Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 3 je za dveřmi. Dostane nejvýkonnější čtyřválec v historii značky

David Bureš
Diskuze (38)
Součástí nabídky sedmé generace BMW 3 bude i model 330i, pod jehož kapotou bude tlouci nejsilnější sériový čtyřválec v historii značky.

V Mnichově se to letos hemží novinkami. Už jsme tu měli návrat řady 8, příchod nové generace X5 a ještě v blízké době se dočkáme nového roadsteru Z4, luxusního SUV X7 a příchodu již sedmé generace klíčové řady 3. Ta se má představit na podzimním autosalonu v Paříži, už teď však o ní BMW vypustilo několik oficiálních informací.

Už delší dobu se hovoří o tom, že novinka s interním označením G20 bude sportovněji laděná než dosud. To se týká jak designu, tak jízdních vlastností. Po příchodu Jaguaru XE nebo Alfy Romeo Giulia, které v době debutu dosavadní trojky na trhu nebyly, totiž BMW chce dokázat, že stále nabízí ten nejlépe jezdící sedan střední třídy.

Video se připravuje ...

Proto bude těžiště o přibližně 10 milimetrů níže než u stávající generace, přičemž hmotnost bude rozložena mezi nápravy ve vyváženém poměru 50:50. Mezigeneračně navíc auto zhubne až o 55 kilogramů, a to navzdory tomu, že lehce povyroste – oproti předchůdci bude o chlup delší a širší, protáhne se také rozvor náprav. Dietu zajišťuje nová platforma s větším podílem hliníku a vysokopevnostní ocele, která bude mít pozitivní vliv i na torzní tuhost.

Obratnost vozu a přesnost jeho řízení bude těžit z výrazně rozšířeného rozchodu kol, zatímco větší odklony kol nabídnou další potenciál pro maximální hodnoty příčného zrychlení. BMW vyzdvihuje i zesílení uchycení náprav, což je důležité pro naladění řízení a jízdní akustiku.

Podvozek bude navíc standardně využívat nové tlumiče, které vůbec poprvé v historii značky budou selektivní. Jejich charakteristika tak bude závislá na míře jejich stlačení, což má přispět k jemnému a preciznímu potlačení vibrací vznikajících pohlcováním nerovností na vozovce. Tyto tlumiče přitom využije také sportovní M podvozek, snížený o 10 mm. Jeho součástí budou odolnější silentbloky a stabilizátory, tvrdší pružiny a další výztuhy. „To znamená, že rozdíl mezi standardním podvozkem je ještě výraznější než dříve,“ říká Peter Langen, vedoucí vývoje dynamických schopností.

M sportovní podvozek bude standardně kombinován se sportovním variabilním řízením. K dispozici bude též elektronicky řízený M sportovní diferenciál. „Na rozdíl do konvenčních mechanických samosvorných diferenciálů umí ovlivňovat více parametrů než jen trakci. Kromě dynamiky v zatáčkách například výrazně zlepšuje jízdní stabilitu při změnách zatížení,“ doplňuje Langen.

Důležitou součástí nového BMW řady 3 bude také kompletně přepracovaný zážehový čtyřválec, který bude nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem v historii značky. BMW zatím bližší informace o něm nevypustilo, zákulisní informace ale hovoří o označení 330i s tím, že motor bude naladěn na 190 kW a 400 N.m. Spárování s vylepšeným osmistupňovým automatem navíc navzdory větší síle agregátu zajistí asi o pět procent nižší spotřebu paliva než u předchůdce. Vypouštěné emise pak sníží filtr pevných částic.

To je zatím vše, více se dozvíme nejpozději na podzim, při premiéře auta. Sedan do prodeje vstoupí na začátku roku 2019, s několikaměsíčním bude následovat kombík. Naopak liftback 3 GT má skočit, nahradit ho má společný nástupce s modelem 4 Gran Coupé.

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - jimmbo205
23. 8. 2018 06:18
340i
R6 určitě bude. Určitě bude někde na úrovni 360k... Ale co zajímá me, jestli bude i s manuálem...
21. 8. 2018 14:07
220
koni/1500kg/4,6m je na bezpečné predjeti málo.Kolem 400by mohlo stačit.
18. 8. 2018 20:49
Re: Vývoj s otazníky
Ale jo to muzu, v pojisteni to samozrejme mam.
Jenze misto toho muzu mit auto, kde to kolo proste vymenim a jedu dal. Uz se mi to stalo a je to raz dva a je po problemu...
Avatar - speedfred
18. 8. 2018 12:56
Re: Vývoj s otazníky
Jedine volať asistenciu a nech ti aj vybavia rovno aj nejaký hotel.
18. 8. 2018 09:53
Re: Vývoj s otazníky
Nojo runflaty.

A ted mi reknete - jezdim bezne cesty 1500km na jeden zatah.
K cemu mi je runflat, kdyz budu mit defekt nekde v puli cesty v nejake nahodne evropske zemi uprostred noci ... ?!?

Je to takovej problem, ze zvazuju koupi Audi misto BMW nebo Mercedesu, protoze ti tam maji aspon to dojezdovy kolo...