Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan NV200: První fotografie a informace

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Japonská automobilka Nissan zveřejnila první fotografie a informace o novém užitkovém modelu NV200 v nákladní verzi, přestože na svém stánku v Ženevě se chystá evropskému publiku představit osobní verzi.

Nissan NV200 vychází z konceptu, představeného již v roce 2007 na autosalonu v Tokiu. Při přímém srovnání je jasné, že koncept posloužil spíše jako inspirace při vývoji sériového modelu, jehož vzhled je o poznání konvečnější. Užitkové provedení Nissanu NV200 má vpředu klasický rozměrný přední nárazník s černého plastu, nad nímž je umístěna černá maska s chromovanou lištou a rozměrné hlavní světlomety. Konceptu se nejvíce přibližují linie přechodu kapoty do čelního skla a následně střechy a také boční prolisy na karoserii.

Interiér sériového Nissanu NV200 nabízí palubní desku, jejíž tvary jsou inspirovány provedením v konceptu. Užitková verze má dvoumístný prostor pro posádku, jehož provedení se až na vyšší stavbu přibližuje osobním automobilům. Ve verzi Combi má být v zadní části druhá řada sedadel sklopná v poměru 60/40, ale na rozdíl od některých konkurentů nebudou vyjímatelná a budou stále ve voze. V nabídce bude figurovat i sedmimístné provedení.

Užitkové provedení Nissanu NV200 je podle tiskové zprávy dlouhé necelé 4,4 metru a disponuje nákladovým prostorem o délce 2040 mm. Zádní náprava je vyřešena, tak aby minimálně zasahovala do podlahy nákladového prostoru, který pojme dvě europalety za sebou. Objem prostoru pro náklad je 4,1 litru a NV200 uveze 771 kg.

Nissan NV200 nabídne vedle užitných vlastnosti i poměrně bohatou nabídku výbavy, která bude standardně obsahovat čelní airbag řidiče i spolujezdce, ABS a EBD. Za příplatek budou k dispozici boční airbagy, ESP, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládána okna a parkovací kamera.

Nissan pro NV200 použil B-Platformu, kterou využívají i osobní modely a nabídka pohonných jednotek užitkové verze bude obsahovat jeden benzinový a jeden vznětový motor. Zážehovou jednotkou je čtyřválec HR16 o objemu 1,6 litru s výkonem 79 kW (108 k) a točivým momentem 153 Nm. Tento motor bude spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou a je používán i v modelech Micra, Note a Quashqai. Zájemce o turbodiesel uspokojí čtyřválec 1.5 dCi o výkonu 63 kW (86 k) a točivém momentu 200 Nm s pětistupňovou manuální převodovkou. Tento motor je rovněž k vidění pod kapotami modelů Micra, Note a spřízněných Renaultů i Dacií.

Nissan sice na fotografiích odhalil jako první podobu užitkové verze, ale v tiskové zprávě uvádí, že na březnovém autosalonu v Ženevě se představí osobní provedení. Prodej má být zahájen koncem jara v Japonsku a na podzim v Evropě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - pelikoš
26. 2. 2009 07:54
sen
čím víc se na tu dodávku ívám tím víc se mě líbí.toto je sen českého řemeslníka ;-)
Avatar - pelikoš
25. 2. 2009 18:29
Re: Tiidodávka
tak tady se někdo přejedl prejtu..náhodou ani jedna věc,kterou kritizuješ není na škodu..docela pěkná dodávka..to mě víc zarážej kliky s pola ve fujksvágen fejeton >:-[]
Avatar - pelikoš
25. 2. 2009 18:23
qashqai
sice to sem nepatří,ale že ani redaktoři nedokáží napsat správně název auta,to mě docela šokuje..je to NISSAN QASHQAI 8-s
25. 2. 2009 15:52
Re: Kam až zájdu?
Mně to připomíná TTT Hiace.
Spíš by mne zajímalo jak je to veliké - zdá se mi že to jde spíš proti Fiatu Scudo/Citroenu Jumpy, než proti Transitu nebo Ducatu.
25. 2. 2009 12:42
Re: Kam až zájdu?
nevim, nespatruju v tom nejakou zvlastni podobnost