobil prodej barcelonského vozu Pathfinder. Pickup Navara - rovněž vyráběný ve Španělsku - zvýšil prodej o 44 % a model X-TRAIL o 14 % s více než 3.000 prodanými kusy.
V kalendářním roce 2011 již automobilka Nissan pokořila půlmilionovou hranici, když prodala kolem 521.000 kusů. Překonala tak prodej za stejné období v roce 2010 o více než 117.000 vozů.
Mezi největší trhy patřila v září Velká Británie s více než 19.000 prodanými vozy a Rusko, kde Nissan přesáhl 13.000 prodaných vozů a získal 5,5% podíl na trhu. Automobilka Nissan si zachovala pozici největšího japonského výrobce ve Velké Británii, Rusku i Španělsku.
Také všechny ostatní klíčové trhy v regionu zaznamenaly ve srovnání s rokem 2010 velmi silný nárůst v měsíčním prodeji - Francie o 19 %, Španělsko o 29 %, Německo o 47 % a Itálie o 60 %.
Růst chce Nissan podpořit v nejbližší době několika novinkami. Prvním z nových modelů bude modernizovaná velká dodávka NV400. Prodej bude zahájen po celé Evropě na konci letošního podzimu.
Nissan se také chystá na trh uvést malou dodávku se 100% elektrickým pohonem a nulovými emisemi.