Nová Honda Accord pro severoamerický trh

Nová Honda Accord pro severoamerický trh

 
 

Honda zveřejnila informace a snímky týkající se nové generace amerického Accordu.

Trh sedanů na americkém trhu je jednoznačně japonskou záležitostí. Jasnou jedničkou je tam Toyota Camry, na jejíž pozici dlouhodobě dotírá Honda Accord. Již od konce 90. let však nejde o tu Hondu Accord, která brázdí naše silnice. Tamní Accord je totiž o poznání větší, vybavený výkonnějšími motory a zcela odlišný design, aby nekonkuroval Acuře TSX, což je lehce modifikovaný evropský Accord.

Nejnovější vydání zmíněného modelu se může pochlubit několika superlativy. Je to totiž dosud největší a nejprostornější Accord, takže se dostal dokonce do americké kategorie Large cars. A také nejvýkonnější. Pod kapotou se poprvé objevil šestiválec VTEC o objemu 3,5 l disponující podle nové americké metodiky výkonem 268 koní, jde však o téměř stejnou jednotku, jaká pohání evropskou Hondu Legend (Acura RL), takže to v kilowattech znamená 217 při 6200 otáčkách a točivý moment 351 Nm při 5000 otáčkách. Na rozdíl od Legendu je však Accord vybaven také druhou generací technologie VCM, umožňující jet pouze na tři, případně čtyři válce v době, kdy není třeba plného výkonu.

Accord bude opět k mání jako sedan a kupé, zmíněný šestiválec se v sedanu nabízí výhradně s pětistupňovým automatem, u kupé je zkombinován standardně se šestistupňovým manuálem a automat je za příplatek. Kdo by neměl zájem o V6, může pořídit čtyřválec 2,4 l, jenž disponuje u verzí s nižším stupněm výbavy výkonem 132 kW při 6500 otáčkách a u vyšších 142 kW při 7000 otáčkách. Čtyřválce i-VTEC lze mít s pětistupňovými převodovkami, manuálními i automatickými, poháněna jsou klasicky přední kola.

Podvozek je technicky spřízněný s tím u evropského modelu, vpředu ho tvoří dvojité lichoběžníkové závěsy a vzadu pětiprvkový závěs, rozvor sedanu byl oproti předchozímu Accordu prodloužen oproti předchozímu modelu o 58 mm na 2800 mm a celkové rozměry se také zvětšily – délka činí 4930 mm, šířka 1850 mm a výška 1476 mm. Kupé má rozvor 2740 mm, délku 4849, výšku 1433 mm a stojí na 17“, respektive 18“ kolech, pro sedan jsou vyhrazena kola o rozměru 16“ a 17“. Konkrétní rozměry pneumatik zatím nebyly upřesněny.

Základní rysy palubní desky výrazně zvětšeného interiéru se oproti sedmé generaci nezměnily, jiný je však středový panel i design volantu. Jednotlivé skupiny ovladačů na středovém panelu jsou v noci kvůli snazší orientaci barevně odlišeny (klimatizace a ventilace zelené podsvícení, audio bílé). Ve výbavě nechybí nic z dnes již standardních bezpečnostních prvků a Honda je navíc doplňuje aktivními opěrkami hlavy, které nejsou zatím zdaleka samozřejmostí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu

Automobily v průběhu let rostou. Tento trend je patrný i…

Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…