Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 3 se ukáže již brzy. Tady jsou jeho první oficiální fotky

David Bureš David Bureš 9. 8. 2018 • 17:42
4
71
BMW před příchodem nových modelů pravidelně zveřejňuje snímky jejich zamaskovaných prototypů. Nyní došlo na novou trojku.

Letošní rok je u BMW ve znamení množství novinek. Představila novou generaci X5, vrátila se ke kupé řady 8 a ještě chystá představení nového roadsteru Z4, luxusního SUV X7 a nové generace řady 3. Právě pro BMW klíčovou trojku čeká premiéra již příští měsíc, přičemž už nyní tu máme její první oficiální snímky.

Jak už to tak ale u BMW bývá, zatím se na nich objevuje jen zamaskovaný prototyp. Navzdory kamufláži však máme dobrou představu o tom, co čekat. Částečně viditelná příď totiž bude hodně podobná o segment větší pětce, světlomety budou stejně jako u ní napojeny na ledvinky masky chladiče, které budou mezigeneračně zvětšeny. Sama automobilka pak již dříve dala najevo, že proti předchůdci bude řada 3 (s interním označením G20) dravější a sportovnější. Uvnitř se pak máme dočkat třeba digitálních budíků, se stejnou grafikou jako v nové X5.

Z hlediska motorů nabídne nová trojka široké portfolio, které samozřejmě bude přizpůsobeno novým emisním normám. V praxi to má znamenat především zástavbu filtru pevných částic i pro benzinové motory.

Z počátku má být nová 3-Series podle zákulisních zpráv nabídnuta s třemi benzinovými a třemi naftovými jednotkami, které doplní plug-in hybrid. Z turbodieselů půjde o 318d (110 kW), 320d (150 kW) a 330d (195 kW), když první dva mají standardně nabídnout manuální převodovku s alternativou osmistupňového automatu. Pro dvě silnější varianty má být k dispozici i čtyřkolka. Z benzinových to mají být 320i (150 kW), 330i (190 kW) a šestiválcové M340i (265 kW), které v Evropě údajně bohužel bude nabídnuto výhradně se čtyřkolkou. Roli ekologického modelu bude pak hrát plug-in hybrid 330e (185 kW).

Jak je u mnichovské značky zvykem, později se nabídka jednotek rozšíří, nejdříve tomu tak však bude v polovině roku 2019. Předpokládá se příchod základního tříválce 318i a tříválcového plug-in hybridu, jako levnější alternativy k 330e, k dispozici by měl být rovněž naftový šestiválec M340d (235 kW) a dokonce také čistě elektrické provedení. Samozřejmostí bude vrcholný model M3.

Základem auta bude stejná platforma CLAR jako u větší pětky, z níž budou převzaty také elektronické systémy. Architektura přispěje k mezigeneračnímu snížení hmotnosti vozu až o 100 kilogramů, v závislosti na specifikaci. Z hlediska rozměrů se však moc nezmění.

Nová generace BMW řady 3 má být představena již příští měsíc s tím, že sériová výroba se rozeběhne v listopadu. Sedan později doplní i verze kombi, tradičně označená přídomkem Touring, naopak s liftbackem 3 Gran Turismo se prý po jediné generaci rozloučíme. Zákazníky podivně tvarované auto s bezrámovými okny a prostorným interiérem moc nezaujalo, z nabídky tak vypadne, respektive ze dvou modelů, 3 GT a 4 Gran Coupé má být do budoucna jen jeden, kombinující prvky obou. Současné BMW 3 Gran Turismo má ve výrobě vydržet do roku 2020.

Související články

Témata
12. 8. 2018 08:34
Re: a dost....
Aby mi dělala radost! Stačí? :-)
11. 8. 2018 07:26
Re: a dost....
Ano v tom máš pravdu. Preto aj v EU vymierajú autá ako GT86. Kto má na to aby si kúpil takéto auto len pre zábavu. Už pravdepodobne jazdí s niečim výkonnejším a výkon sa mu potom zdá nízky.
Avatar - fOE
10. 8. 2018 19:31
Re: bmw
Nevim jestli v mensine, ale ja tvuj nazor sdilim. ;-) I kdyz musim rict ze uz rozhodne ne tak radikalne jak jsem i zde prezentoval po predstaveni G30, ta je pro me esence premioveho designu => ten zkratka casto zacne fungovat az casem, ale funguje o to lip a dele. Jeste furt se mi F10 libi vic nez G30, ale nejsem daleko od bodu kdy je dam na rovinu, nebo dokonce G30 vpred. Zkratka mladi vpred. :-)
10. 8. 2018 19:19
Re: a dost....
hoši řešíte nesmysly. ta verze s manuálem bude mimo EU dostupná. takže ty náklady byly vynaloženy. předovka je. ale nebude pro nás retardované Evropany, protože neumíme řídit asik nebo coooooo:)
Avatar - lyon667
10. 8. 2018 18:24
Re: a dost....
Popravdě, musel jsem se podívat do katalogu a typ převodovky je stejný, jako u M2, liší se part number. Jak velké jsou mezi nimi rozdíly ovšem nejsem schopen zjistit. Osobně si myslím, že jim šlo spíš o to ušetřit na nové měřící metodice, než že by měli problém s výrobou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku