Nissan Versa Note: Malé MPV se představilo v Americe
Nástupce stávajícího Nissanu Note nám japonská automobilka představila už loni v létě, ale pouze prostřednictvím jediné fotky a promo videa. Jeho komplexní představení tedy přišlo na řadu až nyní, překvapivě na detroitském NAIAS. Překvapivě proto, že tento segment trhu, ačkoli má mírně rostoucí tendenci, nepatří v Americe zrovna k pilířům prodejů.
V Americe Note přibírá i přídomek Versa, což je americké označení pro kompaktní vozy Tiida a dává tedy najevo, kam chce patřit. Oproti dosavadní verzi působí uhlazeněji, moderněji a také dynamičtěji, s výjimkou podobného tvaru bočního prosklení byste ale hledali podobné rysy jen těžko.
Kámen na kameni nezůstal (naštěstí) ani v interiéru, nová palubní deska i výplně dveří sází na současný „baculatý“ designérský styl značky, jeho uspořádání a použité materiály odpovídají japonskému pohledu na spotřebitelské poslání podobných automobilů. potěší ale v této třídě inovace v podobě možnosti objednat Around View Monitor, sledující dění kolem auta pomocí malých kamer, navigace, přípojky ke kdečemu a další infotainmentové vychytávky jsou v Americe klasika.
Pro Ameriku je nachystaný benzinový čtyřválec 1,6 typu HR16DE s plynule proměnným časováním ventilů a dvěma vstřikovači na válec o výkonu 111 koní při 6000 otáčkách s točivým momentem 145 Nm při 4400 otáčkách, zkombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo bezestupňovým Xtronic CVT.
Doma v Japonsku bude Note nabízen se zážehovými tříválci o objemu 1,2 litru, které známe z modelu Micra, a základní motorizaci bude představovat atmosférický HR12DE. Nad ním bude kompresorem přeplňovaný HR12DDR, u nás prodávaný v Nissanu Micra 1,2 DIG-S. Obě nabízené pohonné jednotky bude možné kombinovat se systémem stop/start a novou generací bezestupňové převodovky CVT.
V Evropě bude ale nejspíš zvolena japonská varianta, doplněná o malé turbodiesely. Standardním obutím modelu Versa Note jsou pneumatiky 185/65 R 15, alternativou pak šestnáctky 195/55. Přední náprava využívá vzpěry McPherson, vzadu je torzní příčka, pro Americký trh se na zadní nápravu montují bubnové brzdy. Pro potřeby amerických trhů se Note bude vyrábět v mexickém Aguascalientes, pro Evropu klasicky v britském Sunderlandu.