Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai 1,6 dCi Pure Drive: Kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Automobily s nízkou spotřebou se to v poslední době jen hemží. Ani Nissan nechce zůstat pozadu a uvádí na trh podobnou verzi crossoveru Qashqai.

Greenline, BlueMotion, ECOnetic, EcoFlex, Blue Drive. Jiné názvy, ale recept vždy stejný. Optimalizovaná aerodynamika se změněnou maskou a nárazníky, pneumatiky s nízkým valivým odporem, delší převody - tak vznikají ekologické verze běžných modelů, jejichž cílem je nižší kombinovaná spotřeba. Nissan na to jde ještě jednodušším způsobem a zvolil označení Pure Drive (pure - čistý).

Není žádným divem, že jako základ posloužil v Evropě vyráběný a obchodně velmi úspěšný crossover Qashqai. Logickou volbou pro takovou variantu je rovněž turbodiesel. V případě kočovníka se jedná o novou koncernovou jednotku 1,6 dCi, která nahradila předchozí větší dvoulitr a nespotřebuje o mnoho více než 1,5 dCi. Nabízí největší výkon 96 kW (130 k).

Bezestupňová převodovka CVT přenáší točivý moment o maximální hodnotě 320 Nm/1750 min-1. Funkce Stop/Start ovšem ve výbavě zatím chybí, přijde na řadu až na začátku roku 2012. Kombinovaná spotřeba i tak klesla pod magickou pětilitrovou hranici, ustálila se na hodnotě 4,9 l/100 km. Se start-stopem se sníží o další čtyři decilitry na 4,5 l. Aerodynamické změny na karoserii bychom ale hledali marně, nízkých hodnot konzumace nafty bylo dosaženou pouze kombinací turbodieselu a zmíněné transmise.

Ve verzi Pure Drive se také objevuje Around View Monitor (AVM). Soustava malých kamer kolem celého vozidla monitoruje dění a pomáhá při manévrování a parkování, řidič díky nim vidí vše z ptačí perspektivy. Qashqai 1,6 dCi Pure Drive bude k mání ve dvou karosářských variantách, kratší pětimístné, i delší sedmimístné (Qashqai+2). Nová generace ústrojí CVT, které Nissan vyvíjí již spoustu let, je také určena pro benzinové šestnáctistovky.

Ani těžko vyslovitelné jméno kmene íránských kočovníků (Nissan jej poprvé použil už na sedm let starém ženevském konceptu) nebylo překážkou obchodního úspěchu. Japonská automobilka kvůli němu opustila klasické modely nižší střední i střední třídy, což jí mnozí vytýkali. Jenže od začátku roku 2007 vzniklo již přes jeden milion Qashqaiů. Továrna v britském Sunderlandu běží na plné obrátky ve třech směnách a denně vyrábí v průměru 1.200 vozů.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Avatar - pelikoš
3. 9. 2011 07:53
Re: 20 koni
musíš vzít v potaz,že ten motor je taky lehčí.a pro normální ježdění stačí i ta 1,5(ikdyž žádný letec)
Avatar - pelikoš
3. 9. 2011 07:52
Re: CVT
obávám se,že s cvt a avm to bude už nad možnosti většiny zákazníků(bohužel)
Avatar - pelikoš
3. 9. 2011 07:50
Re: Moc sympatické auto
jo,qashqai zraje jako víno(už se těším na novou genenraci)výborná cena,velká výbava,prostě leader třídy...
p.s.jak poznáš z fotek kvalitu materiálu mě udivuje ;-)
Avatar - Simcisko
3. 9. 2011 07:48
20 koni
Tych 20 koni mu ale bude chybat. 2.0dCi je o radosti a bezpecnosti.
Ja sa na +2 verzii pohybujem na jar a jesen okolo 6,8 a v lete/zime 7,3.
Tieto nove cisla vyzeraju sice super, ale aj tak - 20 koni dole, no neviem neviem...
Avatar - Simcisko
3. 9. 2011 07:42
Re: Moc sympatické auto
Mam ho skoro rok, design interieru je fakt zly, ale co sa tyka kvality, nie je to az tak zle.
Pre chlapa, ale rozhodne +2 verziu - tak ako u nas :-)