Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Pino: Jen další minivůz?

Dan Vořechovský
Diskuze (8)
Nissan rozšířil svou nabídku minivozů o čtvrtý model, který nabízí jednoduché tvary a dobrou ovladatelnost v hustém silničním provozu.

V Japonsku tolik populární miniautomobily uvítaly tento týden další přírůstek do rodiny. Jmenuje se Nissan Pino a také tento model nabízí oproti konkurenci něco navíc. Nissan v tuto chvíli prodává již čtyři vozy kategorie mini. Spolu s modelem Pino jde o Moco, Clipper a Otti.

Základní přednosti vozu jsou stejné jako u ostatních minivozů: nízká cena, nízká spotřeba, přijatelné daňové zatížení. Vůz dosahuje ve verzi s pohonem předních kol a třístupňovou automatickou převodovkou průměrné spotřeby 4,8 l na 100 km. Všechny verze splňují podmínky zákona o ekologické dani pro odpočet daně a nejvíce je to patrné u verze s pohonem předních kol s pětistupňovou manuální převodovkou. Kromě těchto předností nabízí Pino i další přednost: má nejmenší poloměr otáčení ve své třídě (4,1 m).

Co se vnějšího designu týká, je pro Pino nejcharakterističtější design přední masky a čtvercové přední světlomety. Pino je celkově koncipováno jako tvarově jednoduché auto bez výstřelků. Je postaveno na 13palcových kolech s pneumatikami o rozměrech 155/65 R13. Na délku vůz měří 3 395 mm, na šířku 1 475 mm a na výšku 1 500 mm v případě pohonu předních kol nebo 1 510 mm v případě pohonu všech kol. Rozvor činí 1 840 mm.

Podobně stroze je pojatý i interiér, vše je jednoduché a bez ozdob. Konstruktéři se zaměřili především na snadné nastupování a vystupování. Dveře se proto otevírají pod širokým úhlem a tvar přístrojové desky nabízí velký prostor pro kolena. Sedadlo řidiče je možné posouvat v rozsahu 240 mm a je stavitelné šestnácti způsoby. Zadní řadu sedadel je možné sklopit tak, že vytváří se zavazadlovým prostorem téměř rovinu.

Nissan Pino je poháněn řadovým tříválcem DOHC o objemu 0,658 l, který poskytuje maximální výkon 40 kW při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 61 Nm při 4 000 ot./min. Modely 4WD mají stálý pohon všech kol. Standardně je vůz dodáván s brzdovým systémem, který je vybaven asistenty EBD, ABS a BA. Všechny verze vybavené čtyřstupňovou automatickou a pětistupňovou manuální převodovkou mají certifikát vozů s velmi nízkými emisemi. Emise těchto modelů jsou totiž oproti japonským limitním předpisům nižší o 75 %.

Zajímavá je i zvolená marketingová kampaň, na které Nissan spolupracuje se společností Sony Plaza. Jejím ústředním tématem je provozování webového obchodu s nejrůznějšími doplňky pro vůz Pino.

Společnost Nissan také oznámila, že plánuje prodávat až 2 500 tisíce kusů tohoto modelu měsíčně. Cena za základní verzi začíná na 861 tis. jenech (cca . 153 tisíc Kč). Zbývá už jen dodat, že Pino pro Nissan zajišťuje na základě subdodavatelské smlouvy automobilka Suzuki.

Dan Vořechovský
Diskuze (8)
25. 1. 2007 10:43
Moderna
Moderna do města,která si na nic nehraje,ale svůj účel splní dokonale. ;-) :yes: P.S.V Japonsku Pino a u nás Piňďa >:D