Nové Mini je tady (první foto + informace)

Nové Mini je tady (první foto + informace)

 
 

Netradiční předpremiéru připravilo BMW při odhalování nového Mini. První zveřejněné fotografie nesou ještě částečné maskování, které má zřejmě nechat vyniknout techniku, kterou bude chtít automobilka oslovit nové i věrné zákazníky.

Netradiční předpremiéru připravilo BMW při odhalování nového Mini. První zveřejněné fotografie nesou ještě částečné maskování, které má zřejmě nechat vyniknout techniku, kterou bude chtít automobilka oslovit nové i věrné zákazníky.

Vyšší výkon, minimální spotřeba paliva, více radosti z jízdy a přitom nižší emise - to je jen stručný seznam požadavků, kterými byl řízen vývoj nového Mini. Jak již několik sad špionážních fotografií a autosalonové studie nového Mini naznačily, vnější design není vůbec revolucí. Mini musí zůstat Mini a tak to nejzajímavější je v tuto chvíli pod kabátem nejmenšího "BMW".

Nové motory
Prvními dvěma zástupci nové motorové rodiny z Hams Hall (Velká Británie) jsou dva čtyřválce 1598 cm3, první s atmosférickým plněním a druhý s přeplňováním. Oba motory jsou pod kapotou zabudovány obráceně, otočené o 180°, takže výfuková strana motoru je nyní vpředu. Konstrukce dělené klikové skříně se základovou deskou bedplate má své kořeny v motorsportu a přináší výhody na straně snížení hmotnosti motoru, lepším akustickém projevu a nižších nákladech. Novinkou v segmentu Mini je olejové čerpadlo jehož činnost je řízena množstvím potřebného mazacího oleje. Toto čerpadlo je poháněno řemenem jen tak, aby byla zajištěna dostatečná tlaková rezerva pro spolehlivé mazání. Odběr výkonu pomocných agregátů motoru byl o 160 W snížen a při 6000 ot./min tak bylo uspořeno asi 1,25 kW výkonu motoru. Díky tomu byla snížena spotřeba paliva asi o 1 %. Podobný efekt má vodní čerpadlo, které je v první fázi zahřívání motoru odpojeno, což šetří cennou energii a současně napomáhá rychlejšímu zahřátí katalyzátoru. Podobně jako u ostaních ostatních moderních agregátů byl i v tomto případě kladen značný důraz na minimalizaci třecích ztrát.

Atmosférický motor 1.6 (88 kW) se systémem Valvetronic
Zásadním rozdílem mezi oběma příbuznými motory je v hlavě válců. Pro nový Mini Cooper je připraven atmosférický motor s plně variabilním časováním ventilů vycházejícím ze systému BMW Valvetronic. V případě tohoto řízení ventilů je ovládán jak zdvih (u sacích od 0,2 do 9,5 mm), tak délka otevření ventilů, přičemž nastavení z pozice minimálního otevření do maximálního je otázkou 300 ms. Díky tomuto řízení je škrtící klapka v sacím potrubí pro běžný provoz nadbytečná a byla jí v systému sání vyhrazena pouze úloha nouzového opatření pro případ poruchy systému Valvetronic. V běžném provozu je škrtící klapka zcela otevřena, podtlak potřebný pro posilovač brzd je vytvářen vývěvou poháněnou řemenem od výfukového vačkového hřídele motoru. Vedle zdvihu sacích ventilů je plynule nastavováno také časování ventilů v rozsahu 70° natočení klikového hřídele (sací ventily) a 60° natočení klikového hřídele (výfukové ventily). Změna z jedné extrémní polohy do druhé trvá také nejvýše 300 ms. Pro rychlé reakce a složitost řízení byla použita 32bitová řídicí jednotka.

BMW slibuje díky použitým technologiím nejen živější reakce motoru, ale také o 12,5 % nižší spotřebu paliva v kombinovaném jízdním cyklu. Důležitým kritériem je také nezávislost vlastností motoru na kvalitě paliva. Elektronika je schopna přizpůsobit řízení spalování benzinu s oktanovým číslem 91 až 98.

Základní atmosférický motor 1,6 dosahuje nejvyššího výkonu 88 kW při 6000 ot./min, maximální otáčky jsou stanoveny na 6500 ot./min. Již při 2000 ot./min je k dispozici 140 Nm točivého momentu a maximum 160 Nm pak motor nabízí ve 4250 ot./min.

Přeplňovaný motor s přímým vstřikem
Mini Cooper S dostane přeplňovanou variantu motoru 1.6 l, který navíc disponuje přímým vstřikováním paliva do válců. Nejvyšší výkon tohoto motoru patří ke špičkovým hodnotám této objemové kategorie, když 128 kW je k dispozici při 5500 ot./min. Točivý moment 240 Nm je možné využívat v pásmu od 1600 ot./min do 5000 ot./min, připomínajícím spíše vznětové motory. Při akceleraci lze krátkodobým zvýšením plnícího tlaku dosáhnout krátkodobého momentového maxima 260 Nm.

Přímé vstřikování benzinu je konstruováno podobně jako vstřikovací systémy common-rail u vznětových motorů. Společný tlakový zásobník je plněn vysokotlakým čerpadlem, poháněným od vačkového hřídele sacích ventilů. Ze zásobníku jsou vyvedeny větve ke vstřikovačům.Ty dopravují palivo přímo do spalovacích prostorů s neobvykle vysokým kompresním poměrem 10,5:1 (vzhledem k přeplňování). Konstrukce motoru počítá s tvorbou homogenní směsi a využití vnitřního chlazení motoru odpařujícím se palivem.

Novinkou je také použití turbodmychadla TwinScroll, které umožňuje podstatně rychlejší odezvu na požadavek dodávky plnícího tlaku. Na obou stranách turbodmychadla jsou komory společné vždy dvěma válcům, což vede v praxi ke omezení protitlaku výfukových plynů v nízkých otáčkách a vhodnějšímu využití tlakových pulzací pomocí turbodmychadla v nízkých otáčkách motoru. Plnící tlak 0,8 bar je k dispozici již při 1400 ot./min a v té chvíli je také otevírán přetlakový ventil, který jej nadále omezuje.

Turbodmychadlo, které je schopné dosahovat až 220 tisíc ot./min je i krátce po zastavení motoru chlazeno chladící kapalinou, kterou dodává přídavné elektrické čerpadlo.

Šestistupňové převodovky jako standard

Standardní počet převodových stupňů v novém Mini je šest, ať už v automatické nebo manuální převodovce. Automatická převodovka je vybavena režimem manuálního řazení tlačítky na volantu. Hydrodynamický měnič je přemosťován hned po rozjezdu, což podporuje sportovní vlastnosti i v případě automatické převodovky. Ve sportovním režimu je řazení méně ohleduplné k posádce, ale také o něco rychlejší. Všechny převodové stupně manuální převodovky, včetně zpátečky, jsou synchronizovány.

Za příplatek bude nabízen diferenciál se zvýšenou svorností, který zlepší přenos točivého momentu v zatáčkách nebo na horších površích.

Motokárový podvozek
Nové Mini má opět pohon předních kol, ale delší rozvor, širší rozchody kol, malé převisy karoserie a tužší karoserii. Nové elektromechanické řízení slibuje podle výrobce velmi dobrý kontakt řidiče s vozovkou. Účinek posilovače je závislý na rychlosti jízdy, ve srovnání s klasickou konstrukcí posilovače přináší úsporu 0,1 l benzinu na 100 km jízdy. Řidič může tlačítkem Sport zvolit ostřejší charakteristiku. Sportovní režim se projevuje i na charakteristice elektronického pedálu plynu.

Přední náprava vychází z osvědčené konstrukce McPherson, uložení hnacího agregátu je vyřešeno tak, že oba hnací hřídele kol mají stejnou délku. Vzadu je nová konfigurace zadní nápravy tvořená vlečenými rameny spojenými příčkou a dalšími dvěma rameny na každé straně, ovlivňujícími výslednou kinematiku odpružení.

V nabídce budou dvě úrovně nastavení podvozku. Standardní Mini Cooper bude komfortnější než předchůdce, naopak Cooper S je podvozkově sportovnější než dosud.

Vpředu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 280 mm (294 mm Cooper S), vzadu jsou kotouče o průměru 259 mm. Součástí výbavy obou modelů jsou systémy ABS, EBD, CBC, ASC+T, DSC, podobně jako brzdový asistent, k dispozici je nově "Hill Assist".

Standardní rozměr sériových hliníkových kol je 15 palců, Mini Cooper obouvá pneumatiky 175/65 R 15, v nabídce jsou však také šestnáctipalcová a sedmnáctipalcové kola.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistné podvody loni přesáhly miliardu korun Pojistné podvody loni přesáhly miliardu korun

Objem odhalených pojistných podvodů v roce 2017 přesáhl…

Praha uzavře klíčový Libeňský most. Je v havarijním stavu Praha uzavře klíčový Libeňský most. Je v havarijním stavu

Pražský magistrát z noci ze čtvrtka na pátek uzavře…

Policie vnikla do kanceláře ruského vůdce opozice Navalného Policie vnikla do kanceláře ruského vůdce opozice Navalného

Ruská policie pronikla do petrohradské kanceláře vůdce…

 

Štítky Design Mini

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 



Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu

Společnost Mulgari Automotive představuje svůj program…

Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

 



 
Nová vlajková loď Citroënu: Náhrada za C5 či C6 bude!

Nová vlajková loď Citroënu: Náhrada za C5 či C6 bude!

Dnes 12:51

Velké vozy značky Citroën měly vždycky své zvláštní kouzlo, ale postupně se začaly vytrácet. Nyní ale svítá naděje, že se velkého nástupce opět dočkáme. Jak by mohl vypadat a kdy jej očekávat?




Blesk.cz

Další blogerka na scéně? Sdílení má smysl, tvrdí Klusová

Další blogerka na scéně? Sdílení má smysl, tvrdí Klusová

Mnoho známých žen má v poslední době pocit, že mají co sdělit světu a tak si zakládají na internetu blogy nebo…

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc jsem nevstal ani z postele!

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc…

Proslavily ho nahé fotky Jany Švandové (70), Míši Kuklové (49) a Markéty Hrubešové (45). Dávno předtím ale…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rytmus nastoupí v ringu! Slovenský král rapu kývl na nabídku XFN

Rytmus nastoupí v ringu! Slovenský král rapu kývl na…

To, že je Patrik Vrbovský alias Rytmus povahou bojovník, ví asi každý. Jeho písně jsou toho důkazem. Nyní se ale…

 

Reflex.cz

Prázdné pokladny, náčelníci bez vojska… Mají strany důvod bát se předčasných voleb?

Prázdné pokladny, náčelníci bez vojska… Mají strany…

Po demisi první vlády Andreje Babiše se má všeobecně za to, že to bude opět šéf hnutí ANO, kdo dostane od…

Tragický příběh sovětské gymnastky Muchinové. Při nebezpečném saltu si zlomila vaz

Tragický příběh sovětské gymnastky Muchinové. Při…

Byla jedním z největších talentů v dějinách moderní gymnastiky. Vynikala hbitostí, přesností i ženskou ladností.…