Nové BMW M3 nakonec manuální převodovku prý dostane
Nová, v pořadí již sedmá generace BMW řady 3 interně označená G20 a postavená na zcela novém technickém základě, je opět o něco větší. Svůj debut si odbyla před francouzským publikem na autosalonu v Paříži letos na podzim. Již tradičně - od dob druhé generace „trojky“ E30, by neměla chybět ani sportovní verze M3.
Nové M3 se opravdu dočkáme, a to už v horizontu několika měsíců. Auto už intenzivně testují, kde jinde než na severní smyčce „ringu“, jednoho z technicky nejobtížnějších závodních okruhů na světě. Pokud tady auto uspěje, uspěje už prakticky všude…
K pohonu nové generace M3 bude sloužit řadový šestiválec, samozřejmě přeplňovaný, jak již bylo dříve nastíněno. Původní zprávy, které prosákly na povrch, uváděly, že nová M3 bude dostupná výhradně se samočinnou převodovkou.
Dle nejnovějších špionážních informací však bude nové M3 k dispozici také s ručně řazenou převodovkou, což nadšenci do sportovní jízdy jistě uvítají. V kategorii superrychlých sedanů není takových aut mnoho...
Otazník se však stále vznáší nad tím, zda připravované M3 nabídne verzi s pohonem zadní nápravy, nebo s pohonem všech kol xDrive. Druhý jmenovaný pohon, pokud bude, by mohl technicky vycházet z řešení, které známe už z většího BMW M5.
Motor, dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec, bude nové M3 sdílet s již známými vozy X3 M a X4 M. V M3 nahradí současný šestiválec S55. S příplatkovým paketem „Competition“ má nový motor v M3 dosahovat údajně výkonu až 500 koní (368 kW). Půjde o vyšlechtěnou verzi současného modulární šestiválce B58, který nahradil právě motor N55, z něhož (coby S55) vycházel agregát dosavadní M3.
Foto: Aksyonov Nikita