Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M3 nakonec manuální převodovku prý dostane

Tomáš Dusil
Diskuze (17)
Ani ne dva měsíce známe podobu nové generace BMW řady 3 označené G20 a už se mluví o její ostré verzi M3. Pohánět ji bude přeplňovaný šestiválec. A má být spojený s manuálem!

Nová, v pořadí již sedmá generace BMW řady 3 interně označená G20 a postavená na zcela novém technickém základě, je opět o něco větší. Svůj debut si odbyla před francouzským publikem na autosalonu v Paříži letos na podzim. Již tradičně - od dob druhé generace „trojky“ E30, by neměla chybět ani sportovní verze M3.

Nové M3 se opravdu dočkáme, a to už v horizontu několika měsíců. Auto už intenzivně testují, kde jinde než na severní smyčce „ringu“, jednoho z technicky nejobtížnějších závodních okruhů na světě. Pokud tady auto uspěje, uspěje už prakticky všude…

K pohonu nové generace M3 bude sloužit řadový šestiválec, samozřejmě přeplňovaný, jak již bylo dříve nastíněno. Původní zprávy, které prosákly na povrch, uváděly, že nová M3 bude dostupná výhradně se samočinnou převodovkou.

Dle nejnovějších špionážních informací však bude nové M3 k dispozici také s ručně řazenou převodovkou, což nadšenci do sportovní jízdy jistě uvítají. V kategorii superrychlých sedanů není takových aut mnoho...

Otazník se však stále vznáší nad tím, zda připravované M3 nabídne verzi s pohonem zadní nápravy, nebo s pohonem všech kol xDrive. Druhý jmenovaný pohon, pokud bude, by mohl technicky vycházet z řešení, které známe už z většího BMW M5.

Motor, dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec, bude nové M3 sdílet s již známými vozy X3 M a X4 M. V M3 nahradí současný šestiválec S55. S příplatkovým paketem „Competition“ má nový motor v M3 dosahovat údajně výkonu až 500 koní (368 kW). Půjde o vyšlechtěnou verzi současného modulární šestiválce B58, který nahradil právě motor N55, z něhož (coby S55) vycházel agregát dosavadní M3.

Foto: Aksyonov Nikita

Tomáš Dusil
Diskuze (17)
15. 11. 2018 23:16
Poruchy
Zdravím, zajímalo by mě, jak to je u BMW s poruchami? Momentálně mám Dacii a už potřetí jsem musel měnit nějaké součástky, tak bych se tomu u budoucího vozu rád vyhnul. Minule mi to totiž přišlo dost nevhod, protože jsem měl ještě nějaké další výdaje navíc, a tak jsem si musel vzít rychlou půjčku. Naštěstí se mi podařilo najít celkem solidní nabídku přes tento srovnávač - [odkaz] , takže jsem ve finále moc nepřeplatil. I tak je ale lepší se poruchám spíš vyhýbat.
6. 11. 2018 18:26
Re: Manuál ano!
Pokud nemluvíš o vyrámované E46ce, tak od BMW nevím, o ničem, co bych si představoval na okruh (snad kromě M4 GTS). Mka vnímám jako nejvýkonnější verze původních předloh, ale ne jako auta postavená primárně na okruh.

Jasně, že Mko můžeš vzít na okruh. To můžeš vzít každé auto, ale kromě M4 GTS nevnímám žádné Mko jako auto postavené na okruh, takže M3 ve čtyřkolce vidím jako ideální rodinný dálniční křižník. Něco jako Alpinu B3, ale ještě o trochu ostřejší, ale pořád daily-driver, se kterým se dá přejet v pohodě půl Evropy. :-)
6. 11. 2018 18:21
Re: Manuál ano!
Nechci Audi. Chci 500+ koňový sedan střední třídy ve čtyřkolce a automatu, který přikrmím (komplet výfuk, mapa, sání) někam na hranici 600 koní a takový Audi nedělá. 340i je slabá. I když ji nakrmíš, tak bude někde kolem 450 koní. Málo. :-)

To radši vezmu Alpinu B3 a tu budu krmit, abych se přes těch 500 koní dostal.
Avatar - iudex
6. 11. 2018 10:44
Re: Manuál ano!
Nesúhlasím s tým, že eMko nie je auto na okruh. A aký model potom má byť na okruh, ak nie čistokrvné ///M? Na také univerzálne vozenie so silným motorom a trochu športovejším flairom bude M340i, ale ///M predsa má byť o level vyššie ako M Performance, takže z môjho pohľadu sa má jednať o auto, ktoré môžem rovno zobrať na okruh (bez toho, aby som ešte musel robiť nejaký tuning). S xdrivom to vidím podobne, ale treba nechať možnosť voľby práve pre tých puristov, ktorí chcú mať M ako športové auto.
Avatar - iudex
6. 11. 2018 10:39
Re: Manuál ano!
Súhlas, M3 nie je a nemá byť daily car, kto chce výkonnú a rýchlu trojku na každodenné vozenie, na to tu je 340i, resp. v aktuálnej generácii bude M340i. Ja síce sám preferujem xdrive (pretože na výkonnú zadokolku nemám gule), ale M3 by mala zostať športovým autom, ktoré môžem kedykoľvek vziať na okruh a tam sa ráta každé kilo, teda jednoznačne RWD ako štandard a prípadne xdrive ako voľba.