Nové BMW 3 se ukáže již brzy. Tady jsou jeho první oficiální fotky
Letošní rok je u BMW ve znamení množství novinek. Představila novou generaci X5, vrátila se ke kupé řady 8 a ještě chystá představení nového roadsteru Z4, luxusního SUV X7 a nové generace řady 3. Právě pro BMW klíčovou trojku čeká premiéra již příští měsíc, přičemž už nyní tu máme její první oficiální snímky.
Jak už to tak ale u BMW bývá, zatím se na nich objevuje jen zamaskovaný prototyp. Navzdory kamufláži však máme dobrou představu o tom, co čekat. Částečně viditelná příď totiž bude hodně podobná o segment větší pětce, světlomety budou stejně jako u ní napojeny na ledvinky masky chladiče, které budou mezigeneračně zvětšeny. Sama automobilka pak již dříve dala najevo, že proti předchůdci bude řada 3 (s interním označením G20) dravější a sportovnější. Uvnitř se pak máme dočkat třeba digitálních budíků, se stejnou grafikou jako v nové X5.
Z hlediska motorů nabídne nová trojka široké portfolio, které samozřejmě bude přizpůsobeno novým emisním normám. V praxi to má znamenat především zástavbu filtru pevných částic i pro benzinové motory.
Z počátku má být nová 3-Series podle zákulisních zpráv nabídnuta s třemi benzinovými a třemi naftovými jednotkami, které doplní plug-in hybrid. Z turbodieselů půjde o 318d (110 kW), 320d (150 kW) a 330d (195 kW), když první dva mají standardně nabídnout manuální převodovku s alternativou osmistupňového automatu. Pro dvě silnější varianty má být k dispozici i čtyřkolka. Z benzinových to mají být 320i (150 kW), 330i (190 kW) a šestiválcové M340i (265 kW), které v Evropě údajně bohužel bude nabídnuto výhradně se čtyřkolkou. Roli ekologického modelu bude pak hrát plug-in hybrid 330e (185 kW).
Jak je u mnichovské značky zvykem, později se nabídka jednotek rozšíří, nejdříve tomu tak však bude v polovině roku 2019. Předpokládá se příchod základního tříválce 318i a tříválcového plug-in hybridu, jako levnější alternativy k 330e, k dispozici by měl být rovněž naftový šestiválec M340d (235 kW) a dokonce také čistě elektrické provedení. Samozřejmostí bude vrcholný model M3.
Základem auta bude stejná platforma CLAR jako u větší pětky, z níž budou převzaty také elektronické systémy. Architektura přispěje k mezigeneračnímu snížení hmotnosti vozu až o 100 kilogramů, v závislosti na specifikaci. Z hlediska rozměrů se však moc nezmění.
Nová generace BMW řady 3 má být představena již příští měsíc s tím, že sériová výroba se rozeběhne v listopadu. Sedan později doplní i verze kombi, tradičně označená přídomkem Touring, naopak s liftbackem 3 Gran Turismo se prý po jediné generaci rozloučíme. Zákazníky podivně tvarované auto s bezrámovými okny a prostorným interiérem moc nezaujalo, z nabídky tak vypadne, respektive ze dvou modelů, 3 GT a 4 Gran Coupé má být do budoucna jen jeden, kombinující prvky obou. Současné BMW 3 Gran Turismo má ve výrobě vydržet do roku 2020.