Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Murano 2009: další informace a fotografie

Aleš Jungmann
Diskuze (54)
Ačkoliv o novém Nissanu murano se často v médiích hovoří jako o faceliftu, jedná se spíše o novou generaci.

Nissan Murano na severoamerický trh vstoupil v roce 2003 a tamější úspěch přiměl automobilku Nissan ke spuštění prodeje i v Evropě. Než k tomu došlo, muselo být na voze provedeno přes 1600 změn, aby vyhovoval náročnějším zákazníkům v Evropě. Nissan Murano přinesl do kategorie vozů SUV nový styl, který připomíná sportovní vozy a nyní nás čeká jeho další evoluce (Murano 2009), která se u evropských dealerů objeví během příštího roku.

Změny proběhly nejen v exteriéru ale i v interiéru a pod kapotou. O pohon se i nadále stará benzinový šestiválec o zdvihovém objemu 3,5l, jeho nejvyšší výkon je nyní 198 kW. Kromě nové palubní desky a přepracovaných výplní dveří byla pozornost věnována i střešním sloupkům. Díky jiné technologii výroby jsou nyní užší, což zaručuje lepší výhled z vozu, a také pevnější. Zákazníci se také mohou těšit na více světla v interiéru, v nabídce je totiž také velké dvojité střešní okno. Dveře od zavazadlového prostoru budou otevírány elektronicky, na přání bude v nabídce (zřejmě pouze pro USA) i multimediální jednotka od společnosti Bose s kapacitou 9,3 GB a plnou konektivitou na přenositelné přístroje.

Jak již bylo řečeno, interiér také prošel modernizační kúrou a vypadá tak o něco elegantněji než interiér stávajícího modelu. Na internetových fórech je naopak poměrně často kritizována proměna přední masky automobilu, která byla ve své původní podobě jedinečná a maximálně osobitá. Ostatně, posuďte sami, pod článkem vám ke shlédnutí nabízíme poměrně obsáhlou galerii vozu Nissan Murano 2009.

Aleš Jungmann
Diskuze (54)
Avatar - Dinar
7. 12. 2007 08:31
Re: Nápadně nenápadný nebo nenápadně nápadný?
Ještě k tomu Muranu, říkáš "najdi v té třídě někoho stejně originálního", co tím myslíš? Originalitu vzhledu? Sice si nemyslím, že by taková X5 byla podobná třeba XC90, tedy obě tato auta mají svůj osobitý vzhled, jsou originální, ale pokud máš na mysli to, že karoserie Murana je oblejší méně užitkově stavěná než většina ostatních SUV pak ano, to je fakt. Otázkou ovšem je, je-li proto lepším SUV, protože kvůli svým tvarům zase nabízí méně vnitřního prostoru, tím se dostáváme k otázce definice ideálního SUV atd. A k té poznámce o Passatu s kily chromu, vím, že je to tu taková běžná slovní vata, ale zrovna když probíráme Murano s jeho chromovanou mříží, může to vyznít až komicky.
Avatar - Dinar
7. 12. 2007 08:21
Re: Nápadně nenápadný nebo nenápadně nápadný?
Melu o vlákně, protože tak funguje internetová diskuse, někdo dá příspěvek, od reakcí na něj se odvíjí vlákno. Jirka tu napsal, že kdo nechce zapadnout do šedi, koupí Nissana, jako by to bylo něco exkluzivního. Na to, a nic jiného jsem reagoval, tomu se říká, držet se tematu, pokud ty toho nejsi schopen, nelez na diskusi.
Avatar - Dinar
6. 12. 2007 12:09
Re: Nápadně nenápadný nebo nenápadně nápadný?
Nevím jak reagovat na příspěvky podobného typu, prostě jsi debatu přeletěl očima a kydnul sem, bez ladu a skladu nějakou svou chytrost. Anonyme, v tomto vlákně není ani slovo o prodejích, prodejnosti, úspěchu na trhu apod., mluvíme tu, víceméně, o tom, jestli je Nissan obyčejnou značkou nebo jeho pořízením si člověk kupuje nějakou výjimečnost. Raději si to znova přečti, než začneš něco plácat.
Avatar - Dinar
6. 12. 2007 12:03
Re: hm
Není to zástupná hovadina, je to naprosto běžný prvek výbavy i v autech o dvě třídy níže. U auta sportovně laděného, jak Mazda CX-7 prezentuje, je to neodpustitelné, rozsah nastavení ovládacích prvků nevyhoví každému, vyšší postavy nemůžou dosáhnout ideláního posazu. Že ty to nepoužíváš, je tvoje věc, faktem je, že kromě dalšího Japonce, Tribecy, není mezi konkurencí auto, které by tuto samozřejmost nenabízelo.
Avatar - Dinar
6. 12. 2007 10:11
Re: Nápadně nenápadný nebo nenápadně nápadný?
Možná je problém tohohle vlákna v tom, že nedokážeš přesně pojmenovat, co máš na mysli. Z tvého prvního příspěvku vyplývá, že považuješ Nissan za nějakou výjimečnou značku, zjev na našich silnicích viz. "Ten, kdo nebude chtít jezdit uniformními "šeďáky", ten si koupí Nissana", abys pak po mé reakci ve smyslu, Nissan je obyčejná mainstreamová značka, reagoval větami o nenápadnosti a dobrých služebnících, kteří si na nic nehrají. A pokud jde o konkrétní modely, Kvaška je zdvižený HB 4x4, který si hraje na teréňák. To slovo "hraje" není v pejorativním smyslu, to že má hrát na ofroudí notu je záměr Nissanu, jen ty tvoje věty o tom, že si na nic nehraje k tomu nepasují. Pathfinder má být levnější alternativou k Discovery, a taky tak funguje, i když jde na to víc užitkově, je to charakterem (ne už tolik schopnostmi) víc offroad než SUV, tak trochu auto bez jasného poslání, navíc opět trpící nissaní nemocí jediné motorizace. Murano, "sportovec do terénu", hm, běž to zkusit, a pak napiš, jak jsi v tom terénu sportoval, Murano je čistě silniční auto, ale takových SUV je víc, v tom problém není, o tom, proč nestačí na konkurenci jsem se tu už rozepisoval dost.