Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan je momentálně největší asijskou značkou v Evropě

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Společnost oznámila dosažení historicky nejvyššího podílu na evropském trhu, čímž překonala 16 let starý rekord.

Po výborném výkonu na všech důležitých trzích dosáhl v září Nissan celkového tržního podílu ve výši 4,2 % - což pro něj představuje evropský rekord a zlepšení o téměř jedno procento ve srovnání s rokem 2010. Dosavadní rekord Nissanu byl dosažen v srpnu 1995 s hodnotou 4,1% tržního podílu.

Podle střednědobého plánu „Nissan Power 88" se má Nissan dostat do roku 2016 v objemu evropského prodeje na první místo mezi asijskými značkami.

V září činily celkové prodeje 73.713 vozů (což je v meziročním srovnání zvýšení o téměř 17.500 vozů). Velkou měrou se o to zasadili členové rodiny crossoverů Nissan, včetně vozu Qashqai s 23.000 prodanými kusy a JUKE s více než 14.000 kusy (překonání zatím nejvyšších měsíčních čísel o téměř 3.000 kusů).

K rekordnímu měsíčnímu prodeji přispěly i automobily ze široké řady vozů Nissan v kategorii SUV, v níž se meziročně ztrojnásobil prodej barcelonského vozu Pathfinder. Pickup Navara - rovněž vyráběný ve Španělsku - zvýšil prodej o 44 % a model X-TRAIL o 14 % s více než 3.000 prodanými kusy.

V kalendářním roce 2011 již automobilka Nissan pokořila půlmilionovou hranici, když prodala kolem 521.000 kusů. Překonala tak prodej za stejné období v roce 2010 o více než 117.000 vozů.

Mezi největší trhy patřila v září Velká Británie s více než 19.000 prodanými vozy a Rusko, kde Nissan přesáhl 13.000 prodaných vozů a získal 5,5% podíl na trhu. Automobilka Nissan si zachovala pozici největšího japonského výrobce ve Velké Británii, Rusku i Španělsku.

Také všechny ostatní klíčové trhy v regionu zaznamenaly ve srovnání s rokem 2010 velmi silný nárůst v měsíčním prodeji - Francie o 19 %, Španělsko o 29 %, Německo o 47 % a Itálie o 60 %.

Růst chce Nissan podpořit v nejbližší době několika novinkami. Prvním z nových modelů bude modernizovaná velká dodávka NV400. Prodej bude zahájen po celé Evropě na konci letošního podzimu.

Nissan se také chystá na trh uvést malou dodávku se 100% elektrickým pohonem a nulovými emisemi.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
25. 10. 2011 11:48
Re: Rusko a Europa?
1,5 dci nazvat srotom je typicke, ale viacero odbornych komentarov nazvalo tento motor etalonom objemovej triedy. Pomerne hlucny uz na dnesnu dobu je, ale ved ma 11 rokov. Slaby urcite nie je, to proste kecate, 110 koni je este stale viac ako ma konkurencia aj s niektorymi 1.6l dieslami /VW, PSA/.
Spotreba? Mam sice 74kw verziu, pocul som ze novsie zeru trochu viac, ale dokazem mimo mesto jazdit pod 4L. Ked bol novy zral o pol litra - liter viac, s pribudajucimi km spotreba slusne klesla. Trvam na tom ze lepsi maly diesel do prichodu 1.6dci na trhu nebol.
Avatar - Sysoj Psojič
25. 10. 2011 01:51
Re: Rusko a Europa?
Pro mně vyrábí Nissan hned několik ultimativně zajmavých vozů :-!
1. GT-R ... bez komentáře
.
.
.
.
.
.
.
2. Juke ... pro radost do města a kolem komína s parádou, které není rovno
3. Pathfinder/Navara ... offroad použitelný v reálném světě
4. Leaf ... ještě si vzpomenete
5. 370Z ... Pro ty, kteří nemají na (provoz) GT-R a chtějí si zablbnout jako chlapi za cenu dietního Golfu R.
6. Kaškaj (jak se to kur.va píše) ... SUV pro každého bez debat bestseller
7. Cube ... to je úlet, proč se nedělá s 1,6 Dig-T??? :o)))
Avatar - Sysoj Psojič
25. 10. 2011 01:48
Re: Rusko a Europa?
GT-R ... pochopitelně :-!
1,5dCi je šrot, to si přiznejme. Hlučný, celkem slabý a zas tak málo nežere.
VW po úpadku s PD relativně vrací úder s CR 170PS (první 4válec nafta, který neduní).
BMW a AUDI stejně jako MB diesely umí, ale přiznejme si, že od 6ti válců výš.
Diesel R4 (nedej bože R3) je vždy znouzecnost a nemá smysl ho vyzdvihovat kdekoliv kromě spotřeby.

Avatar - Sysoj Psojič
25. 10. 2011 01:45
Re: bravo
Má též, budu ho ve svém evrospkém tažení nadálé podporovat :yes:
Jen kdyby to Murano udělal trochu řidičtější......
Avatar - Sysoj Psojič
25. 10. 2011 01:43
Re: Rusko a Europa?
Hele ty drivers care, nezapomněls na jedno auto tak trochu? :-)
Nápověda, mrkni vlevo a nahoru od této věty... :-!
Trapas.