Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 3 se ukáže již brzy. Tady jsou jeho první oficiální fotky

David Bureš
Diskuze (71)
BMW před příchodem nových modelů pravidelně zveřejňuje snímky jejich zamaskovaných prototypů. Nyní došlo na novou trojku.

Letošní rok je u BMW ve znamení množství novinek. Představila novou generaci X5, vrátila se ke kupé řady 8 a ještě chystá představení nového roadsteru Z4, luxusního SUV X7 a nové generace řady 3. Právě pro BMW klíčovou trojku čeká premiéra již příští měsíc, přičemž už nyní tu máme její první oficiální snímky.

Jak už to tak ale u BMW bývá, zatím se na nich objevuje jen zamaskovaný prototyp. Navzdory kamufláži však máme dobrou představu o tom, co čekat. Částečně viditelná příď totiž bude hodně podobná o segment větší pětce, světlomety budou stejně jako u ní napojeny na ledvinky masky chladiče, které budou mezigeneračně zvětšeny. Sama automobilka pak již dříve dala najevo, že proti předchůdci bude řada 3 (s interním označením G20) dravější a sportovnější. Uvnitř se pak máme dočkat třeba digitálních budíků, se stejnou grafikou jako v nové X5.

Z hlediska motorů nabídne nová trojka široké portfolio, které samozřejmě bude přizpůsobeno novým emisním normám. V praxi to má znamenat především zástavbu filtru pevných částic i pro benzinové motory.

Z počátku má být nová 3-Series podle zákulisních zpráv nabídnuta s třemi benzinovými a třemi naftovými jednotkami, které doplní plug-in hybrid. Z turbodieselů půjde o 318d (110 kW), 320d (150 kW) a 330d (195 kW), když první dva mají standardně nabídnout manuální převodovku s alternativou osmistupňového automatu. Pro dvě silnější varianty má být k dispozici i čtyřkolka. Z benzinových to mají být 320i (150 kW), 330i (190 kW) a šestiválcové M340i (265 kW), které v Evropě údajně bohužel bude nabídnuto výhradně se čtyřkolkou. Roli ekologického modelu bude pak hrát plug-in hybrid 330e (185 kW).

Jak je u mnichovské značky zvykem, později se nabídka jednotek rozšíří, nejdříve tomu tak však bude v polovině roku 2019. Předpokládá se příchod základního tříválce 318i a tříválcového plug-in hybridu, jako levnější alternativy k 330e, k dispozici by měl být rovněž naftový šestiválec M340d (235 kW) a dokonce také čistě elektrické provedení. Samozřejmostí bude vrcholný model M3.

Základem auta bude stejná platforma CLAR jako u větší pětky, z níž budou převzaty také elektronické systémy. Architektura přispěje k mezigeneračnímu snížení hmotnosti vozu až o 100 kilogramů, v závislosti na specifikaci. Z hlediska rozměrů se však moc nezmění.

Nová generace BMW řady 3 má být představena již příští měsíc s tím, že sériová výroba se rozeběhne v listopadu. Sedan později doplní i verze kombi, tradičně označená přídomkem Touring, naopak s liftbackem 3 Gran Turismo se prý po jediné generaci rozloučíme. Zákazníky podivně tvarované auto s bezrámovými okny a prostorným interiérem moc nezaujalo, z nabídky tak vypadne, respektive ze dvou modelů, 3 GT a 4 Gran Coupé má být do budoucna jen jeden, kombinující prvky obou. Současné BMW 3 Gran Turismo má ve výrobě vydržet do roku 2020.

David Bureš
Diskuze (71)
12. 8. 2018 08:34
Re: a dost....
Aby mi dělala radost! Stačí? :-)
11. 8. 2018 07:26
Re: a dost....
Ano v tom máš pravdu. Preto aj v EU vymierajú autá ako GT86. Kto má na to aby si kúpil takéto auto len pre zábavu. Už pravdepodobne jazdí s niečim výkonnejším a výkon sa mu potom zdá nízky.
Avatar - fOE
10. 8. 2018 19:31
Re: bmw
Nevim jestli v mensine, ale ja tvuj nazor sdilim. ;-) I kdyz musim rict ze uz rozhodne ne tak radikalne jak jsem i zde prezentoval po predstaveni G30, ta je pro me esence premioveho designu => ten zkratka casto zacne fungovat az casem, ale funguje o to lip a dele. Jeste furt se mi F10 libi vic nez G30, ale nejsem daleko od bodu kdy je dam na rovinu, nebo dokonce G30 vpred. Zkratka mladi vpred. :-)
10. 8. 2018 19:19
Re: a dost....
hoši řešíte nesmysly. ta verze s manuálem bude mimo EU dostupná. takže ty náklady byly vynaloženy. předovka je. ale nebude pro nás retardované Evropany, protože neumíme řídit asik nebo coooooo:)
Avatar - lyon667
10. 8. 2018 18:24
Re: a dost....
Popravdě, musel jsem se podívat do katalogu a typ převodovky je stejný, jako u M2, liší se part number. Jak velké jsou mezi nimi rozdíly ovšem nejsem schopen zjistit. Osobně si myslím, že jim šlo spíš o to ušetřit na nové měřící metodice, než že by měli problém s výrobou.